اخبار داغ

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خبر داد؛

آموزش پیش از ازدواج به 4000 شهروند استان زنجان

آموزش پیش از ازدواج به 4000 شهروند استان زنجان
مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و کاستن اثرات مخرب طلاق 4000 هزار زنجانی از کلاس های آموزش پیش از ازدواج بهزیستی استان زنجان بهره مند شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به مقوله ازدواج اظهار کرد: ازدواج مقدمه تشکیل خانواده است و به عنوان یک رسم اجتماعی، برای دستیابی به نیازهای عمده از جمله نیازهای عاطفی، جنسی و اجتماعی مورد تأکید است.

وی ادامه داد: ازدواج موفق یکی از عوامل مهم تامین بهداشت روانی افراد محسوب می شود ولی چنانچه ازدواج و زندگی خانوادگی شرایط نامساعدی را برای ارضای نیازهای روانی زوجین ایجادکند نه تنها دست یابی به بهداشت روانی تحقق نمی یابد بلکه اثرات منفی و مخربی را برای فرد و جامعه نیزدر پی خواهد داشت.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: رویکردهای ارتقایی و پیشگیرانه برای کمک به زوجین در به حداقل رساندن آسیب طلاق و دستیابی به روابط رضایتبخش بلند مدت و سالم ایجاد شده است که امروزه رویکردهای پیشگیرانه بیشتر مورد توجه کارشناسان ازدواج و خانواده می باشد.

محمدی مسئولیت پذیری، انتخاب همسر بصورت آگاهانه، استقلال روانی اجتماعی، انعطاف پذیر بودن، دارا بودن نگرش ها و باورهای سازنده، توانمندی، مهارت ارتباط مؤثر و مهارت گفت و شنود و مدیریت مالی کارآمد را از مهمترین ویژگیها در آمادگی فرد برای ازدواج برشمرد و تصریح کرد: برای داشتن ازدواج موفق و بالنده باید مهارتهای فردی در زمینه خود آگاهی و افزایش توانمندی افراد در رابطه با مها رتهای ارتباطی و کنترل خشم، تقویت شوند تا افراد بتوانند بر اختلاف ها و تعارض های اجتناب ناپذیرروابط زنا شویی که باعث تلخ کامی می شود غلبه کنند .

وی با اشاره به پیشگیری از آسیب های اجتماعی بیان کرد: هدف نهایی آموزش پیش از ازدواج کمک به افراد برای دستیابی به زندگی موفق و شادمان و پیشگیری از طلاق است چرا که اغلب مداخلات مربوط به زوجین و خانواده در زمانی صورت میگیرد که زوجین با موضوعات زندگی در چالش بوده و در حال تجربه مشکلات شدید هستند و در چنین
شرایط بحرانی واردجلسات مشاوره و در مان می شوند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به فعالیت مراکز مشاوره فعال و تخصصی در امر ازدواج و خانواده و خط تلفن 1480 بهزیستی استان زنجان ،یادآور شد: برنامه آماده سازی برای ازدواج برنامه ای پیشگیرانه است که هدف آن ارتقاء آگاهی زوجین در زمینه دانش و مهارت هایی است که به آنها در حفظ و بهبود رابطه شان در ازدواج که مهمترین تصمیم هر فرد در زندگی است صورت می پذیرد.

وی گفت: آموزش پیش از ازدواج مجموعه آموزشهایی است که با هدف توانمندسازی افراد در انتخاب صحیح همسرو تشکیل خانواده موفق و مدیریت درست ارتباطات خانوادگی توسط بهزیستی با همکاری مراکز غیر دولتی در قالب کارگاههای آموزشی با موضوعات خواستگاری و آشنایی، عشق و انتخاب همسر، دوران نامزدی، دوران عقد و سال اول زندگی مشترک، برگزار میشود.

گفتنی است: در سالهای گذشته بهزیستی استان زنجان اقدام به برگزاری دوره هایی چون پیشگیری از خشونت در روابط زنا شویی ، عزّت نفس افراد و تأثیر آن درروابط زناشویی ، آمادگی برای ازدواج سازنده و موفق ، شناسایی طرح واره های معیوب و تأثیر آن بر ازدواج در جهت آگاه سازی و بالا بردن دانش مشاوران و مدرسان ازدواج و خانواده برگزار کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه