اخبار داغ

فرمانده سپاه کربلای مازندران خبر داد

ایجاد بیش از ۲۲ هزار واحد شغلی در مازندران با تسهیلات بسیج سازندگی

ایجاد بیش از ۲۲ هزار واحد شغلی در مازندران با تسهیلات بسیج سازندگی
فرمانده سپاه کربلای استان مازندران با اشاره به اینکه 22 هزار و 500 واحد شغلی از طریق وام‌های بسیج سازندگی ایجاد شد، گفت: بسیاری از این واحدها از طریق وامی‌ که از سپاه اخذ کردند و مشوق‌هایی که برای آنها در نظر گرفته بود شکل گرفتند و امروز به بهترین شکل در حال کار کردن هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، سردار محمدحسین بابایی صبح امروز در بازدید از عرصه‌های اقتصاد مقاومتی آمل با بیان اینکه سیاست سپاه پاسداران در سال‌های اخیر بنا به فرمان مقام معظم رهبری برای توسعه اقتصاد مقاومتی اقداماتی انجام داده است، اظهار کرد: فرهنگ سازی درباره اقتصادمقاومتی انجام شد، بدین معنی که مردم باید بدانند حتما نیاز نیست برای اشتغال‌زایی کارخانه‌ای احداث شود و یا برای اشتغال به سمت امورات دولتی بروند تا اول هرماه حقوق دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه اصول اقتصاد مقاومتی در استفاده از امکانات در دسترس است، گفت: در زندگی مردم امکاناتی قرار دارد که می‌توانند از آن استفاده اقتصادی کنند.

فرمانده سپاه کربلای استان مازندران با اشاره به ذکر مثالی ادامه داد: خورشید می‌تواند برق تولید کند و امروز بعضی افراد نیروگاه تولید برق در پشت بام راه اندازی کردند و اشتراک می‌گیرند و برق را مستقیم به شرکت برق می‌فروشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نقل از بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,


این مسئول با بیان اینکه در استان‌های شمالی دیده شده که برخی با هدایت آب‌های باران در پشت بام استخرهای پرورش ماهی راه‌اندازی کردند، افزود: یکی از اصول اقتصاد مقاومتی استفاده از امکانات و مقدورات در اختیار است.

بابایی با اشاره به اینکه تبلیغ استفاده از آنچه در اختیار مردم است از نخستین اقدامات در اقتصادمقاومتی بود، تصریح کرد: مردم می‌توانند امکانات را شناسایی، دانش مربوطه را فرا بگیرند و اشتغال و سرمایه ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه در دومین گام پس از فرهنگ سازی، بر روی موضوع آموزش فعالیت کردیم، یادآور شد: آموزش نه به معنای آموزش دانشگاهی که تنها در کتاب‌ها باقی بماند و قابل استفاده نباشد بلکه آموزش میدانی هدف ما بود و در این راستا با مراکز فنی حرفه‌ای و دانشگاه علمی‌کاربردی ارتباط برقرار شد.

فرمانده سپاه کربلای استان مازندران با اشاره به اینکه متخصصان حوزه‌های مختلف شناسایی و از آنها بهره برده شد، ادامه داد: در استان مازندران با استفاده از افراد توانمند توانستیم مشاغل زیادی ایجاد کنیم به طور مثال در بابل یک رییس شرکت که مدرک تحصیلی عالیه داشت در پایگاه‌های بسیج به مردم آموزش می‌داد که پس از یک سال مشاغل زیادی ایجاد شد و رییس شرکت محصول مردم را می‌خرید این روش مناسبی برای حمایت از مردم بدون وابستگی به بانک و دولت است.

این مسئول با بیان اینکه پس از فرهنگ‌سازی و آموزش، سپاه در بخش بسیج سازندگی در تلاش است تا تولیدات مردم به بازار عرضه شود و به فروش برسد، اظهار کرد: به دلیل اینکه سیاست دولت همگام با تولید داخل نیست در این حوزه دچار مشکل جدی بودیم و هستیم.

بابایی با اشاره به اینکه درب واردات به کشور باز بود و باعث می‌شد محصولات تولید داخل به دلیل وجود قید و بندها، دستورالعمل‌ها و تبصره ماده‌ها به نسبت مشابه خارجی گران‌تر به بازار عرضه شوند، ادامه داد:  محصولات خارجی به بازار وارد می‌شد و دولت که وظیفه سیاست‌گذاری در این حوزه را داشت مشکل را حل نمی‌کرد، با وجود تحریم که ورود جنس خارجی به صرفه نیست در حال حاضر بهترین زمان برای حمایت از تولیدکنندگان داخل است و دولت باید در این زمنیه به جد آستین بالا بزند.

وی با بیان اینکه دولت باید از بنگاه‌های کوچک اقتصادی حمایت کند، گفت: بازار برای تولیدات داخل باید روان و آماده شود.

فرمانده سپاه کربلای استان مازندران با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر با برپایی نمایشگاه‌های فروش و عرضه محصولات تولیدات داخل به دنبال کمک به آنها بودیم که تنها مسکن بود، تاکیدکرد: در حال حاضر توسط زورگویان تحریم شدیم و دولت بداند که ایران غرق از منابع و بالاترین ثروت‌ها در ایران دانش است و کشور از نیروهای جوان و پرتلاش پر است که منتظر نیم نگاهی هستند تا توان خود را در راستای بهبود وضعیت کشور به کار بگیرند.

این مسئول با بیان اینکه حضور جوانان در کنار افراد باتجربه می‌تواند مشکلات را حل کند، عنوان کرد: در کشور امکانات فراوان وجود دارد و معتقدم اقداماتی که به عنوان اقتصاد مقاومتی از طریق بسیج سازندگی پیگیری شد نیاز به سرمایه بالا نیست چون ورود به عرصه صنعت ندارد.

بابایی با اشاره به اینکه هدف ما تولید شغل کوچک زودبازده است، گفت: برخی بانوان در جلسات ما به دنبال وام بودند که به آنها گفتم طلاهایی که در منزل شما وجود دارد سرمایه خوبی برای کارهای کوچک است تا از طریق ایجاد سرمایه چندین برابر سرمایه اولیه می‌توانید استخراج کنید.

وی با بیان اینکه وام‌های کوچک بین 5 تا 50 میلیون تومانی که از طرف سپاه استان مازندران به کارآفرینان داده شد بسیار کارساز بود، تاکید کرد: در 5 سال اخیر 155 میلیارد تومان تسهیلات به کارآفرینان مازندران داده شد و این اعتبار از طریق بانک مهر اقتصاد تامین شد.

فرمانده سپاه کربلای استان مازندران با اشاره به اینکه 22 هزار و 500 واحد شغلی از طریق این وام‌ها ایجاد شد، تصریح کرد: بسیاری از این واحدها از طریق وامی‌ که از سپاه اخذ کردند و مشوق‌هایی که سپاه برای آنها در نظر گرفته بودند شکل گرفتند و امروز به بهترین شکل در حال کار کردن هستند.

این مسئول با بیان اینکه رقمی‌ که مردم از سپاه تسهیلات دریافت می‌کنند آنچنان نیست اما پرخیر و برکت است، ادامه داد: آنچنان نگران نظارت بر وام‌های 5 تا 10 میلیون تومان نیستیم و نگران وام‌های 300 میلیون و بالاتر دولت در عین حال هستیم و نیاز است بر آنها نظارت شود و الا با وام 5 و 10 میلیون قطعا شغل ایجاد شده و به‌عنوان شغل تک محصولی نگاه نمی‌کنیم و معتقدیم به طور مثال در یک خانه روستایی می‌تواند ترکیبی از مشاغل تامین اعتبار کند و در شغل دام، طیور، کشاورزی و باغداری فعالیت انجام شود.

بابایی با اشاره به اینکه معتقدیم کار نباید به روش سنتی پیش برود، ادامه داد: امروز برای تمامی‌مشاغل دانش روز وجود دارد.

وی در پایان با بیان اینکه معتقدیم در وام‌های بسیج برکت وجود دارد،گفت: در جنگ اقتصادی فعلی کارآفرینی که با 10 میلیون تومان می‌خواهد سربازی کند را نباید زیاد بابت وام و اشتغال‌زایی‌اش نگران بود.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه