اخبار داغ

در پنجاه و پنجمین جلسه شورای شهر اصفهان تصویب شد؛

طرح شبانه سالن های مطالعه با حق عضویت ۲۰۰ هزار ریالی/ اهدا مبلغ ۱/۴۲ میلیارد از بودجه شهری به جامعه خیریه امام محمد باقر(ع)

طرح شبانه سالن های مطالعه با حق عضویت ۲۰۰ هزار ریالی/ اهدا مبلغ ۱/۴۲ میلیارد از بودجه شهری به جامعه خیریه امام محمد باقر(ع)
کتابخانه ها و سالن های مطالعه اصفهان از این پس با اجرایی شدن طرح شبانه از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۲:۳۰ باز خواهند بود و شهروندان برای استفاده از این طرح باید حق عضویت ۲۰۰ هزار ریالی بپردازند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صاحب نیوز؛ پنجاه و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان طبق روال گذشته با بررسی طرح ها و لوایح جاری و تصویب آن ها همراه بود.

اولین لایحه ای که به صورت  دو فوریت به صحن علنی  شورا آمده بود لایحه طرح ساعات شبانه و ایام تعطیل سالن های مطالعه است که از ساعت بیست و سی تا بیست و دو سی در اختیار شهروندان قرار گیرد.

محمد عیدی، رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در باره این لایحه گفت: فشارهای اجتماعی زیادی صورت گرفته و مخاطب فکر می کند زمان آن فوت شده است به طوری که حتی کار به دخالت  نیروی انتظامی هم رسید که کتابخانه باز بماند.

شیرین طغیانی،عضو شورای اسلامی تصریح کرد: این طرح منطقه بندی ندارد و مبلغ ارائه شده یعنی 20 هزار تومان برای افرادی که می خواهند مطالعه کنند زیاد است اما مهدی مقدری دیگر عضو شورا  در واکنش به این صحبت ها ابراز داشت: مبلغ مورد نظر متناسب  با خدماتی  که به آنها ارائه شده است.

در نهایت این لایحه با ده رأی موافق و یک رأی ممتنع  به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

لایحه بعدی پیشنهاد اهداء مبلغ یک میلیارد و ۴۲۰ هزار ریال به جامعه خیریه امام محمد باقر(ع)جهت توزیع سبد ارزاق و کالای اساسی بین نیازمندان بود که ضمن اعلام نظر کمیسیون فرهنگی و ورزشی در جلسه علنی مورد بررسی قرار گرفت.

نصیر ملت یادآور شد:خیریه در سطح شهر زیاد است و باید به سوال پاسخ داده شود چرا این خیریه انتخاب شده است؟

فتح الله معین عنوان کرد: درست است که در شهر خیریه های زیادی مشغول هستند و در ماه رمضان و ماه محرم و صفر نذری های بسیاری می دهند اما اینکه خیریه امام محمدباقر(ع) انتخاب شده به این دلیل است که از قدیم الایام هیئت امنای آن را می شناسیم و برای توزیغ ارزاق از شهرداری هم دعوت می کند.

در نهایت این لایحه نیز با 6 موافق و دورأی مخالف به تصویب رسید

طرح پیشنهادی هفت نفر از اعضای شورا با موضوع «الزام شهرداری اصفهان به تهیه نقشه جامع توسعه شهر هوشمند» با اعلام نظرکمیسیون‌های تلفیق و حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات نیز با یازده رأی موافق تصویب شد.

و آخرین لایحه امروز شورا، پیشنهاد اختصاص مبلغ ۱۵ میلیارد ریال کمک به تکمیل و تجهیز موزه دفاع مقدس با اعلام نظر کمیسیون‌های تلفیق، فرهنگی و ورزشی شورای شهربود که با هشت رأی موافق به تصویب رسید.

هیچ اقدام عمرانی قابل توجهی در دوره جدید شورا انجام نشده است

شیرین طغیانی در نطق  میان دستور خود به تولد پیامبر اکرم (ص) به عنوان مظهر مکارم الاخلاق اشاره کرد و گفت: امروزه هر کس می تواند با کوچکترین امکانات خود را خبرنگار دانسته و مـتأسفانه برخی مواردی را انتشار می دهند که صحت ندارد از مصادیق مشخص حق الناس است.

امیراحمدندآور دیگر عضو شورا  خطاب به شهردار اصفهان گفت: مدت 14 ماه است که سازمان فاوای شهرداری اصفهان بدون مدیریت اداره می شود و مدیری برای آن مشخص نشده و این امر باعث سردرگمی کارمندان شده است که خواهش مندم نسبت به این موضوع رسیدگی شود.

مهدی مقدری عضو شورای اسلامی شهر اصفهان هم اقدامات شورای نامگذاری و شورای اسلامی شهر مبنی بر نامگذاری دو خیابان به اسم فاطمی و جمالزاده را ستودنی دانست.

علیرضا نصر اصفهانی، نائب رییس شورای اسلامی شهر  اصفهان هم در تذکر خود گفت: خط یک مترو که روزانه بیش از 50 هزار نفر از شهروندان را جابه جا می کند هنوز ناقص است به گونه ای که هنوز سیستم اطفا حریق آن دارای اشکال است.

اصغر برشان، نائب رییس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات تاکید کرد: با وجود آنکه اصفهان از نظر نظافت زبانزد خاص و عام  است اما از نظر تعداد سرویس بهداشتی دارای کمبود است و این موضوع برای این شهر توربیست پذیر قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بخش زیادی از درآمد استان اصفهان به دولت واریز می شود اما کمترین میزان اعتبارات ملی به این استان اختصاص داده می شود بنابراین با  توجه به فصل جدید بودجه بندی، دولت و نمایندگان مجلس باید ضمن مطالبه گری خواستار رفع موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان اصفهان شوند.

نصیر ملت، رییس کمیسیون امور اقصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز به عنوان آخرین تذکر این پنجاه و پنجمین جلسه علنی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه یک سوم از فعالیت شورای پنجم شهر اصفهان گذشته اما برخلاف شعارهایی داده شده هیچ اقدام عمرانی قابل توجهی اجرایی نشد و تکمیل پروژه های نیمه تمام هم نیازمند دو هزار 800میلیارد تومان است، هرچه سریع تر باید به این وضعیت رسیدگی شود که این موارد باید در بودجه ریزی سال 98 اصفهان مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/


 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, هیچ اقدام عمرانی قابل توجهی در دوره جدید شورا انجام نشده است, هیچ اقدام عمرانی قابل توجهی در دوره جدید شورا انجام نشده است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه