اخبار داغ

پاریس تبدیل به پادگان نظامی شد

پاریس تبدیل به پادگان نظامی شد
تدابیر بسیار شدید امنیتی در پاریس برای برگزاری مراسم سالگرد پایان جنگ جهانی اول، این شهر را بیشتر شبیه یک "پادگان نظامی" کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این روزها برای برگزاری مراسم یکصدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول و کنفرانس صلح ؛ تدابیر بسیار شدید امنیتی در پاریس در جریان است به نحوی که رسانه ها حال و هوای این شهر را بیشتر شبیه یک "پادگان نظامی" عنوان می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 10 هزار پلیس، ژاندارم، نیروهای امنیتی و ارتشی علاوه بر نیروهای ویژه لباس شخصی از زمین و هوا و دریا (رود سن) با بکارگیری پیشرفته ترین تجهیزات نظامی امنیتی از جمله بالگرد ، قایق های تندرو و دوربین های مداربسته تمامی رفت و آمدها و حرکات شهروندان و حتی گردشگران را به شدت تحت کنترل دارند.

,

فقط 2 هزار نیروی امنیتی و پلیس در میدان آرک دو تریومپ (میدان پیروزی) و خیابانهای اطراف مستقر شده اند تا امنیت مراسم 11 نوامبر را برقرار کنند.

,

این مراسم صبح امروز یکشنبه با حضور حدود 70 تن از سران، روسای جمهور ، نخست وزیران و رهبران کشورهای درگیر در جنگ جهانی اول از جمله روسای جمهور امریکا و روسیه و صدر اعظم آلمان به میزبانی مکرون رئیس جمهور فرانسه بر گزار می شود.

,

برخی گروهای افراطی و تندرو فرانسوی از جمله گروه جوانان "بلک بلوک" تهدید به حمله و بمب گذاری در مراسم 11 نوامبر کرده اند.

,

عصر روز یکشنبه نیز کنفرانس صلح پاریس با حضور 70 تن از سران و روسای جمهور، نخست وزیران و نمایندگان ارشد دولت ها و 2500 کارشناس در سالن لگراند هال پاریس آغاز بکار می کند و تا 13 نوامبر ادامه می یابد.

,

محور کنفرانس صلح پاریس تاکید بر چندجانبه گرایی و مبارزه با ناسیونالیسم افراطی است.قرار بود دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز در این کنفرانس شرکت کند اما شب قبل از عزیمت وی به پاریس اعلام شد او در این کنفرانس شرکت نمی کند.

,
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
, منبع: خبرگزاری صدا و سیما]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه