اخبار داغ

گزارشی از وضعیت حمایت مسئولان از فعالان قرآنی بشاگرد؛

تربیت 300 قرآن آموز با دستان خالی / نبود امکانات و فضای آموزشی مشکل بزرگ موسسه است

تربیت 300 قرآن آموز با دستان خالی  / نبود امکانات و فضای آموزشی مشکل بزرگ موسسه است
دو روستای بلبل آباد و کوه حیدر بخش مرکزی شهرستان بشاگرد بیش از ۳۰۰ نفر قرآن آموز در حال آموزش قرآن هستند که تعدادی از آنها حافظ قرآن و تعداد دیگر بیش از 20 جزء قرآن را حفظ اند اما از کمترین امکانات و حمایت های دولتی بی بهره هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ در سال 90 مقام معظم رهبری نقشه راه تربیت ده میلیون حافظ قرآن کریم را در کشور ترسیم کرد و ادارات مختلف از جمله موسسات  قرآنی، حوزه علمیه، فرهنگ و ارشاد، سازمان تبلیغات ، بسیج، دارالقرآن کریم و...برنامه هایی برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری را آغاز کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی هرمز,

از سال 90 تا تاکنون خصوصا در استان هرمزگان تغییر قابل توجهی در آموزش قرآن دیده نشده و از طرفی موسسات قرآنی که مسئولیت آموزش قرآن را برعهده دارند، ببه دلیل نبود حمایت های لازم در وضعیت مطلوبی قرار ندارند.

,

در حال حاضر در استان هرمزگان بسیاری از موسسات قرآنی به دلیل عدم حمایت مسئولان غیر فعال شده و از طرفی شهروندان هم برای آموزش قرآن به فرزندان خود با مشکل مواجه اند. 

,

دو روستای بلبل آباد و کوه حیدر بخش مرکزی شهرستان بشاگرد بیش از ۳۰۰ نفر قرآن آموز در حال آموزش قرآن هستند که تعدادی از آنها حافظ قرآن و تعداد دیگر بیش از 20 جزء قرآن را حفظ هستند ولی از کمترین امکانات و حمایت های دولتی بی بهره هستند.

,

درخواست تخصیص موقوفات واقفین برای موسسات قرآنی بشاگرد

, درخواست تخصیص موقوفات واقفین برای موسسات قرآنی بشاگرد, درخواست تخصیص موقوفات واقفین برای موسسات قرآنی بشاگرد,

حسن زارعی، مدرس قرآن روستای بلبل آباد بشاگرد در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره مشکلات موسسه قرآنی روستاهای بشاگرد، اظهار کرد: موسسات قرآنی بلبل آباد و کوه حیدر شهرستان بشاگرد چندین سال است که جهت پیشبرد اهداف قرآنی و نشر معارف اهلبیت علیهم السلام بسیار فعال بوده است.

,

مدرس قرآن روستای بلبل آباد بیان کرد: موسسات قرآنی بلبل آباد و کوه حیدر بالغ بر ۳۰۰ قرآن آموز را به صورت روزانه و دائم در زمینه های حفظ یک جزء تا کل و قرائت، روخوانی و تجوید تحت تربیت دارند.

,

زارعی افزود: موسسه قرآنی بلبل آباد و کوه حیدر علیرغم فعالیت های مستمر همه ساله طرح های دو ماهه را به صورت شبانه روزی با تحت پوشش قرار دادن بیش از ۵۰ قرآن آموز در رشته های مذکور اجرا کرده که بازدهی مناسبی داشته که حداقل حفظ چهار جزء در این دوره ها با موفقیت صورت گرفته است.

,

وی در ادامه اضافه کرد: موسسه قرآنی این دو روستا حفظ مجازی را با ۱۰۰نفر اجرا کرده ولی با توجه به فقر فرهنگی و مادی مردم منطقه، گسترش و استمرار فعالیت این طرح ها بسیار ضروری است.

,

, ,

مدرس قرآن روستای بلبل آباد تصریح کرد: با توجه به رایگان بودن تعلیم در این موسسات قرآنی و عدم حمایت از طرف موسسات و مسئولان نهادهای قرآنی و نبود کمک های مردمی و دولتی به دلیل فقر اکثر مردم منطقه اجرا و تداوم فعالیت های قرآنی را با مشکل مواجه ساخته است.

,

زارعی با اشاره به سایر مشکلات این موسسه قرآنی اشاره کرد و گفت: برای تهیه یک کیسه آرد و برنج باید سختی زیادی متحمل شویم و همچنین نبود امکانات و فضای آموزشی بر مشکلات مالی موسسات افزوده است و از طرفی مسئولان می گویند اول قرآن اما حمایتی نمی کنند.

,

وی ادامه داد: تسطیح زمین ناهموار موسسه حدود 150 میلیون ریال هزینه دارد و هزینه احداث ساختمان موسسه بسیار زیاد و غیر قابل محاسبه در شرایط کنونی است که با دعوت از اساتید مجرب خارج از استان توانسته ایم افراد قرآنی دلسوزی را با وجود مشکلات مالی در زمینه های مختلف تربیت کند با وجودی که هنوز بدهکار هزینه های حق التدریس اساتید و هزینه های تغذیه قرآن آموزان در اجرای این طرحها هستم.

,

مدرس قرآن روستای بلبل آباد خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در هفته وقف قرار داریم از واقفین دلسوز قرآنی درخواست داریم به موسسات قرآنی بشاگرد هرمزگان توجه داشته و موقوفات خاص و ویژه ای را به این موسسات اختصاص دهند تا روز به روز شاهد پیشرفت فعالیت های قرآنی در این مناطق محروم کشور باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه