اخبار داغ

رویارویی حق و باطل در زمینی بنام رسانه

رویارویی حق و باطل در زمینی بنام رسانه
ابزار رسانه مهم است و اگر دست دشمن باشد، ابزار خطرناکی است که می‌توان آن را به سلاح شیمیایی در جنگ‌های نظامی تشبیه کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی تقابل بین جبهه حق و باطل شکل رسمی‌تری به خود گرفت و نمودهای خارجی آن به‌وضوح برای آزادی خواهان عالم روشن شد. جنگی که در طرفی از آن جبهه باطل با مجموعه‌ای از امکانات و ابزار در حوزه‌های مختلف در مقابل جبهه حق با نهایت قدرت استدلالی و پشتوانه فکری قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

طی ۴۰ سال گذشته به شکل‌های مختلف این جنگ بروز داشته و جریان باطل تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا با هجوم پی‌درپی درزمینهٔ های مختلف به اهداف کثیف و حتی غیرانسانی خود دست یابد.

شاید بتوان جریان باطل را با هجوم گسترده با استفاده از ابزار خود شناخت اما مطمئناً نمی‌توان این جریان را به‌عنوان پیروز تهاجمات معرفی کرد و نگاه دقیق به تاریخ ۴۰ ساله این نبرد و حال‌وروز این روزهای جریان باطل برای هر انسانی قابل‌فهم خواهد بود.

جریان باطل این روزها پس از شکست‌های پی‌درپی و افول در قدرت، به جنگ ناجوانمردانه رسانه‌ای که بر پای دروغ‌پراکنی و فتنه استوار است روی آورده و سعی دارد با فضاسازی‌های رسانه‌ای در میدان یک جنگ تمام‌عیار جبهه حق را به سمت نابودی بکشاند.

پایان قدرت نرم و سخت آمریکا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در رابطه با جنگ رسانه‌ای و قدرت نرم و سخت دشمن در سخنرانی‌های اخیر خود هم در جمع دانش آموزان و هم در تجمع جهاد گران در ورزشگاه آزادی اشاراتی داشتند و فرمودند:

«ابزار رسانه مهم است و اگر دست دشمن باشد، ابزار خطرناکی است که می‌توان آن را به سلاح شیمیایی در جنگ‌های نظامی تشبیه کرد. دشمنان از رادیو، تلویزیون، اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی علیه افکار عمومی ملت ایران استفاده می‌کنند و مسئولان باید با ایفای جدی وظایف خود، مانع استفاده دشمن از ابزار رسانه علیه ملت ایران شود.

جنگ رسانه‌ای امریکا به معنای دروغ‌پراکنی، فتنه‌انگیزی، ترویج فساد و تحریک افراد از ابتدای انقلاب اسلامی وجود داشته است که البته امروز با استفاده از فضای مجازی، شیوه‌های آن جدیدتر شده است.

باوجود قدرت سخت‌افزاری آمریکایی‌ها، واقعیت آن است که آن‌ها در موضع قدرت نیستند، زیرا عامل اصلی و تعیین‌کننده قدرت در تقابل‌های جهانی، «قدرت نرم‌افزاری» به معنای منطق، استدلال و حرف نو است که امریکا در این موارد بشدت ضعیف است و به دلیل فقدان منطق و استدلال، بر مبنای زورگویی سخن می‌گوید.

بسیاری از سیاسیون معتبر دنیا و جامعه‌شناس‌های معتبر دنیا معتقدند که «قدرت نرم» آمریکا فرسوده شده است، در حال از بین رفتن است. قدرت نرم چیست؟ قدرت نرم این است که یک دولتی بتواند خواسته‌ی خود و نظر خود و عقیده‌ی خود را به اطراف بقبولاند و آن‌ها را اقناع کند به نظر خود؛ این قدرت در آمریکا امروز رو به ضعف کامل و رو به فرسودگی کامل است؛

بنده عرض می‌کنم قدرت سخت آمریکا هم به شدّت ضربه دیده. قدرت سخت، یعنی قدرت نظامی‌گری، قدرت اقتصاد؛ این‌ها قدرت سخت است. بله، ابزار نظامی دارند، امّا نیروی انسانیِ نظامیِ آمریکا به شدّت افسرده، سردرگم، سرگشته، مردّد [است].»

در ادامه در گفتگو با تعدادی از کارشناسان سیاسی استان مرکزی به موضوع نقش قدرت رسانه‌ای در پیش برد برنامه‌ها و اهداف نظام پرداختیم.

صدیقی:

باید سطح تکنیکی رسانه‌های داخلی ارتقا یابد

مجتبی صدیقی کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه باید سطح تکنیکی رسانه‌های داخلی ارتقا پیدا کند گفت: متأسفانه چند ده سال به لحاظ رسانه‌ای از جبهه استکباری عقب هستیم. باید بتوانیم نیروهایی تربیت کنیم که از سطح تکنیکی بالایی برخوردار باشند و بتوانند پیام خود را به دنیا مخابره کنند.

وی ادامه داد: امروزه انقلاب اسلامی ده‌ها شبکه تلویزیونی دارد که اگر بتوانیم به‌درستی آن‌ها را مدیریت کنیم و پیام درستی را منتقل کنیم همین شبکه‌ها کفایت می‌کنند.

صدیقی با اشاره به این نکته که متأسفانه جبهه انقلاب اسلامی به لحاظ رسانه‌ای در درون جمهوری اسلامی هم در اقلیت است افزود: جریان غرب‌زده کنترل رسانه‌ها را در دست گرفته و در خصوص مسائل ارزشی و آرمانی در اذهان عمومی تردید ایجاد می‌کند، پس ما نیازمند یک حرکت جهادی در عرصه رسانه هستیم تا بتوانیم این وضعیت موجود را تغییر دهیم.

وی اظهار کرد: البته باید نقاط مثبت را هم دید و گفت که جبهه انقلاب اسلامی امروزه نسبت به ۱۰-۲۰ سال گذشته ازنظر کمی و کیفی در تمامی ظرفیت‌ها تعمیق یافته است که جای شکر دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: متأسفانه باسیاست بازی و سیاست زدگی موجود در رسانه‌هایمان نمی‌توانیم منادی خوبی در این زمینه باشیم البته پیام حق راه خود را پیدا می‌کند حتی اگر در شب ظلمانی باشد.

خسروانی:

گسترش قدرت نرم انقلاب اسلامی در دنیا توسط رسانه

عباس خسروانی دیگر کارشناس مسائل سیاسی در خصوص رسانه و قدرت آن به پروتکل صهیونیزم اشاره کرد و گفت: در این پروتکل تأکید شده که برای پیشبرد اهداف صهیونیسم در دنیا بهترین و کارآمدترین ابزار رسانه است که می‌بینیم مالکیت بسیاری از رسانه‌های دنیا با صهیونیست‌ها است. به همین علت معتقدم باید سرمایه‌گذاری بسیار بیشتری در حوزه رسانه انجام دهیم چراکه جهان تشنه حقیقت است و از این‌همه دروغ و دورویی و نیرنگ به تنگ آمده است. اگر بتوانیم با این ابزار، حقیقت را به دنیا مخابره کنیم می‌توان قدرت نرم انقلاب اسلامی را در دنیا گسترش داد.

خسروانی افزود: باید سطح سواد رسانه‌ای در داخل کشور ارتقا یابد. معتقدم در این حوزه دچار ضعف‌های جدی هستیم. در تنگناهایی که کشور با آن روبه‌رو بوده مثلاً در انتخابات، بیشترین ضربه را از این حوزه خورده است.

وی با اشاره به کتاب جدید ریچارد نفیو از مشاوران ارشد باراک اوباما در کاخ سفید گفت: در این کتاب تمام تحولاتی که امروز در کشور در حال رخ دادن است پوشش داده‌شده است. نفیو تئوری‌ای دارد به نام درد و استقامت. او در این کتاب مطرح می‌کند زمانی تحریم‌های ما علیه ایران می‌تواند جواب بدهد که ایران از درد فریاد بزند. او معتقد است اولین نشانه پیروزی تحریم‌ها فریاد و اعتراض ملت ایران است. نفیو عنوان می‌کند این شرط، شرط لازم است ولی کافی نیست. تنها شرط کافی برای پیروزی تحریم‌ها علیه ایران استقامت پایین مردم ایران است. او عنوان می‌کند اگر استقامت ایرانی‌ها افزایش پیدا کند قطعاً نظام تحریم‌ها علیه آن‌ها فرومی‌پاشد.

این کارشناس سیاسی اضافه کرد: نفیو در ادامه سابقه چهل‌ساله تحریم‌ها در ایران را مطرح می‌کند و می‌گوید در تمام تحریم‌هایی که در این چهل سال شکست خوردیم درد را ایجاد کردیم ولی آستانه استقامت را نتوانستیم پایین بیاوریم. او در جای دیگری در کتابش عنوان می‌کند ما در قضیه برجام توانستیم هم درد را ایجاد کنیم و هم استقامت مسئولین را پایین بیاوریم. او به رئیس‌جمهور بعدی پیشنهاد همین راهکار را در موضوعاتی چون موشکی، حقوق بشر، مقاومت منطقه و ... می‌دهد.

خسروانی خاطرنشان کرد: به همین علت اگر بتوانیم در مقابل تحریم‌های هوشمند مالی استقامت خود را افزایش دهیم قطعاً این نظام تحریم‌ها نیز به نتیجه نخواهد رسید و فروپاشیده خواهد شد. و این همراهی و همکاری رسانه‌های ما را نیازمند است.

مقدسی:

در فضای رسانه‌ای نیاز به چارچوب و قالب درست داریم

در همین رابطه مقدسی کارشناس مسائل سیاسی ضمن تأکید بر قدرت رسانه‌ای جریان باطل عنوان کرد: یک‌وقت ممکن است یک صحبت ما اثری را بگذارد که هزاران بوق استکباری نمی‌گذارد. باید روی این موضوع که حرف را چطور، چه موقع و بر اساس کدام قالب و چارچوب بیان کنیم کارکرد.

مقدسی خاطرنشان کرد: این‌که فکر کنیم باید تعداد رسانه‌های ما با رسانه‌های غرب برابری کند کار درستی نیست و نیازی هم نیست. یک موقع یک خط خبری ما می‌تواند کاری کند که تمام جهان از آن مطلع شود.

یاری:

غرب ابزار رسانه را دارد، پیام برای انتقال ندارد

یاری استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به قدرت رسانه‌ای غرب عنوان کرد: غرب ابزار رسانه را دارد، پیام برای انتقال ندارد، در مقابل ما پیام‌داریم ولی ابزار ضعیفی داریم.

یاری افزود: اما باید پذیرفت که کمتر از ده درصد رسانه‌ها در فضای مجازی در اختیار جریان انقلابی است و بیش از نود درصد آن در دست جبهه دشمن است. کما اینکه با توجه به اینکه مدیریت این شبکه‌ها در دست عوامل استکبار است اجازه نشر پیام‌های جبهه انقلابی را نمی‌دهند.

این استاد دانشگاه با اشاره به ظرفیت بالای موضوعات دینی گفت: برای مثال فیلم‌هایی مثل مختارنامه و یوسف پیامبر جزو ظرفیت‌های دینی ما هستند که می‌بینیم با ساخت آن‌ها چقدر مخاطب جذب می‌شود. این تجارب به ما نشان داد که اگر هنرمند واقعی در جبهه انقلاب اسلامی وجود داشته باشد کارهای فوق‌العاده‌ای می‌تواند انجام دهد.

وی عنوان کرد: اعتقاد به فضای مجازی و رسانه هنوز تبدیل به باور نشده است. درحالی‌که در غرب این موضوع به یک اصول و باور تبدیل‌شده است.

جهان بخشی:

استکبار با جنگ رسانه‌ای حق را باطل و باطل را حق نشان می‌دهند

جهان بخشی کارشناس مسائل سیاسی جنگ استکباری امروز را رسانه دانست و گفت: امروزه جنگ، جنگ رسانه‌ها است و استکبار با تمام توان خود در این جنگ مشغول کرده و در تلاش است با استفاده از تأثیر روانی که رسانه دارد حق را باطل و باطل را حق نشان دهند.

جهانبخشی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران امروزه حقانیت خود را در افکار عمومی دنیا پیداکرده است ادامه داد: در دنیای امروز کسی سخنان ترامپ را باور نمی‌کند و اقدامات وی را جدی نمی‌گیرد .

وی استحکام درونی را یکی از موضوعانی دانست که در پیشبرد اهداف نظام مؤثر است و خاطرنشان کرد: اگر استحکام درونی از جنبه‌های اقتصادی و فرهنگی ،رسانه شکل بگیرد شاهد بهبود وضعیت کشور خواهیم بود .

مطمئناً نیاز است تا جریان حق با نگاه دقیق برای مقابله با ابزار دشمن تدبیر کند و از این ضعف و افول نرم و سخت جریان باطل نهایت استفاده را ببرد تا پیروزی‌های دیگری در کنار دیگر پیروزی‌های جریان حق ثبت شود.

برای تحقق این مهم نیازمند ارتقا سطح سواد رسانه‌ای و یافتن قالب‌های درست و جدید رسانه‌ای و تعریف زمین‌بازی حساب‌شده در جریان حق هستیم.

انتهای پیام/

,

طی ۴۰ سال گذشته به شکل‌های مختلف این جنگ بروز داشته و جریان باطل تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا با هجوم پی‌درپی درزمینهٔ های مختلف به اهداف کثیف و حتی غیرانسانی خود دست یابد.

,

شاید بتوان جریان باطل را با هجوم گسترده با استفاده از ابزار خود شناخت اما مطمئناً نمی‌توان این جریان را به‌عنوان پیروز تهاجمات معرفی کرد و نگاه دقیق به تاریخ ۴۰ ساله این نبرد و حال‌وروز این روزهای جریان باطل برای هر انسانی قابل‌فهم خواهد بود.

,

جریان باطل این روزها پس از شکست‌های پی‌درپی و افول در قدرت، به جنگ ناجوانمردانه رسانه‌ای که بر پای دروغ‌پراکنی و فتنه استوار است روی آورده و سعی دارد با فضاسازی‌های رسانه‌ای در میدان یک جنگ تمام‌عیار جبهه حق را به سمت نابودی بکشاند.

,

پایان قدرت نرم و سخت آمریکا

, پایان قدرت نرم و سخت آمریکا, پایان قدرت نرم و سخت آمریکا,

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در رابطه با جنگ رسانه‌ای و قدرت نرم و سخت دشمن در سخنرانی‌های اخیر خود هم در جمع دانش آموزان و هم در تجمع جهاد گران در ورزشگاه آزادی اشاراتی داشتند و فرمودند:

,

«ابزار رسانه مهم است و اگر دست دشمن باشد، ابزار خطرناکی است که می‌توان آن را به سلاح شیمیایی در جنگ‌های نظامی تشبیه کرد. دشمنان از رادیو، تلویزیون، اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی علیه افکار عمومی ملت ایران استفاده می‌کنند و مسئولان باید با ایفای جدی وظایف خود، مانع استفاده دشمن از ابزار رسانه علیه ملت ایران شود.

,

جنگ رسانه‌ای امریکا به معنای دروغ‌پراکنی، فتنه‌انگیزی، ترویج فساد و تحریک افراد از ابتدای انقلاب اسلامی وجود داشته است که البته امروز با استفاده از فضای مجازی، شیوه‌های آن جدیدتر شده است.

,

باوجود قدرت سخت‌افزاری آمریکایی‌ها، واقعیت آن است که آن‌ها در موضع قدرت نیستند، زیرا عامل اصلی و تعیین‌کننده قدرت در تقابل‌های جهانی، «قدرت نرم‌افزاری» به معنای منطق، استدلال و حرف نو است که امریکا در این موارد بشدت ضعیف است و به دلیل فقدان منطق و استدلال، بر مبنای زورگویی سخن می‌گوید.

,

بسیاری از سیاسیون معتبر دنیا و جامعه‌شناس‌های معتبر دنیا معتقدند که «قدرت نرم» آمریکا فرسوده شده است، در حال از بین رفتن است. قدرت نرم چیست؟ قدرت نرم این است که یک دولتی بتواند خواسته‌ی خود و نظر خود و عقیده‌ی خود را به اطراف بقبولاند و آن‌ها را اقناع کند به نظر خود؛ این قدرت در آمریکا امروز رو به ضعف کامل و رو به فرسودگی کامل است؛

,

بنده عرض می‌کنم قدرت سخت آمریکا هم به شدّت ضربه دیده. قدرت سخت، یعنی قدرت نظامی‌گری، قدرت اقتصاد؛ این‌ها قدرت سخت است. بله، ابزار نظامی دارند، امّا نیروی انسانیِ نظامیِ آمریکا به شدّت افسرده، سردرگم، سرگشته، مردّد [است].»

,

در ادامه در گفتگو با تعدادی از کارشناسان سیاسی استان مرکزی به موضوع نقش قدرت رسانه‌ای در پیش برد برنامه‌ها و اهداف نظام پرداختیم.

,

صدیقی:

, صدیقی:,

باید سطح تکنیکی رسانه‌های داخلی ارتقا یابد

, باید سطح تکنیکی رسانه‌های داخلی ارتقا یابد, باید سطح تکنیکی رسانه‌های داخلی ارتقا یابد,

مجتبی صدیقی کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه باید سطح تکنیکی رسانه‌های داخلی ارتقا پیدا کند گفت: متأسفانه چند ده سال به لحاظ رسانه‌ای از جبهه استکباری عقب هستیم. باید بتوانیم نیروهایی تربیت کنیم که از سطح تکنیکی بالایی برخوردار باشند و بتوانند پیام خود را به دنیا مخابره کنند.

,

وی ادامه داد: امروزه انقلاب اسلامی ده‌ها شبکه تلویزیونی دارد که اگر بتوانیم به‌درستی آن‌ها را مدیریت کنیم و پیام درستی را منتقل کنیم همین شبکه‌ها کفایت می‌کنند.

,

صدیقی با اشاره به این نکته که متأسفانه جبهه انقلاب اسلامی به لحاظ رسانه‌ای در درون جمهوری اسلامی هم در اقلیت است افزود: جریان غرب‌زده کنترل رسانه‌ها را در دست گرفته و در خصوص مسائل ارزشی و آرمانی در اذهان عمومی تردید ایجاد می‌کند، پس ما نیازمند یک حرکت جهادی در عرصه رسانه هستیم تا بتوانیم این وضعیت موجود را تغییر دهیم.

,

وی اظهار کرد: البته باید نقاط مثبت را هم دید و گفت که جبهه انقلاب اسلامی امروزه نسبت به ۱۰-۲۰ سال گذشته ازنظر کمی و کیفی در تمامی ظرفیت‌ها تعمیق یافته است که جای شکر دارد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: متأسفانه باسیاست بازی و سیاست زدگی موجود در رسانه‌هایمان نمی‌توانیم منادی خوبی در این زمینه باشیم البته پیام حق راه خود را پیدا می‌کند حتی اگر در شب ظلمانی باشد.

,

خسروانی:

, خسروانی:,

گسترش قدرت نرم انقلاب اسلامی در دنیا توسط رسانه

, گسترش قدرت نرم انقلاب اسلامی در دنیا توسط رسانه, گسترش قدرت نرم انقلاب اسلامی در دنیا توسط رسانه,

عباس خسروانی دیگر کارشناس مسائل سیاسی در خصوص رسانه و قدرت آن به پروتکل صهیونیزم اشاره کرد و گفت: در این پروتکل تأکید شده که برای پیشبرد اهداف صهیونیسم در دنیا بهترین و کارآمدترین ابزار رسانه است که می‌بینیم مالکیت بسیاری از رسانه‌های دنیا با صهیونیست‌ها است. به همین علت معتقدم باید سرمایه‌گذاری بسیار بیشتری در حوزه رسانه انجام دهیم چراکه جهان تشنه حقیقت است و از این‌همه دروغ و دورویی و نیرنگ به تنگ آمده است. اگر بتوانیم با این ابزار، حقیقت را به دنیا مخابره کنیم می‌توان قدرت نرم انقلاب اسلامی را در دنیا گسترش داد.

,

خسروانی افزود: باید سطح سواد رسانه‌ای در داخل کشور ارتقا یابد. معتقدم در این حوزه دچار ضعف‌های جدی هستیم. در تنگناهایی که کشور با آن روبه‌رو بوده مثلاً در انتخابات، بیشترین ضربه را از این حوزه خورده است.

,

وی با اشاره به کتاب جدید ریچارد نفیو از مشاوران ارشد باراک اوباما در کاخ سفید گفت: در این کتاب تمام تحولاتی که امروز در کشور در حال رخ دادن است پوشش داده‌شده است. نفیو تئوری‌ای دارد به نام درد و استقامت. او در این کتاب مطرح می‌کند زمانی تحریم‌های ما علیه ایران می‌تواند جواب بدهد که ایران از درد فریاد بزند. او معتقد است اولین نشانه پیروزی تحریم‌ها فریاد و اعتراض ملت ایران است. نفیو عنوان می‌کند این شرط، شرط لازم است ولی کافی نیست. تنها شرط کافی برای پیروزی تحریم‌ها علیه ایران استقامت پایین مردم ایران است. او عنوان می‌کند اگر استقامت ایرانی‌ها افزایش پیدا کند قطعاً نظام تحریم‌ها علیه آن‌ها فرومی‌پاشد.

,

این کارشناس سیاسی اضافه کرد: نفیو در ادامه سابقه چهل‌ساله تحریم‌ها در ایران را مطرح می‌کند و می‌گوید در تمام تحریم‌هایی که در این چهل سال شکست خوردیم درد را ایجاد کردیم ولی آستانه استقامت را نتوانستیم پایین بیاوریم. او در جای دیگری در کتابش عنوان می‌کند ما در قضیه برجام توانستیم هم درد را ایجاد کنیم و هم استقامت مسئولین را پایین بیاوریم. او به رئیس‌جمهور بعدی پیشنهاد همین راهکار را در موضوعاتی چون موشکی، حقوق بشر، مقاومت منطقه و ... می‌دهد.

,

خسروانی خاطرنشان کرد: به همین علت اگر بتوانیم در مقابل تحریم‌های هوشمند مالی استقامت خود را افزایش دهیم قطعاً این نظام تحریم‌ها نیز به نتیجه نخواهد رسید و فروپاشیده خواهد شد. و این همراهی و همکاری رسانه‌های ما را نیازمند است.

,

مقدسی:

, مقدسی:,

در فضای رسانه‌ای نیاز به چارچوب و قالب درست داریم

, در فضای رسانه‌ای نیاز به چارچوب و قالب درست داریم, در فضای رسانه‌ای نیاز به چارچوب و قالب درست داریم,

در همین رابطه مقدسی کارشناس مسائل سیاسی ضمن تأکید بر قدرت رسانه‌ای جریان باطل عنوان کرد: یک‌وقت ممکن است یک صحبت ما اثری را بگذارد که هزاران بوق استکباری نمی‌گذارد. باید روی این موضوع که حرف را چطور، چه موقع و بر اساس کدام قالب و چارچوب بیان کنیم کارکرد.

,

مقدسی خاطرنشان کرد: این‌که فکر کنیم باید تعداد رسانه‌های ما با رسانه‌های غرب برابری کند کار درستی نیست و نیازی هم نیست. یک موقع یک خط خبری ما می‌تواند کاری کند که تمام جهان از آن مطلع شود.

,

یاری:

, یاری:,

غرب ابزار رسانه را دارد، پیام برای انتقال ندارد

, غرب ابزار رسانه را دارد، پیام برای انتقال ندارد, غرب ابزار رسانه را دارد، پیام برای انتقال ندارد,

یاری استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به قدرت رسانه‌ای غرب عنوان کرد: غرب ابزار رسانه را دارد، پیام برای انتقال ندارد، در مقابل ما پیام‌داریم ولی ابزار ضعیفی داریم.

,

یاری افزود: اما باید پذیرفت که کمتر از ده درصد رسانه‌ها در فضای مجازی در اختیار جریان انقلابی است و بیش از نود درصد آن در دست جبهه دشمن است. کما اینکه با توجه به اینکه مدیریت این شبکه‌ها در دست عوامل استکبار است اجازه نشر پیام‌های جبهه انقلابی را نمی‌دهند.

,

این استاد دانشگاه با اشاره به ظرفیت بالای موضوعات دینی گفت: برای مثال فیلم‌هایی مثل مختارنامه و یوسف پیامبر جزو ظرفیت‌های دینی ما هستند که می‌بینیم با ساخت آن‌ها چقدر مخاطب جذب می‌شود. این تجارب به ما نشان داد که اگر هنرمند واقعی در جبهه انقلاب اسلامی وجود داشته باشد کارهای فوق‌العاده‌ای می‌تواند انجام دهد.

,

وی عنوان کرد: اعتقاد به فضای مجازی و رسانه هنوز تبدیل به باور نشده است. درحالی‌که در غرب این موضوع به یک اصول و باور تبدیل‌شده است.

,

جهان بخشی:

, جهان بخشی:,

استکبار با جنگ رسانه‌ای حق را باطل و باطل را حق نشان می‌دهند

, استکبار با جنگ رسانه‌ای حق را باطل و باطل را حق نشان می‌دهند, استکبار با جنگ رسانه‌ای حق را باطل و باطل را حق نشان می‌دهند,

جهان بخشی کارشناس مسائل سیاسی جنگ استکباری امروز را رسانه دانست و گفت: امروزه جنگ، جنگ رسانه‌ها است و استکبار با تمام توان خود در این جنگ مشغول کرده و در تلاش است با استفاده از تأثیر روانی که رسانه دارد حق را باطل و باطل را حق نشان دهند.

,

جهانبخشی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران امروزه حقانیت خود را در افکار عمومی دنیا پیداکرده است ادامه داد: در دنیای امروز کسی سخنان ترامپ را باور نمی‌کند و اقدامات وی را جدی نمی‌گیرد .

,

وی استحکام درونی را یکی از موضوعانی دانست که در پیشبرد اهداف نظام مؤثر است و خاطرنشان کرد: اگر استحکام درونی از جنبه‌های اقتصادی و فرهنگی ،رسانه شکل بگیرد شاهد بهبود وضعیت کشور خواهیم بود .

,

مطمئناً نیاز است تا جریان حق با نگاه دقیق برای مقابله با ابزار دشمن تدبیر کند و از این ضعف و افول نرم و سخت جریان باطل نهایت استفاده را ببرد تا پیروزی‌های دیگری در کنار دیگر پیروزی‌های جریان حق ثبت شود.

,

برای تحقق این مهم نیازمند ارتقا سطح سواد رسانه‌ای و یافتن قالب‌های درست و جدید رسانه‌ای و تعریف زمین‌بازی حساب‌شده در جریان حق هستیم.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه