اخبار داغ

آنچه در نشست خبری دیابت اصفهان گذشت؛

۶۱ درصد اصفهانی ها چاقی و اضافه وزن دارند/ توضیحات چالشی عضو مرکز تحقیقات غدد درباره دیابت

۶۱ درصد اصفهانی ها چاقی و اضافه وزن دارند/ توضیحات چالشی عضو مرکز تحقیقات غدد درباره دیابت
معاون فنی مرکز بهداشت استان گفت: شیوع چاقی در افراد بالای ۱۸ سال ۲۲.۶ درصد است و از طرفی ۶۱ درصد افراد اصفهان چاقی و اضافه وزن دارند؛ در حالی که متوسط کشوری ۵۹ درصد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ مصطفی رضائی ظهر امروز در نشست خبری روز جهانی دیابت در جمع اصحاب رسانه گفت: در بررسی که در حوزه بهداشت درباره بیماری دیابت صورت گرفته، تا کنون ۸۱۳ هزار نفر از جمعیت بالای ۳۰ سال خطرسنجی شدند که ۸۸ هزار و ۱۱۹ نفر از آن ها مبتلا به دیابت بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
 
,
معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اصفهان ادامه داد: برخی از این افراد از بیماری خود آگاهی نداشتند و در این مشکلات در این بررسی ها مشخص شد.
,
 
,
* 61 درصد اصفهانی ها چاقی و اضافه وزن دارند
, * 61 درصد اصفهانی ها چاقی و اضافه وزن دارند, * 61 درصد اصفهانی ها چاقی و اضافه وزن دارند,
 
,
وی ادامه داد: شیوع چاقی در افراد بالای ۱۸ سال ۲۲.۶ درصد است و از طرفی ۶۱ درصد افراد اصفهان چاقی و اضافه وزن دارند؛ در حالی که متوسط کشوری ۵۹ درصد است.
,
 
,
رضائی در تشریح آمار چاقی و اضافه وزن استان تصریح کرد: جمعیت شهری ۶۲ درصد و جمعیت روستایی ۵۲ درصد مبتلا به این پدیده هستند و در شیوع دیابت هم اختلاف زیادی بیم جمعیت شهری و روستایی است.
,
 
,
معاون فنی مرکز بهداشت استان در بخش دیگری از صحبت های خود در بین خبرنگاران خاطر نشان کرد: حدود ۵۳ درصد از افراد مبتلا به دیابت به مراکز ما مراجعه کردند و سایر افراد یا درمان را رها کردند و یا به مراکز خصوصی مراجعه می کنند.
,
 
,
این مسئول تشریح کرد: خطرسنجی ها در مراکز ما مانند گرفتن نمونه خون، چربی خون و سایر موارد مانند مشاوره های تغذیه به صورت رایگان است، اما برخی مردم از این خدمات اطلاع ندارند.
,
 
,
* 400 هزار دیابتی در اصفهان وجود دارد
, * 400 هزار دیابتی در اصفهان وجود دارد, * 400 هزار دیابتی در اصفهان وجود دارد,
 
,
رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه دیابت اصفهان هم در ادامه این نشست خبری بیان کرد: دیابت یک بیماری خاموش است و این بیماری اصلاً بیمار را وادار به پزشک رفتن نمی کند و وقتی کشف می شود  که شاید ۱۵ سال از وجود این بیماری در بدن فرد گذشته باشد.
,
 
,
محمدعلی عطاری معتقد بود بالای ۴۰۰ هزار نفر در اصفهان درگیر این بیماری هستند.
,
 
,
وی ادامه داد: به وزیر پیشنهاد ورود مقوله دیابت به کتاب های درسی را دادیم و پذیرفتند ولی تا کنون اتفاقی نیفتاده است، همچنین به استانداری پیشنهاد تشکیل میز دیابت را دادیم تا برای دستگاه های مختلف وظایف مختلفی تعریف شود.
,
 
,
به گفته عطاری، دیابت یک بحران است و باید جلوی آن گرفته شود.
,
 
,
عضو مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم وارد صحبت های چالشی دیابت شد و گفت: سیاست های کلان دیابت باید از ریاست جمهوری تدوین شود و باید سند ملی سلامت داشته باشیم که البته این سند در حال تدوین است.
,
 
,
بیژن ایرج ادامه داد: تا سال ۲۰۳۰ جمعیت بیماران دیابتی دو برابر خواهد، چون همه دستگاه ها به وظایف خود عمل نمی کنند، ما کمترین مصرف سبزیجات را داریم.
,
 
,
* تولید داروهای دیابت در جمهوری اسلامی ایران
, * تولید داروهای دیابت در جمهوری اسلامی ایران, * تولید داروهای دیابت در جمهوری اسلامی ایران,
 
,
این فوق تخصص بیماری های غدد درون ریز و متابولیسم همچنین خاطر نشان کرد: نمی شود که مراکز خیریه در زمینه دیابت کار کنند ولی صدا و سیما چیپس و پفک تبلیغ کند، اگر یک ارگانی به وظایف خود عمل نکند نمی شود جدید این بیماری ایستاد.
,
 
,
ایرج تصریح کرد: برخی می گویند در اصفهان دیابت با هفت سال تأخیر تشخیص داده می شود که ما اصلاً عدد هفت سال نداریم؛ این صحبت علمی نیست ولی تأخیر را قبول داریم و در دنیا هم اعلام شده است و همچنین باید اعلام کنم که دیابت تیپ یک ژنتیکی نیست و ربطی به تغذیه ندارد و دیابت تیپ دو با ژنتیک ارتباط دارد و نصب پمپ برای خردسالان به منظور انجام مراحل درمانی هم خیلی عجیب و غریب نیست.
,
 
,
در خلال پرسش و پاسخ خبرنگاران، محمدعلی عطاری معتقد بود سازمان های بیمه گر مطالبات را نمی دهند و این برای مراکز درمانی مشکل ایجاد کرده که این صحبت با واکنش برخی مسئولان مواجه شد. بیژن ایرج در این رابطه گفت: بیشتر داروهای دیابت را خودمان تولید می کنیم و در تولید انسولین هیچ مشکلی نداشتیم، تحریم ها هیچ تأثیری در این کار نداشته است.
,
 
,
معاون فنی معاونت بهداشتی هم در ابن باره توضیح داد: این صحبت دکتر عطاری را تایید نکرد و اعلام داشت تاخیر در پرداخت از سوی بیمه ها جای تأمل دارد ولی با وجود بی مهری سازمان های بیمه گر، هیچ گونه توقف در توزیع نداشته و نخواهیم داشت.
,
 
,
* تبلیغ کنندگان کالای مضر در چنگال قانون
, * تبلیغ کنندگان کالای مضر در چنگال قانون, * تبلیغ کنندگان کالای مضر در چنگال قانون,
 
,
احمدیان هم که از معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی آمده بود در پاسخ به نحوه برخورد با تبلیغ کنندگان با کالاهای آسیب رسان به سلامت توضیح داد:  تبلیغ برخی از کالاها ممنوع است، برای مثال تبلیغ گز ممنوع شد و ما در اصفهان در ماه آینده با دادستان و رئیس دانشگاه در رئیس صداوسیما جلسه ای داریم که تبلیغ کالاهای آسیب رسان ممنوع شود و این کار را عملیاتی می کنیم؛ افراد خاطی را به دستگاه قضایی معرفی خواهیم کرد.
,
 
,
* مصرف نان های روشن ممنوع!
, * مصرف نان های روشن ممنوع!, * مصرف نان های روشن ممنوع!,
 
,
 ایرج در انتهای این نشست گفت: باید مردم به فعالیت فیزیکی و تحرک ترغیب شوند، نوع سرگرمی ها نباید حالت نشسته باشه باشد، میزان قند نوشابه مانند آبمیوه های صنعتی بسیار بالاست. همچنین نوشابه نباید در معرض دید مستقیم کودکان قرار بگیرد.
,
 
,
وی در توضیح بیشتر این توصیه ها ابراز داشت: مصرف نمک در نان زیاد است در نانوایی برای اینکه خمیر حالت خود را از دست ندهد نمک اضافه می کنند، هر چه نان تیره تر باشد بهتر است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه