اخبار داغ

سروری: تهران با آمدن آخوندی «فریز» می‌شود

سروری: تهران با آمدن آخوندی «فریز» می‌شود
دبیرکل جمعیت رهپویان با بیان اینکه با آمدن آقای آخوندی، تهران فریز و متوقف خواهد شد، گفت: با حضور وی در شهرداری، تهران، نشاط و شادابی که در ۱۴ سال حضور نیروهای انقلاب در مدیریت شهری را از دست می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پرویز سروری، دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به انتخاب عباس آخوندی به عنوان یکی از دو گزینه نهایی تصدی پست شهرداری تهران، گفت: گویا اعضای شورای شهر تهران تصمیم دارند که شهر اداره نشود و ظاهراً این شورا برای دنده‌عقب ساخته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پرویز سروری, شورای شهر تهران, شهرداری تهران،,

وی با بیان اینکه گویا شورای شهر پنجم فقط دنده‌عقب و پسرفت دارد و هیچ برنامه‌ای برای پیشرفت و حرکت به جلو ندارد، درباره عباس آخوندی گفت: نمی‌دانم شورای شهر تهران با چه منطق و فلسفه‌ای، وزیری که پنج سال ناکارآمد بوده و بغض و خشم دولتی‌ها را هم برانگیخته و مشاور رئیس‌جمهور اعلام می‌کند  رفتن آخوندی از وزارت راه و شهرسازی، یک خبر خوش است، را به عنوان گزینه تصدی سمتی قرار می‌دهند که بسیار حساس‌تر از پست قبلی وی است.

, عباس آخوندی,

سروری، شهرداری تهران را نهادی دانست که ظرفیت چند وزارتخانه را دارد و اضافه کرد:  شهرداری تهران متفاوت با وزارتخانه است؛ یعنی ممکن است یک وزیر صرفاً ستادی بتواند اقداماتی را در راستای پیشرفت وزارت‌خانه متبوع خود انجام بدهد- که البته بنده معتقدم وزیر حتماً باید میدانی باشد- اما در شهرداری، غیر از این نیست؛ یعنی شهردار، هم باید بر مسائل ستادی اشراف داشته باشد و قدرت ستادی بالایی داشته باشد، هم فردی میدانی و  عملیاتی باشد.

,

دبیرکل جمعیت رهپویان، آخوندی را فاقد قدرت ستادی و اجرایی مطلوب دانست و اظهار داشت: آخوندی با عملکردی که بر جای گذاشته است، اصلاً وجهه خوبی در بین مردم کشور، به‌ویژه تهران ندارد؛ چنین فردی با آن کارنامه ضعیف، می‌خواهد شهر تهران را اداره کند.

,

عضو سابق شورای شهر تهران، یکی از مشکلات مهم تهران را بافت‌های فرسوده دانست که هر لحظه به صورت یک سونامی بالقوه آماده فعلیت دارد، و خاطرنشان کرد: آقای آخوندی، مسئول بافت‌های فرسوده کل کشور بوده است؛ شما ببینید ایشان چه عملکرد مثبتی را در جهت احیای بافت‌های فرسوده کشور داشته که امروز می‌خواهد در تهران انجام دهد.

,

سروری افزود: در حمل و نقل، آقای آخوندی چه قدم مشخصی در کل کشور برداشته است که امروز قرار است در تهران اقداماتی را انجام دهد؟

,

وی با بیان اینکه با آمدن آقای آخوندی تهران فریز و متوقف خواهد شد، اظهار داشت: با حضور وی در شهرداری، تهران، نشاط و شادابی که در ۱۴ سال حضور نیروهای انقلاب در مدیریت شهری به دست آورده بود را هر روز از دست خواهد داد؛ و این به دلیل آن است که ظاهراً شورای پنجم جز دنده‌عقب، دنده دیگری ندارد و به همین دلیل دائماً در حال عقب‌گرد است.

,

نماینده اسبق مجلس معتقد است پیروز حناچی، دیگر گزینه نهایی تصدی پست شهرداری تهران نیز فردی صرفاً ستادی است که نمی‌تواند شهر تهران که یک نیروی ستادی-اجرایی با قدرت عملیاتی بالا می‌خواهد را اداره کند.

,

سروری افزود: اداره شهر تهران نیاز به وقت‌گذاری بالا و اشراف و شناخت نسبت به حوزه‌های مختلف شهری است که آقای حناچی، این ویژگی‌ها را ندارد. 

,

وی ادامه داد: در شهرسازی که ایشان مدعی صاحب نظری است شما ببینید که در زمان مسئولیت ایشان چه تغییری ایجاد شده است؛ جز اینکه حتی نزدیکان ایشان و اصلاح‌طلبان اعلام می‌کنند که تهران در موضوع درآمد به علت تصمیمات غلط شهرسازی، عملاً متوقف شده است.

,

دبیرکل جمعیت رهپویان با تأکید بر اینکه دو گزینه نهایی شهرداری تهران مطلوبیتی برای اداره شهر تهران ندارند و نمی‌توانند برون‌رفتی را برای مشکلات موجود تهران ایجاد کنند،تصریح داشت: به نظر بنده، انتخاب این دو گزینه، چشم‌انداز بسیار بدی را برای تهران در عمر باقی‌مانده از شورای پنجم رقم می‌زد.

,
منبع: فارس
, منبع: فارس]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه