اخبار داغ

گرانی چراغ خاموش لبنیات/ زور مردم به قیمت‌ها نمی‌رسد

گرانی چراغ خاموش لبنیات/ زور مردم به قیمت‌ها نمی‌رسد
گرانی لبنیات موجب گلایه مردم استان بوشهرشده و به گفته آنها، افزایش قیمت این محصولات، سیر صعودی گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل سپاس؛ مواد لبنی در سبد غذایی خانوار‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند و از طرفی ارتباط مستقیمی نیز با سلامت جامعه دارند،  اما در حالی که  این مواد  باید با قیمت مناسب در دسترس همه قرار گیرد، قیمت محصولات لبنی   در کشور ما طی هفته های گذشته  با افزایش روبه رو شده  و سهم آن در سبد خانوار کوچک می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس, , .,

همه ما تقریبا هر روز با این بالا رفتن شبانه روزی قیمت‌ها برخورد داریم. این یک نمونه آن است. آیا واقعا اینگونه می‌شود به جنگ تحریم رفت؟ اصلا کجای دنیا اینگونه خود را آماده یک جنگ تمام عیار می‌کنند.

, . , .,

با توجه به آنکه مسئولان اذعان می کنند که ستاد تنظیم بازار مصوبه جدیدی مبنی بر افزایش مجدد قیمت لبنیات نداشته است،اما مشخص نیست که چرا با این تخلفات برخورد نمی شود؟ تا این افزایش های پی در پی منجر به کوچک شدن سفره خانوار نشود.

,

, ,

در ماه‌های اخیر در پی بروز نوسانات نرخ ارز، قیمت بسیاری از مواد اولیه رشد صعودی داشته که خود علتی شده تا قیمت نهاده‌های دامی و مواد خوراکی و حتی قیمت شیر خام و متعاقب آن محصولات لبنیات افزایش داشته باشد اما افزایشی بدون نظارت.

, .,

چه می‌شود که در عرض چند روز قیمت یک شیر دوبرابر می‌شود؟ در این چند وقت قیمت دلار چه تفاوتی کرده است که کارخانه‌های داخلی، کالاهای خود را روزانه قیمت گذاری می‌کنند.

, .,

واقعا کسی نیست به این بازار نظارت کند؟ کسی نیست از کارخانه‌های داخلی بپرسد دلیل بالا رفتن هر روز قیمت‌ها چیست؟ چه کسی در این مملکت بر بازار نظارت می‌کند؟

,

یکی از شهروندان بوشهری در این خصوص می گوید: در حالی که یک بسته پنیر پگاه را هفته پیش 3700 تومان خریداری کردم، اما دیروز در هنگام خرید متوجه نرخ 4500 تومانی آن شدم.

,

یک مغازه دار نیز با تایید افزایش محصولات لبنی طی هفته اخیر، اظهار داشت: شهروندان وقتی با افزایش قیمت محصول لبنی مواجه می شوند ما را مقصر می دانند، در حالی که برای ما نیز سودی در نظر گرفته می شود که مجاز به فروش بیشتر از آن نیستیم.

, .,

با دیدن این وضع چگونه می‌شود به مردم گفت در برابر تحریم‌ها مقاومت کنند؟ چگونه می‌شود به آنها گفت نخرید؟ چگونه می‌شود به آنها گفت به آینده امید داشته باشید؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه