اخبار داغ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین خبرداد؛

جا بجایی بیش از ۲۵ هزار زائر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی قزوین

جا بجایی بیش از ۲۵ هزار زائر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی قزوین
مدیرکل راهداری و حمل‌ و‌ نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: 25 هزارو 244 زائر اربعین حسینی(ع)به وسیله ناوگان حمل‌‌و‌‌نقل عمومی از مبداء استان قزوین به مقصد مرز مهران، عراق و بالعکس در سال جاری تردد داشته‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، افشین پیرنون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین اظهار کرد: با شروع سفرهای اربعین حسینی(ع) از تاریخ ۲۱ مهرماه تا ۱۳ آبان ماه سال جاری تعداد ۲۵ هزارو ۲۴۴ نفر از زائران با ۶۵۶ سفر ناوگان اتوبوس، مینی‌بوس و سورای از مبدا استان قزوین به مقصد مرز مهران، عراق و بالعکس جابجا شده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص,

وی در ادامه افزود: امسال از تعداد کل زائرین اربعین حسینی (ع) تعداد ۱۹۰۲۳ نفر زائر با ۵۰۸ سفر ناوگان به مرز مهران و بالعکس با ۲۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته و تعداد ۶۲۱۲ نفر زائر با ۱۴۸ سفر ناوگان به کربلا و نجف و بالعکس با ۱۶۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته انجام شده است.

,

پیرنون در خصوص اقدامات و هماهنگی های صورت گرفته از سوی این اداره کل در طول سفرهای اربعین سال ۹۷بیان کرد: هماهنگی با مجتمع های خدماتی- رفاهی استان به منظور آمادگی لازم جهت ارائه خدمات مطلوب، هماهنگی با تشکل‌های صنفی حمل ونقل کالا جهت حمل کالاهای مورد نیاز به مرز مهران وکشور عراق در سال جاری انجام شد.

,

, , ,

وی همچنین اضافه کرد: هماهنگی با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه قزوین به منظور آمادگی کامل جایگاه داران سوخت جهت تامین سوخت مورد نیاز ناوگان ویژه اربعین حسینی(ع) از اقدامات انجام شده توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین است.

,

این مسوول بیان کرد: از دیگر خدمات ارایه شده توسط این اداره کل  راه اندازی صفحه اینترنتی ویژه اربعین حسینی(ع) در راستای اهداف تعیین شده برای اطلاع رسانی پویا به هموطنان و ارائه خدمات بهینه به زائرین اربعین حسینی(ع) دانست که در این جهت اقدام به راه اندازی صفحه ویژه اربعین در وب سایت ۱۴۱ به نشانی اینترنتی www.141.ir/arbaeen صورت گرفته است.

,

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تصریح کرد: اعزام یک دستگاه از کامیون‌های اداره کل به مرز مهران جهت حمل سرویس‌های بهداشتی پیش ساخته، اعزام نمایندگان این اداره کل و تشکلهای صنفی مسافربری استان به مرزمهران به منظور ایجاد هماهنگی لازم برای ساماندهی موج برگشت زائرین اربعین حسینی(ع) از سایر اقدامات این اداره است.

,

, , ,

وی عنوان کرد:  آماده سازی کلیه راهدارخانه‌های شهرستان‌های تابعه اداره کل و تشدید گشت‌های راهداری جهت ارائه خدمات شبانه روزی به زائرین اربعین حسینی(ع)، برگزاری جلسات آموزشی برای رانندگان و مدیران فنی شرکت های حمل ونقل مسافر با همکاری پلیس راه استان، برگزاری جلسات کمیته حمل ونقل و سوخت اربعین حسینی(ع) در محل این اداره کل از اقدامات صورت گرفته در سال جاری است.

,

این مسوول در پایان افزود: ۴ دستگاه جرثقیل سنگین در محورهای مواصلاتی منتهی به مسیر حرکت کاروان‌های زائران اربعین حسینی(ع) مستقر و همچنین ۱۶دستگاه تریلی و کامیون اطاقدار برای انتقال اقلام مورد نیاز زائران اختصاص یافته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه