اخبار داغ

نایب رئیس شورای ملی زعفران:

وضعیت اقتصادی کشاورزان را به تولید زعفران مرغوب مجاب کرده است

وضعیت اقتصادی کشاورزان را به تولید زعفران مرغوب مجاب کرده است
نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی توجه بیشتری به نحوه کشت و محصول تولیدی می‌شود از همین رو کیفیت زعفران روز به روز بهتر می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا میری در گفت‌و‌گو با صبح توس پیرامون وضعیت خرید و فروش زعفران در خراسان رضوی اظهار کرد: در حال حاضر زعفران تنها در تربت حیدریه، باخرز و تایباد که سردتر است به میان آمده ولی در سایر مناطق هنوز رشد نکرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه تا پایان آذر برداشت این محصول به طول می‌انجامد، افزود: اینکه میزان تولید زعفران در سال جاری چگونه است را باید در پایان جمع آوری محصول از کشاورزان جویا باشیم.
میری گفت: کیفیت زعفران در حال حاضر با گذشته متفاوت است، چرا که این محصول برای کشاورزان ارزشمند شده است؛ با توجه به وضعیت اقتصادی توجه بیشتری به نحوه کشت و محصول تولیدی می‌شود از همین رو کیفیت زعفران روز به روز بهتر می‌شود.
نایب رئیس شورای ملی زعفران خاطر نشان کرد: درحال حاضر واسطه‌ها گل زعفران را از کشاورزان خریداری کرده و عملیات جداسازی را انجام می‌دهند.
میری گفت: اوایل برداشت گل زعفران، قیمت این محصول به کیلویی 200 هزارتومان رسید ولی در حال حاضر با افزایش برداشت محصول کیلویی بین 65 تا100 هزار تومان به فروش می‌رسد.
وی با بیان اینکه خوشبختانه در حال حاضر قیمت این محصول تعدیل شده است، تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد با کلاهبرداری از کشاورزان، گل زعفران را با قیمتی غیر واقعی به فروش می‌رساندند که با آگاه سازی کشاورزان این موضوع حل شد.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه