اخبار داغ

نگاهی به مدیریت ناکارآمد شورای اسلامی شهر تهران

نگاهی به مدیریت ناکارآمد شورای اسلامی شهر تهران
21 عضو اصلاح‌طلب شورای شهر در حالی در ابتدای راه محمد نجفی بی‌برنامه و پیر را بر مسند شهرداری تهران قراردادند که همان زمان بسیاری از کارشناسان بر ناکارآمدی تأکید داشتند اما به‌هرحال وی سکان‌دار هدایت شهرداری تهران شد و درنهایت با قبول ضعف خود کناره‌گیری کرد و حالا تبدیل به چهره اول صفحه‌های اجتماعی البته از نوع زرد آن شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از قم فردا، درست زمانی که پیاده‌روی محمدباقر قالیباف شهردار اسبق و موفق تهران در ایام اربعین حسینی در خاک عراق منتشر می‌شد کیلومترها دورتر و در تهران عکس‌های سلفی محمد نجفی شهردار سابق و همسر جدیدش در صفحه‌های اجتماعی لایک می‌خورد.
درواقع تفاوت قالیباف و نجفی تنها در جبهه‌بندی سیاسی نبود و تفاوت در باورهای دینی و اسلامی این دو داشت.
مدیریت اصلاح‌طلبان در ساختمان بهشت به‌خوبی نشان داده که باج‌گیری سیاسی و لابی‌گری گروه‌های مختلف اصلاح‌طلب موجب شده که نه‌تنها انتخاب شهردار در زمان مقرر صورت نگیرد بلکه انتخاب نهایی نیز اصلح و تأثیرگذار نباشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،, قم فردا, قم فردا,
,
,


21 عضو اصلاح‌طلب شورای شهر در حالی در ابتدای راه محمد نجفی بی‌برنامه و پیر را بر مسند شهرداری تهران قراردادند که همان زمان بسیاری از کارشناسان بر ناکارآمدی تأکید داشتند اما به‌هرحال وی سکان‌دار هدایت شهرداری تهران شد و درنهایت با قبول ضعف خود کناره‌گیری کرد و حالا تبدیل به چهره اول صفحه‌های اجتماعی البته از نوع زرد آن شده است.
بعد از کناره‌گیری وی انتخاب فرد جایگزین نیز بارها با حاشیه‌سازی‌های فراوانی همراه شد هرچند که محسن هاشمی رئیس فعلی شورای شهر بارها از تمایل خود برای کاندیداتوری سخن گفت اما هر بار، این خواسته وی با مخالفت اعضا همراه بود.

,
,
,


بااین‌وجود انتخاب افشانی نیز هرگز نتوانست گروه‌های مختلف سیاسی را راضی کند اما این بار قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان بود که از ادامه کار افشانی جلوگیری کرد.
در طی روزهای اخیر و با توجه به نزدیک شدن به 26 آبان ماه و پایان مهلت قانونی استعفا و کناره‌گیری مدیران بازنشسته بار دیگر لابی‌گری و سهم خواهی گروه‌های اصلاح‌طلب شروع‌شده است حتی پای این لابی‌گری به صفحات روزنامه‌ها نیز کشیده شده است.

,
,
,


امروز روزنامه آرمان در صفحه نخست خود با اشاره وجود لابی‌گری در انتخاب شهردار در مصاحبه با سید ابراهیم امینی نایب‌رئیس شورای شهر از قول وی نوشت: مطرح بودن لابی‌گری در انتخاب شهردار امری طبیعی است، چراکه آقای افشانی از 21 رأی اعضای شورای شهر 19 رأی کسب کرد. اعضای شورای شهر گرچه از یک لیست انتخاب شدند و دارای دیدگاه‌های مشترکی هستند اما هرکدام از اعضا از احزاب مختلف و دارای نگاه‌های متفاوت به اداره شهر هستند. مطرح کردن بحث‌های قومی و تأثیرگذاری آن، با توجه به قدمت و پیشینه فرهنگی کشورمان، در شأن ملت ایران نیست چه برسد که بخواهیم این انتخاب‌ها را به چنین دیدگاه‌هایی تنزل دهیم. حتی مطرح کردن گروکشی احزاب یا مواردی ازاین‌دست، به نظرم برای به حاشیه بردن اصل موضوع است و نشان از کم‌اطلاعی از نحوه اعمال اصول پارلمانی دارد.

,
,


از سوی دیگر غلامحسین کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی در خصوص انتخاب شهردار جدید بر لابی‌گری صحه گذاشت و گفت: درمجموع فکر می‌کردیم  اگر روزی  محسن هاشمی وارد شهرداری شود به دلیل سابقه آشنایی با مسائل شهری و مدیریت شهری گزینه بهتری بود. حال اعضا تصمیم گرفتند از داخل شورا کسی خارج نشود، اینکه چقدر این موضوع درست است نمی‌دانم. اما من  این موضوع را قبول ندارم؛ اینکه نگذاریم یک نفر از شورا خارج شود تا فرد دیگری با یک گرایش سیاسی مختلف وارد شورا شود، درست نیست اما درنهایت تصمیم شوراست و باید به نظر شورا احترام گذاشت اما به نظر بنده محسن هاشمی گزینه بهتری بود.
در این میان واکنش روزنامه ابرار اقتصادی نیز در نوع خود جالب است، این روزنامه در صفحه اول خود به‌قرار داشتن آخوندی در لیست کاندیداهای شهرداری تهران واکنش نشان داد و نوشت: آخوندی به‌جای محاکمه می‌خواهد راهی شهرداری تهران شود درواقع اشاره این روزنامه به کارنامه ضعیف وی در وزارت راه و شهرسازی در 5 سال گذشته بود.

,
,
,


باید گفت اصلاح‌طلبان در دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران به‌خوبی نشان دادند که تا چه اندازه توان مدیریت شهر تهران رادارند و درواقع شهرداری تهران را تبدیل به سیرک مدیران کرده‌اند.
به‌هرحال تجربه این شورا نشان می‌دهد گزینه 5 نفره برای شهرداری که با کناره‌گیری امروز کشت پور به 4 نفر (عباس آخوندی، پیروز حناچی، غلامرضا انصاری، سیدکامل تقوی‌نژاد) رسید بعید به نظر می‌رسد ره‌آوردی برای مردم تهران داشته باشد.

,
,
,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه