اخبار داغ

بخش اول از معرفی شخصیت محمد مهدی جامی ؛

محمد مهدی جامی کیست؟!

محمد مهدی جامی کیست؟!
محمدمهدی موذن جامی، در تاریخ 28 بهمن 1339 در شهر مشهد متولد شد. وی به عنوان روزنامه‌نگار، وبلاگ‌نویس، عکاس و فیلم‌ساز فعالیت داشته است. جامی از ماه می 1996 تا 2006 با بخش فارسی رادیو BBC همکاری داشت. پیش از آن فعالیت عمده او تدریس زبان و ادبیات فارسی و همکاری با دایره المعارف بزرگ اسلامی بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از انقلاب نیوز ،او از آغاز کار رادیو زمانه در ژوئن 2006 تا اکتبر 2008 مدیر و سردبیر این رادیو بود و آن را بر اساس ایده روزنامه نگاری شهروندی پایه گذاری کرد که در واقع با این هدف بود تا بتواند به صورت مستقیم با یک به یک مخاطبان ارتباط برقرار کرده، هم از آنها اطلاعات بگیرد و هم مطالب جهت دار را در اختیار آنان بگذارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز , انقلاب نیوز ,

مدیریت مهدی جامی در رادیو زمانه به حالت تعلیق درآمد و از کار برکنار شد. جامی در سال 2010 با همکاری جمعی از روزنامه‌نگاران، روشنفکر و هنرمندان وابسته اقدام به راه اندازی بنیاد «ایران ندا» کرد که هدف اصلی آن راه اندازی تلویزیون مشارکتی ایران ندا بود.

,

وی در کنار حرفه رسانه‌ای وبلاگی به نام «سیبستان» را در مجموعه وبلاگ‌ها حلقه ملکوت می‌نویسد. جامی بر آن است که روحانیت از روی اجبار به تحول اجتماعی تن داده است و این اجبار هم نتیجه جنگ و شکست از روسیه در دوره قاجار بود. این برداشت او در واقع، نافی پویایی روحانیت در ایران و همراهی و هماهنگی آن با نیاز ها و مطلبات مردمی است که در تاریخ ایران مصادیق متعددی برآن می توان ارائه کرد.

,

دیدگاه جامی درمورد تمایل ذاتی روحانیت به واپسگرایی، او را به موضع گیری علیه امام خمینی هم سوق داده و وی برای القای تقابل میان مراجع و امام(ره) به نقش برجسته آیت الله بروجردی در حوزه تاکید می کند، اما پس از رحلت ایشان که امام خمینی حوزه را به تحرک و ایفای نقش موثر در جامعه واداشت از سوی جامی مسکوت گذاشته می شود. ضمن آنکه تاکید وی بر برجسته بودن شخصیت آیت الله بروجردی برخاسته از این موضوع است که آیت الله بروجردی(ره) قائل به دخالت روحانیت در سیاست نبوده است.

,

در جریان توهین فتنه‌گران به امام خمینی(ره) و پاره کردن عکس ایشان، جامی چنین موضع گرفت که این امر تلافی پاره کردن و آتش زدن پرچم آمریکا بوده است. به نظر جامی سران فتنه هم اگر خود را مدافع خط امام معرفی می‌کنند، اما اهل تساهل هستند و اصلا برایشان مهم نیست که ایران در اختیار بهائیان است یا بی نمازها یا دیگران و به همین دلیل قابل تحسین اند.

,

یکی از ماموریت های مهم جامی در رادیو زمانه این بود که به تبلیغ و ترویج اندیشه‌ها و چهره های فرهنگی غرب بپردازد و جوانان ایرانی مخاطب رادیو را به سوی آنها سوق دهد. وی در اجرای این ماموریت ماهرانه تلاش کرده است که متفکران غربی را جنان جلوه دهد که گویی نظرات و تظریه های اسلام نزدیکی بسیار دارد. البته در این پروژه از چهره‌های فرهنگی ایرانی که مواضع تند ضد دینی و ضد انقلابی محرزی دارند هم تجلیل شد.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه