اخبار داغ

مدیرکل شیلات مازندران اعلام کرد؛

800 میلیارد تومان؛ ارزش اقتصادی تولیدات شیلاتی در مازندران

800 میلیارد تومان؛ ارزش اقتصادی تولیدات شیلاتی در مازندران
مدیرکل شیلات مازندران بابیان اینکه مصرف سرانه ماهی در استان 13.8 کیلوگرم است؛ گفت: ارزش اقتصادی فعالیت‌های شیلاتی حدود 800 میلیارد تومان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، صبح امروز، جشنواره طبخ و عرضه آبزیان با حضور مسئولان شهری، استانی و کشوری در محل پارک نوشیروانی بابل آغاز به‌کار کرد.

ولی‌الله محمدزاده در افتتاحیه این جشنواره با بیان اینکه با توجه به بررسی‌های انجام شده مصرف سرانه ماهی در ایران بین 10 تا 11 کیلوگرم است؛ گفت: این رقم در مقایسه با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد و در استان مازندران میزان مصرف 13/8 کیلو گرم است.

وی ادامه داد: بنابراین با توجه به اهمیت ماهی و آبزیان در سلامت غذایی خانواده‌ها، شیلات در جهت افزایش سرانه مصرف ماهی، اقدام به برگزاری جشنواره‌ طبخ ماهی در استان به میزبانی شهرستان بابل کرده است که ترویج فرهنگ آبزی مصرفی و بالابردن بردن سرانه مصرف آبزیان هدف اصلی این جشنواره است.

مدیرکل شیلات مازندران ضمن اعلام فعالیت 12 هزار نفر در بخش‌های مختلف شیلاتی در استان، خاطرنشان کرد: ارزش اقتصادی فعالیت‌های شیلاتی حدود 800 میلیارد تومان است.

این مسئول با بیان اینکه در این جشنواره، انواع آبزیان پرورشی و دریایی و نیز سایر محصولات شیلاتی با تنوع و قیمت تقریبا پائین‌تر عرضه خواهد شد؛ بیان کرد: این جشنواره به مدت 5 روز در محل پارک نوشیروانی بابل برگزار می‌شود که در روز آخر برگزاری جشنواره (24 آبان‌ماه)؛ مسابقه طبخ ماهی را خواهیم داشت که در پنج بخش شامل بهترین تزﺋینات،کیفیت و طمع غذا ،سهولت طبخ، حفظ ارزش غذایی ماهی و باصرفه بودن برگزار و به 3 نفر برتر در هر بخش با اهدای لوح و جواﺋز تجلیل خواهد شد.

گل‌چوب مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران نیز در این مراسم، فعالیت شیلات و محصولات شیلاتی آن را همانند نفت در فعالیت‌های اقتصادی جامعه در ایجاد درآمد و اشتغال مهم ارزیابی و بر حمایت دولت از سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های شیلاتی تاکید کرذ.

مهدی شکوری مدیرکل دفتر آبزیان آب شیرین سازمان شیلات ایران نیز در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به اینکه 20 درصد آبزیان پرورشی کشور در مازندران تولید می‌شود، توسعه فعالیت های شیلاتی در برنامه‌های توسعه را پر رنگ برشمرد.

وی ضمن پیشنهاد ایجاد رستوران‌های ویژه غذاهای مازندرانی با محوریت طبخ آبزیان؛ بیان کرد: افزایش سرانه مصرف ماهی در جامعه می‌تواند مشکل بسیاری از تولیدکنندگان آبزیان را حل کند.


گفتنی است علاقمندان به بازدید از این جشنواره می‌توانند طی روزهای 20 الی 24 آبان‌ماه از ساعت 10 الی 21 با مراجعه به پارک نوشیروانی بابل، محل برگزاری این جشنواره از آن دیدن کنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه