اخبار داغ

در سالگرد زلزله صورت گرفت

کلید ۱۸ هزار و پانصدمین واحد روستایی بازسازی‌شده در دستان مردم

کلید ۱۸ هزار و پانصدمین واحد روستایی بازسازی‌شده در دستان مردم
۱۸ هزار و پانصدمین واحد بازسازی‌شده احداثی در مناطق زلزله‌زده به مردم تحویل شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصاد ، تعدادی از واحدهای بازسازی شده مناطق زلزله‌زده امروز دوشنبه با حضور تابش، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بازوند استاندار کرمانشاه و جمعی از مسئولان افتتاح شد و کلید ۱۸ هزار و پانصدمین واحد احداثی بازسازی شده هم به مردم تحویل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد,

بازوند، استاندار کرمانشاه در حاشیه افتتاح این واحدهای مسکونی اظهار داشت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند مسئولین این تهدید زلزله را به فرصت تبدیل کنند، اکنون پس از یکسال شاهد تحقق این رهنمود معظم‌له هستیم.

,

وی افزود: امروز در روستاهای خط زلزله شاهد سرزندگی خاصی هستیم و با تلاش مضاعف در ساخت و سازها ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد در روستاها تکمیل و افتتاح شده‌اند که جای تقدیر دارد.

,

بازوند بیان داشت: تا امروز کار تعمیرات ۵۳ هزار خانه پایان یافته که برخی از آنها تعمیرات اساسی بوده و بالغ بر ۲۵ میلیون تومان هزینه در بر داشته است.

,

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: طی ۹ ماه در بحث ساخت و سازها یک رکورد در کشور ثبت شده که در نوع خود بی نظیر است و توانستیم کار ساخت و ساز ۷۰ هزار واحد را به پایان برسانیم؛ در ابتدای کار فکر می‌کردیم که درگیر بروکراسی بانک‌ها شویم و کارها عقب بیفتد، اما شاهد بودیم که هیچ بروکراسی در این راه حاکم نشد.

,

, ,

 

,

در زلزله سال گذشته سرپل‌ذهاب در مجموع ۱۰۷ هزار واحد روستایی و شهری خسارت دید که ۳۵ هزار واحد آن صد در صد تخریب شد.

,

بعد از گذشت یک سال از زلزله کرمانشاه، بیش از ۵۷ هزار واحد تکمیل شده که در بخش روستایی ۲۵ هزار واحد و حدود ۱۵۰۰ واحد هم در بخش شهری بوده است.

,

بنیاد مسکن در یکسال گذشته به عنوان متولی اصلی ساخت و ساز در مناطق زلزله زده بوده است و در امر آواربرداری، نقشه برداری، مشاوره ساخت، تامین مصالح و اعطای وام‌های بلاعوض و تسهیلی اقدامات خوبی انجام داده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه