اخبار داغ

در سایه بی توجهی مسئولان صورت می گیرد؛

سناریوی تکراری ورود فاضلاب به خلیج فارس/ اراده ای برای حفاظت از دریا نیست!

سناریوی تکراری ورود فاضلاب به خلیج فارس/ اراده ای برای حفاظت از دریا نیست!
جند سالی است که از ورود فاضلاب به دریا در هرمزگان می گذرد و این معضل باعث به خطر افتادن سلامت مردم و اکوسیستم دریا شده اما همچنان از ورود آن جلوگیری نمی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  هرمز؛ سناریوی تکراری ورود فاضلاب به دریا در شهر بندرعباس چند سالی است که به اوج خود رسیده و مردم و مسئولان بدون توجه به اینکه اکو سیستم دریا را بر هم می زنند از کنار آن عبور می کنند.

, به گزارش , شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ؛ ,  هرمز,

شاید ورود فاضلاب به دریا همه شهروندان را آزار ندهد اما ساکنان محله پشت شهر  بندرعباس که هر روز به جای استشمام باد خنک از روز دریا با بوی گند فاضلاب صبح خود را آغاز می کنند کاملا آن را درک کرده و جند سالی است با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند.

,

ساحل دریا که محیطی سرشار از آرامش باید باشد متاسفانه این روزها از یک طرف ورود فاضلاب های خانگی توسط خور ها و از طرف دیگر فاضلاب های صنعتی غرب هرمزگان باعث نابودی تدریجی دریا می شود.

,

خورهای سطح شهر که برای جمع اوری آب های سطحی تعبیه شده دولتمردان به جای استفاده از این ظرفیت و ایجاد حمل و نقل آبی درون شهری از آن ها تنها برای جمع آوری فاضلاب های خانگی و در نهایت رها سازی آن در دریا استفاده می کنند در حالی که در کشور هایی مانندعمارت در شهر دبی با ایجاد حمل و نقل آبی درون شهری از این ظرفیت ها به نحو احسن استفاده می کنند.

,

چندی پیش استاندار هرمزگان به طرح تصفیه فاضلاب شهر بندرعباس اشاره کرد و گفت: با مصوبه دولت مبنی بر خرید تضمینی پساب تصفیه شده فاضلاب بندرعباس، بخش خصوصی با انگیزه بیشتر این کار را آغاز کرد و این طرح در حال اجراست که بخشی از پساب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز بندرعباس اختصاص می یابد و بخش دیگری نیز جهت تامین نیاز صنایع غرب بندرعباس به آنها فروخته خواهد شد و با این کار از ورود فاضلاب به دریا جلوگیری می شود.

,

هر چند از این گفته استاندار و تلاش بی شائبه ایشان برای رفع ورود فاضلاب به دریا چندین ماه می گذرد اما همچنان بندرعباسی ها شاهد ورود فاضلاب به دریا بوده و ساکنان محلات نزدیک دریا از بوی نامطبوع فاضلاب هایی که توسط خورها به دریا ریخته می شود ناراضی هستند.

,

, ,

فاضلاب هایی که به دریا می ریزد ناقل بیماری است

, فاضلاب هایی که به دریا می ریزد ناقل بیماری است,

لاله اسفندی، ساکن محله پشت شهر در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: چند سالی است که بوی تعفن فاضلاب برخی از محلات بندرعباس به خصوص ساحل پشت شهر را فرا گرفته و ما ساکنان این محله هر صبح خود را بوی نامطبوع فاضلاب ها آغاز کنیم.

,

این شهروند تصریح کرد: قسمت هایی از دریا که ورودی فاضلاب به آن بوده برخی از گردشگران نداسته در آن قسمت به استحمام می پردازند که باعث ایجاد مریضی های پوستی در آنها می شود.

,

اسفندی با بیان اینکه جان آبزیان دریایی با ورود  فاضلاب به دریا به خطر می افتد، گفت: آب های فاضلاب که ناقل انواع بیماری بوده ماهی ها از آن استفاده کرده و علاوه بر مریض شدن این آبزیان ما که استفاده کننده ماهی ها هستیم نیز مریض می شود.

,

وی خاطر نشان کرد: ما ساحل نشینان بندرعباسی از مسئولان استان خواهشمندیم به ندای ما جلوگیری از ورود فاضلاب به دریا است را گوش داده و هر چه سریع تر از آن جلوگیری کنند.

, ,

بـوی تـعفـن فاضـلاب، شهرونـدان بنـدرعباسـی را نـگران کـرده است

, بـوی تـعفـن فاضـلاب، شهرونـدان بنـدرعباسـی را نـگران کـرده است,

احمد مرادی، نماینده مـردم بنـدرعباس در مجلس بابیان اینکه بوی تعفن فاضلاب شهروندان بندرعباسی را نگران کرده است، گفت: ۷۰۰ لیتر در ثانیه ورود پساب فاضلاب به دریا متوقف شود زیرا سلامت مردم و اکوسیستم با این شرایط به شدت در خطر است.

,

احمد مرادی، نماینده مـردم بنـدرعباس درباره وضعیت سرازیر شدن فاضلاب به دریا در بندرعباس،گفت: بارها اعلام کردیم که فکر اساسی برای کنترل آلودگی فاضلاب در بندرعباس در دستور کار قرار گیرد زیرا پساب فاضلاب نه تنها دریا را آلوده می‌کند بلکه تاثیرات منفی نیز بر اکوسیستم، محیط زیست و سلامت مردم در بندرعباس می‌گذارد.

,

نماینـده مـردم بنـدرعباس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عدم ساماندهی فاضلاب برای جلوگیری از ورود پساب فاضلاب به دریا، موجب شده که ضریب آلودگی  زیست محیطی در بندرعباس با افزایش روبرو شود؛ بنابراین جا دارد پس از گذشت هشت الی نه سال از این معضل زیست محیطی، بالاخره این روند برای حفظ سلامت مردم و محیط زیست  متوقف شود.

,

مـرادی افزود: وزیر نیرو قول داده که با تدابیر ویژه معضل فاضلاب در بندرعباس را برطرف کند اما متاسفانه هنوز این روند تغییری نکرده است.

,

وی بابیان اینکه ورود ۷۰۰ لیتر در ثانیه پساب فاضلاب به دریا متوقف شود ادامه داد: برای ساماندهی فاضلاب دربندرعباس،بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده اما تضمینی برای حمایت از سرمایه گذار  برای ساماندهی فاضلاب در بندرعباس وجود ندارد و از  همین رو  فاضلاب در شرایط فعلی هزینه‌های سرسام آوری را برای ما بوجود آورده است.

,

عضـو کمسیـون انـرژی مجلس بابیان اینکه بوی تعفن فاضلاب، شهروندان بندر عباسی را نگران کرده است، خاطر نشان کرد: ورود پساب فاضلاب به دریا می بایست هرچه سریعتر متوقف شود زیرا  مردم از آلودگی ناشی از پساب فاضلاب بسیارآزرده خاطر هستند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه