اخبار داغ

مذاکرات هسته‌ای در زمان اوباما درخواست آمریکا بود/ ترامپ ناگهان زیر میز توافق زد

مذاکرات هسته‌ای در زمان اوباما درخواست آمریکا بود/ ترامپ ناگهان زیر میز توافق زد
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای در زمان اوباما درخواست خود آمریکایی‌ها بود، گفت: ترامپ ناگهان زیر میز توافق زد و تصور کرد با این برخورد می‌تواند ایران را به‌هم بریزد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر شنبه، 19 آبان ماه با سناتور فرناندو کالور دی ملو رئیس کمیته روابط خارجی و دفاع ملی مجلس برزیل و رئیس جمهور اسبق این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, علی لاریجانی, برزیل,

لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط تجاری نسبتا خوب ایران و برزیل ، گفت: برزیل در عرصه بین الملل جایگاه ویژه ای دارد از این رو حضور شما در ایران به توسعه روابط فیمابین کمک می کند.

,
 
,

وی در ادامه این دیدار شرایط بین المللی را به خاطر رفتارهای ترامپ دارای شرایط غیرمتعینی توصیف و اظهار کرد: اقدامات ترامپ اروپایی ها را به خاطر مسائل اقتصادی، روس ها را به خاطر پیمان موشکی‌شان و دنیا را به خاطر خروج از پیمان محیط زیست و توافقنامه هسته ای نگران کرده و صحنه غیرمتعینی را به وجود آورده که نیاز به تغییر شرایط از سوی کشورها دیده می شود.

, ترامپ, مسائل اقتصادی,

لاریجانی با اشاره به تروریسم بین المللی بیان داشت: اگر پرونده تروریسم باز شود، اشتباه فاحش آمریکایی ها مشخص شده بود، داعش را ایجاد کردند که برایشان مشکل ساز شده، لذا مبارزه آنها در حوزه تروریسم صادقانه نیست.

, تروریسم بین المللی ,

وی در ادامه با یادآوری این مطلب که آمریکا در حوزه مسأله هسته ای ماجراجویانه برخورد کرده است، اظهار داشت: خود آمریکا درخواست مذاکرات هسته ای را داشت و اوباما در این زمینه 2 نامه برای ایران نوشت که مذاکرات هم میان ایران و اعضای 1+5 صورت گرفت، بسیار زمان برد و در نهایت به تصویب شورای امنیت رسید.

,

لاریجانی در ادامه یادآور شد: با این حال ناگهان ترامپ زیر میز زد و اکنون مجددا از آمادگی خود برای مذاکره خبر می دهد در حالی که عملکرد او شبیه یک بازی است و تصور می کند می تواند با این برخورد شرایط ایران را به هم بریزد .

,

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه ترامپ تاریخ نخوانده و نیاز به مشاوره دارد، عنوان کرد: ایران کشوری نیست که بعد از جنگ جهانی در قرن بیستم به وجود آمده باشد، بلکه ایران ریشه چندهزار ساله دارد و مشکلات را در خود کشور حل می کند.

,

 لاریجانی در ادامه از مواضع برزیل درباره عملکرد ایران در توافقنامه هسته ای تشکر کرد و گفت: ما مسیری را در عرصه بین الملل طی کردیم و به تعهد خود پایبندیم و اروپایی ها نیز تصریح کرده اند که چارچوب هایی برای روابط مالی و نفتی ایجاد می کنند که البته روند کُندی دارد.

,

رئیس قوه مقننه در ادامه یادآور شد: روابط تجاری جمهوری اسلامی با برزیل می تواند گسترش یابد و باید روی بخش های صنعتی و کشاورزی آن بیشتر کار شود.

,

وی در ادامه تسهیل همکاری های بانکی میان برزیل و ایران را مهم ارزیابی و اذعان کرد: لازم است برای تسهیل کار تجار ایرانی، روابط بانکی تسهیل شود.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان از تلاش مجلس برزیل برای توسعه همکاری های پارلمانی تشکر و خاطرنشان کرد: اخیرا هیأتی پارلمانی از ایران به برزیل سفر کرده که امیدواریم در آینده این روابط بیشتر شود.

,

رئیس کمیته روابط خارجی برزیل: سکوت دربرابر زورگویان جایز نیست/ سکوت آمریکا دربرابر قتل خاشقجی به‌خاطر خرید 140 میلیارد دلار تسلیحات ازسوی سعودی بود

, رئیس کمیته روابط خارجی برزیل: سکوت دربرابر زورگویان جایز نیست/ سکوت آمریکا دربرابر قتل خاشقجی به‌خاطر خرید 140 میلیارد دلار تسلیحات ازسوی سعودی بود,

فرناندو کالور دی ملو رئیس کمیته روابط خارجی و دفاع ملی مجلس برزیل نیز در این دیدار مسیرهای دو کشور برزیل و ایران را در عرصه بین الملل یکسان دانست و گفت: به دنبال افزایش روابط با ایران هستیم و به عنوان نماینده پارلمان کشورم حمایت کامل خود را از ایران اعلام می کنم.

,

رئیس جمهور سابق برزیل در ادامه با بیان اینکه ترامپ به قواعد بین المللی احترام نمی گذارد، عنوان کرد: برزیل در کنار کشورهایی همچون روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی عضوی از گروه بریکس و در کنار ایران است و خواستار روابط بیشتر با دولت جمهوری اسلامی در حوزه اقتصادی و تجاری هستیم.

,

وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه سیاسی باید با استفاده از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی روابط را تحکیم کنیم، اظهار داشت: نباید در برابر زورگویان ساکت بمانیم به خصوص که اقدامات ترامپ به روابط کل دنیا ضربه می زند و سازمان ملل نیز در چنین شرایطی باید جدی تر عمل کند.

,

کالور دی ملو در ادامه با بیان اینکه روابط میان مجالس برزیل و ایران باید افزایش یابد، گفت: باید تصمیمات مشترک بیشتری داشته باشیم تا ضمن تحکیم روابط، مشکلات مشترک نیز برطرف شود.

,

رئیس کمیته روابط خارجی و دفاع ملی مجلس برزیل ادامه داد: وقتی ترامپ، بولتون را به عنوان مشاور خود بر می گزیند گویی به فرد آتش گرفته ای گفته است تا آتش را خاموش کند و او کاری بیش از اینکه شرایط را بدتر کند انجام نمی دهد.

,

وی در ادامه با تأکید بر اینکه تحریم ها هیچ گاه مشکلی را حل نمی کند، عنوان کرد: کشور کوچکی مثل کوبا حدود 60 سال است که مورد تحریم آمریکا واقع شده اما به کار خود ادامه می دهد.

,

کالور دی ملو در ادامه با اشاره به خروج آمریکا از برجام و از توافق پاریس گفت: خروج آنها از توافق پاریس در حالی صورت گرفت که این توافق برای کل دنیا و کره زمین مفید بود.

,

رئیس کمیته روابط خارجی و دفاع ملی مجلس برزیل در پایان خاطرنشان کرد: سکوت آمریکا در موضوع خاشقجی به خاطر 140 میلیارد دلار خرید تسلیحاتی عربستان سعودی از آنها بود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه