اخبار داغ

سرپرست اوقاف ماهان:

وقف، عامل مهم توسعه اقتصادی و رشد سرمایه های اجتماعی جامعه است

وقف، عامل مهم توسعه اقتصادی و رشد سرمایه های اجتماعی جامعه است
سرپرست دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه ماهان گفت: وقف به عنوان یک سرمایه و منبع بزرگ درآمدی و اقتصادی می تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل کند و در تعادل و توازن بخشی به امور اقتصادی و اجتماعی جامعه سهم شایان توجهی را به خود اختصاص دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ حمید مرتضوی سرپرست دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهر ماهان عصر دیروز ضمن گرامیداشت دهه وقف  اظهار داشت: وقف در واقع عملی است که انسان به انتخاب خود و در کمال صحت و سلامت، اموال و دارایی اش را از مالکیت مجازی خارج و به مالکیت حقیقی آن، یعنی خداوند بر می گرداند تا در راه رضای خدا، به همنوعان خود ببخشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان؛ ,

 وی با ذکر آیات و روایات وارده به  اهمیت موضوع  وقف پرداخت و بیان داشت: خداوند در قران مجید سوره آل عمران آیه ۹۲ می فرمایند: شما هرگز به مقام نیکوکاران و خاصان خدا نخواهید رسید مگر اینکه از آنچه دوست می دارید در راه خدا انفاق کنید. محققاً خدا بر آن آگاه است.

,

سرپرست اوقاف ماهان  در همین راستا تصریح کرد: پیامبر اکرم در ترغیب مردم به انفاق می فرماید: وقتی انسان بمیرد پرونده اعمالش بسته می شود مگر در  صدقه ی جاریه (وقف)، دانشی که کسانی از آن بهره مند شوند و فرزند درستکاری که برای او دعا کند.

,

مرتضوی در ادامه  بر لزوم بهره گیری بهینه از منابع و توانمندی های این نهاد مردمیدر  رشد و توسعه ی اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی مذهبی، آموزشی، درمانی ، بهداشت جامعه  را مورد تاکید قرار داد و گفت: موقوفات، در هر زمان و مکانی تقریباً همه ی نیازهای جامعه را پوشش می دهند.

,

وی تصریح کرد: در هر زمانی، خلأی در بخشی از جامعه به وجود می آید، واقفان خیراندیش و آگاه در صدد پرکردن این خلأ، موقوفات جدید را ساماندهی می کنند.

,

سرپرست اوقاف ماهان  اذعان داشت:خیرین ضمن آگاهی دانستن  از نیازهای روز جامعه می توانند در همان حوزه وقف کنند تا این مهم منفعت عمومی را به همراه داشته باشد.

,

مرتضوی اظهار داشت:  وقف به عنوان یک سرمایه و منبع بزرگ درآمدی و اقتصادی می تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل کند و در تعادل و توازن بخشی به امور اقتصادی و اجتماعی جامعه سهم شایان توجهی را به خود اختصاص دهد.

,

مرتضوی  وظایف اوقاف در سه حوزه قران ، موقوفات و بقاع متبرکه  عنوان کرد و گفت: این سه حوزه برگرفته از فرمایشات خداوند متعال در قران کریم، ائمه اطهار و مقام معظم رهبری است که در حوزه انجام وظیفه این اداره قرار دارد.

,

وی گفت: در ماهان ۲۱ بقعه و اماکن مذهبی، بیش از ۴۴۰ موقوفه،و ۱۳۰۰رقبه، بیش از ۱۲۰ مسجد وجود دارد که تعدادی از اهداف اداره اوقاف در حوزه تثبیت و اخذ سند مالکیت موقوفات ، اجرای امینانه نیات واقفین ، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و وقف جدید مطابق نیازهای روز جامعه است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه