اخبار داغ

رئیس کل دادگستری مازندران:

وضعیت بحرانی محیط زیست نتیجه بی‌تدبیری مسئولان است

وضعیت بحرانی محیط زیست نتیجه بی‌تدبیری مسئولان است
رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه وضعیت محیط زیست استان به حالت بحرانی رسیده است، گفت: این مساله، نتیجه بی تدبیری مسئولین مرتبط است و در این مسیر به دور از نگاه رفع تکلیف گونه، برای حفظ محیط زیست به موضوع ورود خواهیم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: در این راستا با تشکیل کارگروهی به مدیریت دادستان مرکز استان به عنوان مدعی العموم و حضور مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان، فرمانده انتظامی استان و فرمانداران شهرهای مرتبط، امور مربوط به دستور جلسه مورد پیگیری جدی قرار خواهد گرفت.
 
در صورت لزوم شخصا ورود خواهم کرد
وی افزود: این کارگروه از امروز مسئول است که نسبت به حل مشکلات مرتبط با صید غیرمجاز در استان با احساس مسئولیت پاسخگو باشد و قطعاً در صورتی که کارگروه قادر نبود به نتایج قابل قبول دست یابد شخصاً برای حل مشکل به صورت میدانی به موضوع ورود خواهم کرد.
 
رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: در گذشته جلسات متعددی برای حل مشکلات مربوط به وضعیت صید و شکار در تالاب های استان برگزار شده که تا امروز نتایج مطلوبی در پی نداشته است.
 
وضعیت بحرانی مازندران ماحصل بی‌تدبیری مسئولان
این مقام ارشد قضایی استان با بیان اینکه وضعیت محیط زیست مازندران از نظر تغذیه، آبزیان و پرندگان به حالت بحرانی رسیده است، تصریح کرد: این مساله ارتباط چندانی به تحریم ندارد و نتیجه بی تدبیری مسئولین مرتبط است که به هیچ وجه در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست.
 
از کوتاهی در اجرای قانون تا پیگیری در شورای تأمین

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به اینکه مسئولان مرتبط باید در خصوص مشکلات زیست محیطی پاسخگو باشند و تا امروز در این راستا سیاسی کاری و رفع مسئولیت انجام شده است، تاکید کرد: متاسفانه اهمیت و ضرورت حفظ محیط زیست هنوز به طور جدی احساس نشده و اجرای قانون به شکل مطلوب مورد توجه قرار نگرفته است.
 
 تقوی‌فرد بیان کرد: حتی در چندین جلسه شورای تامین استان نیز در ایام صید و شکار، موارد مرتبط مورد بررسی قرار گرفت که تاکنون نتیجه‌ای در پی نداشته است.
 
هر مدیری کوتاهی کرد باید پاسخگو باشد
وی با بیان اینکه همه باید در راستای کمک به حفظ محیط زیست هماهنگ عمل کنند، اعلام کرد: همه در قبال آسیب دیدن محیط زیست و صید و شکار بی رویه در استان مسئول هستند و هر مدیری در هر اداره و سازمانی در این مسیر کوتاهی کرد، باید در مقابل عملکرد خود پاسخگو باشد.
 
برخورد قاطع قانونی با متخلفان حوزه محیط زیست
رئیس کل دادگستری مازندران هشدار داد: دستگاه قضایی استان در هر مکان و مرحله‌ای به عنوان مسئول حفظ حقوق عامه و حفظ حقوق بیت المال با مسئولیت دادستان مرکز استان به مساله شکار و صید غیرمجاز و محیط زیست ورود خواهد کرد و قطعاً در این مسیر با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
 
این مقام قضایی متذکر شد: نگاه ما این است که قانون و مقررات به شکل دقیق مورد توجه قرار گیرد و در این مسیر به دور از نگاه رفع تکلیف گونه، برای حفظ محیط زیست به موضوع ورود خواهیم کرد.

محیط زیست قاطعانه برای جمع‌آوری دامگاه‌ها ورود کند
 رئیس کل دادگستری مازندران با تاکید بر این مطلب که اداره کل محیط زیست استان باید با نگاه پیشگیرانه و توام با فرهنگ‌سازی همراه با اقتدار و قدرت، به‌عنوان متولی اصلی برای جمع‌آوری صیدگاه‌های غیرمجاز در مازندران ورود کند، اضافه کرد: قطعاً دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و مسئولین سیاسی استان نیز به صورت منسجم در این مسیر، حامی اداره کل محیط زیست استان مازندران خواهند بود.

تمامی روش‌های غیرقانونی به‌طور کامل جمع‌آوری شود
 تقوی فرد با اذعان به این مطلب که از نظر شخصیت بین‌المللی در حوزه محیط زیست زیر سوال هستیم، اظهار کرد: این عیب خسارت بزرگی است و امروز همه ما باید برای رفع مشکلات و جبران این خسارات تلاش کنیم.
 
وی یادآور شد: باید روش های صید قانونی پرندگان مورد استفاده قرار گرفته و روش های غیرقانونی به طور کامل جمع آوری شود.
 
گفتنی است در پایان این جلسه که با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران، فرمانده انتظامی استان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، فرمانداران شهرهای محمودآباد، فریدونکنار و بابلسر و روسای دادگستری و دادستان های حوزه های قضایی استان همراه بود؛ هر یک نظرات خود را در خصوص موارد مطروحه در جلسه ارائه و به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نقل از بلاغ, بلاغ,
,
, در صورت لزوم شخصا ورود خواهم کرد,
,
,
,
,
, وضعیت بحرانی مازندران ماحصل بی‌تدبیری مسئولان ,
,
,  
از کوتاهی در اجرای قانون تا پیگیری در شورای تأمین
,
,
,
,
,
,
, هر مدیری کوتاهی کرد باید پاسخگو باشد,
,
,
, برخورد قاطع قانونی با متخلفان حوزه محیط زیست,
,
,
,
,
, محیط زیست قاطعانه برای جمع‌آوری دامگاه‌ها ورود کند,
,
,
, تمامی روش‌های غیرقانونی به‌طور کامل جمع‌آوری شود,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه