اخبار داغ

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی در قزوین:

ایران اسلامی امروز پیشرفته‌ترین سامانه پدافند هوایی را دارد

ایران اسلامی امروز پیشرفته‌ترین سامانه پدافند هوایی را دارد
معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه ایران اسلامی امروز پیشرفته‌ترین سامانه پدافند هوایی را دارد، گفت: مقام معظم رهبری در بحث دستیابی به تکنولوژی پیشرفته برای تامین تجهیزات مورد نیاز در دفاع بسیار راهنمایی، حمایت و تشویق کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ امیر سرتیپ دکتر حبیب الله سیاری در حاشیه برگزاری دومین روز از کنگره سه هزار شهید استان قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در بحث چرخه دفاع یعنی تامین تجهیزات موردنیاز برای دفاع کشور در ابعاد مختلف زمین و هوا و دریا و فضا به لطف خدا، همت مردم و جوانان کشور و علم و دانش موجود کشور می‌توانیم ادعا کنیم که در چرخه تامین تجهیزات روی پای خود ایستاده‌ایم. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,

وی افزود: ایران از ۲۲ بهمن سال ۵۷ به ویژه در بحث نیروهای مسلح تحریم بود و این تحریم‌ها فقط برای زمان کنونی نیست لذا بعد از اعمال تحریم هیچ قطعه و تجهیزاتی به ما ندادند. 
,
,
 
,
, ,
معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: در دیدار با امام راحل ایشان فرمودند که بروید و تجهیزات مورد نیاز کشور را بسازید و مطمئن باشید که دیگران تجهیزات مورد نیاز دفاع کشور را به شما نمی‌دهند. 

وی عنوان کرد: این حرکت و نقطه آغازی کار بود که بعد از انقلاب نیز کشور درگیر دفاع مقدس شد و در چنین شرایطی که تجهیزات آسیب دیده بود باید خود را مجهز کرده تا جنگ را اداره کنیم. 

سیاری در ادامه گفت: در این مرحله بود که حس ابتکار و خلاقیت ایرانیان خود را نشان داد؛ زیرا ما حتی در بحث تعمیر تجهیزات هم مشکل داشتیم، لذا کار تعمیرات را آغاز کردیم و پس از آن با کمبود قطعه مواجه شدیم و شروع به قطعه سازی کردیم. 

وی با اشاره به گوشه‌ای از دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب تصریح کرد: پس از پایان ۸ سال جنگ تحمیلی باید توان رزم کشور آماده می‌شد؛ چراکه تجهیزات در جنگ تحمیلی آسیب دیده بود، لذا شروع به سامانه سازی و ساخت مجموعه قطعات کرده و موفق شدیم. 
,
,
,
,
,
,
,
 
,
, ,
 
,
معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی بیان کرد: در ادامه شروع به انجام تعمیرات اساسی و نوسازی کردیم که در این زمینه نیز به موفقیت دست یافتیم. 

وی عنوان کرد: سال ۸۲ ناو موشک انداز ساختیم که از نظر تکنولوژی و فناوری در تجهیزات، جزو پیشرفته‌ترین بوده و از فناوری بالایی برخوردار است، در همان مقطع زمانی موشک ساخته شد که مایه اقتدار کشور است. 

سیاری ابراز کرد: ما همین مسیر را ادامه دادیم به طوریکه سال ۸۸ ناوشکن جماران را ساختیم و پیش از آن نیز انواع و اقسام موشک‌ها را ساخته بودیم در ادامه شروع به ساخت هواپیما و سامانه‌های پدافند هوایی کردیم. 

وی تاکید کرد: امروز پیشرفته‌ترین سامانه پدافند هوایی را داریم که سپس شروع به ساخت تانک و نفربر و خودروهای مورد نیاز، مهمات هوشمند و سامانه‌های به روز دفاعی کردیم. 

این مقام مسئول گفت: امروز در بحث ساخت سلاح و مهمات هوشمند، نرم‌افزار و سخت افزار، توپ، تانک، مسلسل، موشک انداز، ناو و زیردریایی به خودکفایی رسیده‌ایم. 

سیاری تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بحث دستیابی به تکنولوژی پیشرفته برای تامین تجهیزات مورد نیاز در دفاع بسیار راهنمایی، حمایت، پشتیبانی و تشویق کردند به طوریکه برای الحاق ناوشکن جماران خود به بندرعباس تشریف آوردند که نتیجه همه این اقدامات و حمایت‌ها همین افتخارآفرینی و سربلندی امروز کشور است. 

وی در ادامه عنوان کرد: جوانان باید بدانند که امروز پا در جای پای شهدایی گذاشتند که امنیت و انقلاب را تضمین کردند و امروز نوبت جوانان است که در مقابل تهدیدات استکبار جهانی و جنگ نرم و اقتصادی دشمنان آماده باشند تا در مقابل آنها که تلاش دارند برتری خود را در مقابل ما حفظ کنند، محکم بایستند. 
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
, ,
معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی افزود: کنگره سه هزار شهید استان حرکت ارزشمند و بزرگی است، کار خوب و برنامه ریزی شده‌ای است به ویژه آنکه هر روز به قشری خاص اختصاص دارد. 

وی در پایان گفت: برگزاری چنین برنامه‌ها یکی از راه‌های زنده نگه داشتن راه شهدا است تا جوانان بدانند امنیت و آرامش امروز به آسانی به دست نیامده و مرهون خون شهدا است تا خود را برای مقابله با دشمنان این مرزوبوم آماده کنند. 
انتهای پیام/
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه