اخبار داغ

جزیره رویایی کیش تلفیقی از تاریخ باستان و گردشگری مدرن

جزیره رویایی کیش تلفیقی از تاریخ باستان و گردشگری مدرن
جزیره کیش یکی از جزایر زیبای خلیج فارس به شمار می رود که هر ساله میلیون ها مسافر برای دید و بازدید از مناطق گردشگری آن به این جزیره مرجانی وارد می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ جزیره کیش یکی از جزایر زیبای خلیج فارس به شمار می رود که هر ساله میلیون ها مسافر برای دید و بازدید از مناطق گردشگری آن به این جزیره مرجانی وارد می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

این جزیره دارای پوشش های گیاهی نخل، کهور، کنار، اکالیپتوس بوده و دارای آب و هوای شرجی و ساحلی بوده و جز چهار منطقه جهان به شمار می رود که دارای اکسیژن خالص بوده به دلیل آب و هوای پاک و تمیز آن مسافران زیادی این منطقه را برای گردش و تفریح انتخاب می کنند.

,

بیشترین مناطق این جزیره شگفت انکیز و دیدنی بوده و از سرسبزترین جزایر کشور محسوب می شود که طی سال های طولانی بوجود آمده و با دست بشر تغییراتی در آن ایجاد شده است.

,

از جاهای گردشگری کیش سواحل ماسه‌ای، اسکله تفریحی، جاده کرانه، شهر زیرزمینی کاریز، شهر باستانی حریره، کشتی یونانی، پارک دلفین، بوستان آهوان، آب انبار، خانه های بوم گردی و... می توان نام برد.

,

به مناسبت روز کیش فرصت را غنیمت شمردیم تا گوشه ای از جاذبه های گردشگری این جزیزه زیبا را معرفی کنیم.

,

, ,

شهر حریره با قدمت 800 ساله

, شهر حریره با قدمت 800 ساله,

یکی از جاهای دیدنی جزیره رویایی کیش شهر تاریخی حریره در شمال این جزیره اثری باقی مانده از دوره ساسانیان و اوایل دوره اسلامی با قدمتی ۸۰۰ ساله که در شهریورماه ۱۳۷۶ به عنوان یکی از آثار ملی به ثبت رسیده است.

,

این شهر باستانی با مساحتی بالغ بر ۱۲۰هکتار بیان گر این مطلب است که روزگاری شهری بزرگ و آباد در این منطقه وجود داشته و جمعیت زیادی در این آبادی زندگی و امرار و معاش کرده اند و دست تقدیر تنها ویرانه هایی زیبا از این شکوه و جلوه ها باقی گذاشته است.

,

خانه اعیانی، مجموعه حمام، بخش کارگاهی و صنعتی و اتاق های شیار داری که برخی معتقدند ویژه صید مروارید بوده و عده ای از بومیان نیز عقیده دارند برای گرفتن شیره خرما کاربرد داشته از بخش های مختلف شهر باستانی حریره است که گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور به خود جذب می کند.

,

, ,

بوستان آهوان جزیره کیش

, بوستان آهوان جزیره کیش,

بوستان آهوان کیش یکی از نقاط جذاب و دیدنی جزیره کیش به شمار می رو که با دارا بودن پوشش گیاهی خاص و تردد  آزادانه آهوان در این منطقه تصویری زیبا می سازد به طوری که شهروندان به راحتی می توانند آهوان را از نزدیک دیده و انها را لمس کننند.

,

این بوستان که در زمینی به مساحت دو هکتار ساخته شده علاوه بر وجود آهو ها قفس هایی برای نگهداری سایر حیوانات مانند شیر، روباه، شغال، میمون، گوزن و انواع پرندگان مشاهده می شود.

,

, ,

خانه بوم گردی کیش

, خانه بوم گردی کیش,

دیگر جاذبه گردشگری جزیره کیش خانه مردم شناسی بومیان کیش با قدمت 200 ساله در قدیمی ترین محله این جزیره در زمینی با مساحت یک هزار و 200 متر مربع دارای 15 اتاق و دو حیاط مجلسی و حیاط خانوادگی دارد و با سبکی کاملا بومی ساخته شده است.

,

این خانه برای معرفی تاریخ، فرهنگ، آداب و رسوم، معیشت و صنایع دستی منحصر به فرد بومیان کیش و با هدف اشتغال زایی بومیان این منطقه تبدیل به موزه مردم شناسی جزیره شده و با حفظ معماری سنتی با استفاده از مصالح بومی بازسازی شده است.

,

, ,

ساحل نقره ای جزیره کیش

, ساحل نقره ای جزیره کیش,

ساحل کیش دارای آبی زلال و شفاف بوده که نشستن در کنار آن و گوش دادن به صدای برخورد امواج به صخره ها آرامش خاصی به انسان می بخشد به طوری که نظیر آن را نمی توان در هیچ جای دنیا مشاهده کرد.

,

تماشای طلوع و غروب آفتاب در کنار ساحل مرجانی و قدم زدن بر روی ماسه های ساحل حال و هوای عجیبی دارد که هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می کند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه