اخبار داغ

جمالی نوبندگانی در گفت و گو با دانا؛

خبری از دیپلمات ربوده شده در دست نیست/ فشار صهیونیست ها و بدرفتاری دانمارک و بلژیک سد راه آزادی دیپلمات ایرانی است/ حل این مسئله عزم جزم دستگاه دیپلماسی را می خواهد

خبری از دیپلمات ربوده شده در دست نیست/ فشار صهیونیست ها و بدرفتاری دانمارک و بلژیک سد راه آزادی دیپلمات ایرانی است/ حل این مسئله عزم جزم دستگاه دیپلماسی را می خواهد
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ربوده شدن دیپلمات ایرانی گفت: ز اینکه وی در حال حاضر کجاست خبری ندارم؛ اگر در این قضایا ورود نکنیم بهتر است و رسانه ای کردن این موضوع کمکی به آزادی دیپلمات ایرانی نمی کند و باید دستگاه دیپلماسی ما اقدامات عاجل را بعمل بیاورد.
[

محمدجواد جمالی نوبندگانی، عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به ربایش دیپلمات ایرانی، اظهار داشت: تا کنون از دیپلمات ربوده شده ایرانی خبر خاصی در دست نیست، اما دولت و دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران اقدامات حقوقی، اعتراضات و بحث های دیپلماسی را شروع کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی تصریح کرد: این طور مسائل زمان می برد  اما در کمیسیون هم آمدند و توضیحاتی دادند که اقداماتی کردند و منتظر نتیجه اند.

,

 

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سوال که "مجلس چه اقداماتی در این خصوص داشته است؟" گفت: کمیسیون امنیت ملی این موضوع را بررسی کرده است و وزیر امور خارجه را جهت ارائه توضیحات خواسته است و وزیر امورخارجه نیز توضیحاتی را در روند پیگیری دیپلمات ربوده شده دادند، بنابراین مجلس در این قضیه کوتاهی و قصور نکرده است.

,

 

,

جمالی نوبندگانی تاکید کرد: اینگونه نیست که امروز شخصی را در آن سوی آب ها بگیرند و فردای آن با یک اعتراض شخص را آزاد کنند؛ چنین مسائلی را نمی شود با زور به سرانجام رساند و فرد ربوده شده را آزاد کرد.

,

 

,

وی بیان داشت: وقتی که شخصی وارد کشوری می شود، تحت کنترل قضایی کشور دیگری است و آن کشور نیز بالطبع قوانین و مقررات خاص خود را دارد و همچنین فشار صهیونیست ها و فشارهای آمریکایی ها در آستانه روز 13 آبان از یک سو و از سوی دیگر هم بد رفتاری های کشورهای بلژیک و دانمارک موانعی را سد راه آزادی این دیپلمات ایجاد کرده است.

,

 

,

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه "اینگونه مسائل، مسائل ساده ای نیست که ما بگوییم دیپلمات ما را آزاد کنید و آن ها هم آزاد کنند"، گفت: حل و فصل این قبیل مشکلات کار و عزم جدی از سوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران می طلبد.

,

 

,

محمدجواد جمالی نوبندگانی در پاسخ به این سوال که دیپلمات ربوده شده در حال حاضر در کجا به سر می برد؟ گفت: از اینکه وی در حال حاضر کجاست خبری ندارم؛ اگر در این قضایا ورود نکنیم بهتر است و رسانه ای کردن این موضوع کمکی به آزادی دیپلمات ایرانی نمی کند و باید دستگاه دیپلماسی ما اقدامات عاجل را بعمل بیاورد.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه