اخبار داغ

با حضور مدیر کل سازمان صمت کرمان بررسی شد؛

از کمبود لاستیک و سوخت تا تعلل بانک ملی در پرداخت تسهیلات

از کمبود لاستیک و سوخت تا تعلل بانک ملی در پرداخت تسهیلات
صبح امروز میز خدمت رسانی صنعت با همت بسیج کارگری و کارخانجات ، مهندسین صنعت استان در محل سازمان اقشار بسیج کرمان با حضور مدیران کل سازمان تامین اجتماعی ، صنعت ، معدن و تجارت ، مدیر کل مالیات و روابط کار اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی با مدیران واحد های تولیدی و کارخانجات استان در جهت رفع موانع تولید وحذف بروکراسی های اداری برگزار شد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از   راه آرمان؛ مهدی حسینی نژاد مدیرکل سازمان صمت استان کرمان  ضمن ارائه گزارشی از عملکرد استان و اشاره به صنعتی شدن حتمی این استان در سال های آینده ممشکلات 7 واحد تولیدی و صنعتی استان را مورد بررسی قرار داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی در پاسخ به مدیر عامل شرکت بتن سازان استان کرمان مبنی بر کمبود لاستیک برای میکسر های حمل بتن که زیر مجموعه سازمان صنعت ، نه انجمن رانند گان درون شهری هستند اما از لاستیک دولتی محروم هستند گفت : شورای تامین استان و واحد عمرانی استانداری کرمان این قسمت را بر عهده دارد تا لاستیک مورد نیاز رانندگان درون شهری را تامین کنند .

,

حسینی نژاد افزود : وضعیت لاستیک به علت حذف واردات و حتی ارز گران و عدم وجود قاچاق سیستم حمل و نقل را دچا رمشکل ساخت و تدبیری که اندیشیده شد این بود که به هر استان میز ان 100 حلقه در روز تعلق بگیرد در حالی که کرمان تولید کننده بود و این میزان  تنها یک چهارم نیاز استان را تامین می کرد لذا قرار شد تا واحدی مانند بارز هشت و نیم درصد از تولید روزانه خود را به استان کرمان اختصاص دهد که این سهمیه به 200 حلقه لاستیک در روز افزایش یافت .

,

مدیرکل سازمان صمت استان کرمان ادامه داد : در حال حاضر لاستیک مورد نیاز رانندگان برون شهری توسط کارت هوشمند و انجمن رانندگان برون شهری تامین می شود و رانندگان درون شهری هم توسط صنف رانندگان درون شهری با محوریت واحد عمران استانداری تامین می شود لذا این واحد صنعتی هم مشکلش را ما از طریق همین سیستم حل خواهیم کرد و میزان قابل توجهی را به عنوان سهمیه برای شرکت بتن سازان در نظر خواهیم گرفت .

,

دیگر واحد تولیدی که صنعت سازه عمید کرمان بود نیز در دو عرصه تامین سوخت و سرمایه در گردش  دچار مشکل گردیده است عنوان کرد : در ابتدای سال یعنی اوایل خرداد ماه در کارگروه اشتغال برای ما سرمایه در گردشی در نظر گرفته شد به میزان یک میلیارد که با سنگ اندازی بانک ملی نه تنها به ما تعلق نگرفت بلکه باعث تعدیل نیروی ما از 120 نفر به 40 نفر شد لذا اگر این سرمایه تامین نشود واحد تولیدی را به تعطیلی خواهد کشاند .

,

وی  ادامه داد : واحد تولیدی ما نیز عملا در قسمت اداری از برق و در قسمت تولیدی از گازوئیل به عنوان سوخت برای دیزل ها و لیفتراگ ها استفاده می کردیم که متاسفانه با گران شدن سوخت تامین نیاز از بازار آزاد برای ما گرفته شده است و باید از سوخت سهمیه ایی استفاده کنیم لذا میزان سوختی که به ما تعلق میگیرد از سوی سازمان صنعت نه تنها دستگاههای ما را تامین نمی کند بلکه گرمایش کارخانه را هم به مخاطره انداخته است زیرا ما حق استفاده از گاز را هم نداریم لذ باید تجدید نظر در سهمیه سوخت قرار گیرد .

,

مدیرکل سازمان صمت استان کرمان نیز در پاسخ وی مینی بر سوخت گفت : افزایش سوخت این واحد تولیدی را در اولویت قرار می دهیم لذا مدیر محترم لیست دستگاه ها و میزان سوختی را که نیاز دارند را به سازمان صنعت اعلام کنند در خصوص تسهیلات سرمایه در گردش هم پیشنهاد می شود وام یک ساله از بانک ملت دریافت شود لذا در موعد سر رسید سعی می شود از بانک برای این واحد تولیدی فرجه ایی یک ساله گرفته شود تا در زمان تقسیط دچار مشکل نشود .

,

دیگر واحد های تولیدی نیز برای کارگروه رفع موانع تولیدی در استانداری معرفی گردیدند تا از طریق پنجره واحد مشکلات آنان سریعتر حل گردد .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه