اخبار داغ

ترامپ: قیمت نفت باید باز هم پایین‌تر بیاید/ از عربستان متشکرم

ترامپ: قیمت نفت باید باز هم پایین‌تر بیاید/ از عربستان متشکرم
ساعتی پس از آنکه وزیر نفت عربستان از لزوم کاهش تولید نفت برای پیشگیری از ایجاد مازاد عرضه سخن گفت، ترامپ به صحنه آمد و ضمن نام آوردن از سعودی‌ها، گفت که قیمت‌ها باید باز هم پایین‌تر بیاید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «دونالد ترامپ» در توئیتر به تحولات اخیر بازار نفت واکنش نشان داد و از هم‌پیمانان نفتی واشنگتن به خصوص عربستان به خاطر کمک به کاهش قیمت نفت تشکر کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این توئیت ساعتی پس از آن منتشر شد که «خالد الفالح» وزیر نفت عربستان در اجلاس کمیته نظارتی اوپک و کشورهای هم‌پیمان، از لزوم کاهش تولید نفت در سال ۲۰۱۹ برای جلوگیری از ایجاد عرضه مازاد سخن گفت.

,

الفالح گفته بود که با توجه به رشد تولید جهانی نفت، در سال آینده باید حداقل ۱ میلیون بشکه از تولید روزانه اوپک کاسته شود و عربستان حاضر است که به تنهایی، نیم میلیون از این کاهش تولید را بر عهده بگیرد.

,

وزیر نفت عربستان همچنین گفته بود که کاهش تولید ناشی از اعمال تحریم‌های ۱۴ آبان آمریکا علیه ایران، کم‌تر از پیش‌بینی‌ها بوده است و به همین دلیل، قیمت‌ها در سراشیبی سقوط رفته‌اند.

,

ترامپ با در نظر گرفتن همه این مسائل، به توئیتر آمده و نوشته: «امیدوارم که عربستان سعودی و اوپک، تولید نفت را کاهش ندهند. قیمت نفت باید بر اساس عرضه، بیشتر از این‌ها کاهش یابد.»

,

تحریم‌های ۱۴ آبان، دور دوم بازگشت تحریم‌های آمریکا در پسابرجام را شکل داده است؛ در این دور از تحریم‌هاف قطع کامل دسترسی شبکه بانکی ایران به شبکه‌های مالی بین‌المللی و به صفر رساندن فروش نفت، پیش‌بینی شده بود.

,

آمریکایی‌ها اما در مواجهه با تأثیر منفی قطع ناگهانی خرید نفت ایرانی بر اقتصاد متحدان خود، هشت کشور ایتالیا، تایوان، ترکیه، ژاپن، چین، کره جنوبی، هند و یونان را به مدت ۶ ماه، از تحریم معاف کردند.

,

واشنگتن البته رقم دقیق میزان خرید مجاز نفت ایرانی برای این کشورها را اعلام نکرده و به اعلام این امر بسنده کرده که «باید خرید نفت از ایران، به طرز چشمگیری کاهش یابد.»

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه