اخبار داغ

جزئیات معافیت جدید برای سربازان

جزئیات معافیت جدید برای سربازان
جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا از معافیت ۲ تا ۶ ماهه برای سربازانی خبر داد که به علت برخی بیماری ها برای مدت کوتاهی درگیر بیماری هستند و نمی توانند خدمت سربازی انجام دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار ابراهیم کریمی گفت: سطح سلامت مشمولان برای رویارویی با مسائل مربوط به دوران سربازی در اولویت قرار دارد و وضعیت جسمی آنان توسط پزشکان معتمد و آموزش دیده سنجیده می شود و در صورت تایید سلامتی،مشمول در ردیف سربازان سالم قرار می گیرد و درغیر این صورت معافیت دائم و یا معافیت از رزم برای آنان در نظر گرفته می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: درصورت تشخیص سلامت کامل توسط پزشک، وضعیت فرد به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) اعلام و سایر مراحل اعزام به خدمت آن انجام می شود و در مواردی که مشمول ادعای بیماری کرده و با معاینه اولیه پزشکی قابل تشخیص نیست، برای بررسی بیشتر از سوی وظیفه عمومی به بیمارستان های تخصصی ارجاع داده می شود.

,

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در خصوص نحوه برخورد با سربازانی که رژیم غذایی خاصی دارند، عنوان کرد: مشمولانی که به مواد غذایی خاصی حساسیت دارند مانند:افراد مبتلا به بیماری سیلیاک که قادر به هضم پروتئین گندم نیستند؛ از نظر سطح سلامت در شورای پزشکی وظیفه عمومی بررسی می شوند.

,

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: با توجه به مدارک و سوابق پزشکی که فرد مبتلا به بیماری سیلیاک ارائه می دهد و همچنین اقدامات پاراکلینیکی مانند:آندوسکوپی ،پاتولوژی و...که در مراکز درمانی وابسته به نیروهای مسلح انجام می شود؛بیماری مشمول توسط پزشک متخصص بررسی و در صورتی که  تایید شود، برابر ضوابط آیین نامه پزشکی برای مشمول در شورای پزشکی وظیفه عمومی رای بر معافیت دائم پزشکی صادر می شود.

,

سردار کریمی بیان کرد: مشمولانی که به علت برخی از بیماری ها نظیر شکستگی و... تنها برای مدت کوتاهی درگیر بیماری هستند و نمی توانند خدمت سربازی را در آن دوره انجام دهند از معافیت ۲ تا ۶ ماهه برای معالجه بهره مند می شوند و بعد از اتمام زمان معافیت موقت،مجددا وضعیت سلامت فرد بررسی و تصمیم گیری صورت می گیرد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه