اخبار داغ

گزارش دانا از آخرین وضعیت اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان:

لابی های بی پایان در فاصله 8 روز مانده به اتمام مهلت خداحافظی مدیران بازنشسته/ یک صندلی و تلاش برای نرفتن!

لابی های بی پایان در فاصله 8 روز مانده به اتمام مهلت خداحافظی مدیران بازنشسته/ یک صندلی و تلاش برای نرفتن!
با اجرای قانون بازنشستگی کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور مکلف هستند تا تاریخ 27 آبان ماه به سرعت بازنشسته‌های خود را تعیین تکلیف و با آنها تسویه حساب کنند، در غیر این صورت عملکرد آنها تخلف بوده و برخورد قانونی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از اواخر شهریور ماه سال جاری و با اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشسته‌ها، افراد بازنشسته‌ای که می‌توانستند به سازمان‌ها برگشته و فعالیت کنند، محدودتر شده و باید در مهلت دو ماهه از سازمان‌ها خارج شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

با اجرای این قانون کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور مکلف هستند تا تاریخ 27 آبان ماه به سرعت بازنشسته‌های خود را تعیین تکلیف و با آنها تسویه حساب کنند، در غیر این صورت عملکرد آنها تخلف بوده و برخورد قانونی می شود.

,

دوم مردادماه امسال بود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان را اصلاح و محدودیت‌های جدیدی را در این قانون اعمال کردند. این طرح که با ۱۹۴ رای موافق از ۲۴۰ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید، تنها اجازه بکارگیری بازنشستگان بندهای الف، ب و ج ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری که شامل روسای سه قوه،‌ معاون اول رییس جمهور،‌ نواب رییس مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان و معاونان رییس جمهور هستند را می‌دهد و مشمولان بندهای د و ه را که شامل استانداران و معاونان استانداران همطراز سفرا و معاونان وزرا هستند را از قانون حذف کرده است.

,

حدود 10 روز تا اجرای این قانون زمان باقی مانده است و خبرها حاکی از آن است که برخی از مدیران بدون تلاشی از جایگاه های قبلی خود کناره گرفته اند اما برخی از تلاش ها برای ماندن تا آخرین لحظات از سوی مدیران بازنشسته همچنان در حال پیگیری است.

,

حقوق بازنشستگان چه می شود؟

, حقوق بازنشستگان چه می شود؟, حقوق بازنشستگان چه می شود؟,

مشخص آن است که بعد از زمانی که برای خروج بازنشسته‌ها تعیین شده، هیچ واریزی بابت حقوق آنها انجام نخواهد شد و رسما به کار بازنشسته‌ها از سوی دولت پایان داده می‌شود. البته این در شرایطی است که دستگاه‌های نظارتی از سازمان حسابرسی گرفته تا دیوان محاسبات بر عملکرد وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مربوطه نظارت داشته و بررسی‌های دقیق را انجام دهند. همچنین ذی حساب نیز نمی‌تواند برای کسی که استمرار فعالیت دارد، پرداختی انجام دهد و این موضوع تخلف بوده و باید پاسخگو باشد.

,

بر این اساس تمامی افراد بازنشسته مشغول به کار در سازمان‌ها اگر جزو استثنائات قانونی نباشند باید در مهلت دوماهه تعیین شده از سازمان‌ها بروند. این در حالی است که دستگاه‌ها در شرایطی می‌توانند این افراد را بکارگیرند که این افراد متخصص و با مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر باشند آنهم مشروط به اینکه به صورت پاره وقت و ساعتی استفاده کنند. حداکثر ساعت مجاز برای استفاده از بازنشستگانی از این دست یک سوم ساعت اداری کارمندان رسمی است و حق الزحمه این افراد متناسب با ساعت کاری آنها و حداکثر یک سوم کارمندان رسمی در همان شغل تعیین و پرداخت خواهد شد.

,

 

,

خداحافظی 120 مدیر بازنشسته با کرسی های خود

, خداحافظی 120 مدیر بازنشسته با کرسی های خود, خداحافظی 120 مدیر بازنشسته با کرسی های خود,

جمشید انصاری معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفته بود ما در کشور حدود 1000 نفر مقامات داریم. درباره بازنشسته‌های دولتی الآن 15 استاندار و 14 معاون استاندار بازنشسته داریم که با این حساب در مجموع تعداد بازنشسته‌های دولتی 110 نفر هستند که حدود 12 درصد از میزان مقامات را شامل می‌شود.

,

البته این آمار تنها در رده های بالا در نظر گرفته شده است و خبرها حاکی از بازنشستگی تعداد بیشتری از مدیران است.

,

 

,

خداحافظی مدیران بازنشسته از صدا و سیما

, خداحافظی مدیران بازنشسته از صدا و سیما, خداحافظی مدیران بازنشسته از صدا و سیما,

پس از تصویب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های مختلف، خروج بازنشستگان از سازمان صداوسیما نیز آغاز شد. در همین راستا طی روزهای گذشته با اعلام بازنشستگی «غلامرضا مظاهری» مدیرکل مالی و اداری معاونت سیما، «محمود اسلامی» با حکم «احمد شهریاری» معاون منابع مالی و سرمایه انسانی سازمان صداوسیما، به این سمت منصوب شد.

,

 

,

14 استاندار بازنشسته تغییر می‌کنند/ خداحافظی 5 بازنشسته در قامت فرماندار

, 14 استاندار بازنشسته تغییر می‌کنند/ خداحافظی 5 بازنشسته در قامت فرماندار, 14 استاندار بازنشسته تغییر می‌کنند/ خداحافظی 5 بازنشسته در قامت فرماندار,

سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور در خصوص خداحافظی استانداران باز نشسته هم گفت: با توجه به بررسی هایی که تا کنون صورت گرفته است تعداد 14 استاندار، 11 معاون استاندار، 5 فرماندار، 12 نفر از مدیران ستاد وزارت کشور و 12 نفر از ستاد 31 استانداری کشور بازنشسته هستند که باید سمت خود را ترک کنند.

,

 

,

خداحافظی 20 مدیر بازنشسته با وزارت کار بر اساس قانون جدید بازنشستگی

, خداحافظی 20 مدیر بازنشسته با وزارت کار بر اساس قانون جدید بازنشستگی, خداحافظی 20 مدیر بازنشسته با وزارت کار بر اساس قانون جدید بازنشستگی,

محمد امین سازگارنژاد معاون امور مجلس؛ حقوقی و استان‌ها، احمد میدری معاون رفاه اجتماعی، مهدی کاظمی معاون‌ مرکز حراست، مسعود کاظم زاده ؛ معاون دفتر وزارتی، نعمت اله میرفلاح نصیری، رییس مرکز آمار و اطلاعات راهبردی، محمدرضا کاویانی مشاور وزیر و رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات، محمود اکرم مدیرکل دفتر بودجه، خلیل حنیف مدیرکل امور استانها، محمد اکبرنیا مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی ها، کریم یاوری، مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری، محمدرضا واعظ مهدوی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر، جمشید تقی زاده مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری، مرتضی لطفی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی ( شستا)، اکبر ترکان رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، محمدرضا رستمی مدیرعامل سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، سید علی اکبر طاهایی مشاور وزیر و بازرس ویژه وزیر، ابوالقاسم سرحدی زاده مشاور وزیر، محمدرضا سپهری رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی، ملک محمد نجفی رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی و محسنی بند پی مدیرانی هستند که باید از وزارت کار خداحافظی کنند.

, ، , ، ,

 

,

یک صندلی و تلاش برای نرفتن!

, یک صندلی و تلاش برای نرفتن!, یک صندلی و تلاش برای نرفتن!,

در ماه های گذشته عده ای از مدیران بازنشسته نظیر معاونان برخی وزیران یا برخی استانداران، پس از ابلاغ و اطلاع از قانون بازنشستگان استعفا داده و بدون هیچ مقاومتی کرسی های مسئولیت خود را تحویل داده اند؛ اما در این میان مدیرانی هستند که با وجود بازنشسته بودن از هیچ تلاشی برای حفظ کرسی مدیریتی شان فروگذار نکرده اند.

,

مدیران دیگری نیز در واپسین روزهای مسئولیت خود مهره چینی های لازم را انجام داده و نیروهای وابسته به خود را روی کار آورده اند تا از منافع قبلی همچنان بهره مند بمانند؛ عده ای دیگر نیز مشغول برگزاری مراسم های آنچنانی برای خداحافظی خود از جایگاه مدیریتی شان هستند.

,

حسن نژاد، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس  هم در این خصوص گفته است: خبرهایی به ما رسیده است که مدیران و بازنشستگانی که دیدند با اجرای این قانون، دستشان از بیت‌المال کوتاه می شود، به دنبال جایگزین کردن فرزندانشان هستند. این افراد بدانند به شدت با آنها برخورد خواهد شد.

,

وزارت اقتصاد و بانک مرکزی، بانک های دولتی، مناطق آزاد و صندوق های بازنشستگی دیگر مراکز و دستگاه هایی هستند که باید با مدیران بازنشسته خود خداحافظی کنند.

,

باید دید تا ده روز آینده میزان قانون پذیری مدیران بازنشسته تا چه اندازه خواهد بود و آیا مدیران بازنشته صندلی خود را برای مدیران جوان تر باز خواهند کرد یا خیر؟

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه