اخبار داغ

دادستان قزوین:

حب و بغض ها نباید در تصمیمات قضایی اثرگذار باشد

حب و بغض ها نباید در تصمیمات قضایی اثرگذار باشد
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: ما در اجرای قانون و احقاق حق با هیچ شخص و مقامی تعارف نخواهیم داشت و با قدرت و با جدیت تمام با کسانی که از خلاء های قانونی سوء استفاده کرده و حقوق جامعه و مردم را به نفع خود و یا دیگران تضییع کرده اند برخورد خواهیم کرد و در برابر آنان تمام قد خواهیم ایستاد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین ، محمد قاسمی صبح امروز در اولین نشست با قضات دادسرای قزوین که در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب قزوین برگزار شد، گفت: کار قضات و کارکنان دستگاه قضایی به دلیل ارتباط مستقیم با حقوق، آبرو، مال، جان و ناموس مردم از اهمیت و حساسیت ویژ‌ه‌ای برخوردار است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,

دادستان مرکز استان افزود: امر قضاوت یک امر بسیار خطیر است و اگر در روایات ملاحظه کرده باشیم، می بینیم‏‎ ‏که مسأله قضاوت چقدر مشکل است زیرا قضات با جان و ناموس مردم و با اموال‏‎ آنان سروکار دارند و چنانچه خدای نخواسته به طور دقیق و‏‎ ‎‏شایسته عمل نشود علاوه بر مسئولیت شرعی نسبت به اصل آن،‏‎ ‎‏یک مسئولیت بزرگتر که همان پاسخگو بودن در برابر خداوند است نیز وجود دارد. 

,

 

,
, ,

قاسمی در ادامه تاکید کرد: هدف همه ما احقاق حق و تحقق عدالت در میان جامعه است و همه ما باید در جهت رسیدن یه این هدف مهم تلاش کنیم و نباید تحت تاثیر برخی مسائل قرار گیریم و نباید بگذاریم برخی حب و بغض ها و برخی ارتباطات اجتماعی ما در امر قضاوت اثرگذار باشد و بین برادرمان و دشمنمان باید با یک نگاه و در کمال بی طرفی قضاوت کنیم و باید با هدف جلب رضایت خداوند سعی، تلاش و قضاوت کنیم. 


وی خاطرنشان کرد: باید به این نکته توجه کنیم که گاها یک تصمیم ما می تواند سرنوشت یک انسان را تعیین کند و خدایی نخواسته به دلیل عدم دقت ما در رسیدگی موجب شود حقی از جامعه و مردم تضییع شود زیرا مردم دستگاه قضایی را پناهگاه خود می دانند و ما باید در کمال دقت و با بی طرفی کامل احقاق حق نماییم. 
این مقام قضایی استان بیا داشت: ما در اجرای قانون و احقاق حق با هیچ شخص و مقامی تعارف نخواهیم داشت و با قدرت و با جدیت تمام با کسانی که از خلاء های قانونی سوء استفاده کرده و حقوق جامعه و مردم را به نفع خود و یا دیگران تضییع کرده اند برخورد خواهیم کرد و در برابر آنان تمام قد خواهیم ایستاد. 

,
,
,
,
,

 

,
, ,

محمد قاسمی اظهار داشت: حجم ورودی پرونده به دادسرا نسبت به سال های قبل افزایش یافته است و شاید گاها کمبود کادر قضایی و اداری در این بخش احساس شود و همینطور با کمبودها و کاستی هایی از لحاظ امکانات اداری و ساختمان روبرو باشیم ولی با تمام این شرایط از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد و بر این باوریم که کار در دادسرا به صورت شبانه روزی است و باید همیشه حاضر باشیم و نباید برخی مشکلات ما را از مسیر احقاق حق، تحقق عدالت و ایجاد امنیت در سطح جامعه دور کند. 


وی تاکید کرد: سیاست های کلان قوه قضاییه و اولویت های هشت گانه رییس کل دادگستری استان باید با جدیت دنبال شود و در جهت احیاء حقوق عامه که از اولویت های دادسرای قزوین است باید گام های موثری برداریم تا بتوانیم رضایت عمومی را جلب نماییم. 
دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان افزود: کار در دستگاه قضایی را یک فرصت الهی بدانیم و باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم تا در آخر از صحنه آزمایش الهی سربلند بیرون بیائیم.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه