اخبار داغ

هفته زعفرانی تربت حیدریه؛

پذیرش ۱۰۵ مقاله در همایش ملی زعفران تربت حیدریه

پذیرش ۱۰۵ مقاله در همایش ملی زعفران تربت حیدریه
رییس دانشگاه تربت حیدریه گفت: از مجموع 162 مقاله رسیده به دبیرخانه همایش، 105 مقاله مورد پذیرش و تایید کمیته علمی قرار گرفت که ضمن انتشار در کتاب مجموعه مقالات پنجمین همایش ملی زعفران و عرضه به صورت پوستر، 9 مقاله نیز به صورت سخنرانی عرضه می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ . به نقل از تابان تربت، محمد حسن فتحی صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه پنجمین همایش ملی زعفران به میزبانی این دانشگاه در روزهای 23 تا 24 آبان ماه جاری برگزار می شود، افزود: در برگزاری همایش بیش از 35 نهاد دولتی و خصوصی و با تأمین مالی حامیان بخش خصوصی نقش اساسی دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

 

,

وی برگزاری همایش را حول پنج محور اصلی عنوان و اظهار کرد: تولید زعفران ، زیست فناوری زعفران، اقتصاد و صنعت زعفران، خواص بیوشیمیایی، کاربردهای دارویی و مصارف پزشکی زعفران، صنایع غذایی، طب سنتی و دانش بومی زعفران عنوان این پنج محور هستند.

,

 

,

فتحی گفت: همچنین در حاشیه همایش نشست تخصصی آسیب شناسی صنعت زعفران ایران با حضور استادان دانشگاه، مسوولان، صنعتگران، تجار و کشاورزان برجسته با محورهای: تغییر اقلیم زعفران، تولید زعفران ارگانیک و چالش ها، پتانسیل اقتصادی در شرایط تحریم، جایگاه زعفران در صنعت داروسازی، چالش های افزایش بی رویه سطح زیر کشت و نیز کاهش عملکرد برگزار می شود.

,

 

,

وی افزود: علاوه بر این ها برنامه بازدید از مزرعه کشاورز نمونه تربت حیدریه در صبح روز دوم تدارک دیده شده که در این بازدید علاقه مندان با کلیه ادوات کشت و کار، داشت، برداشت، خشک کردن و فرآوری زعفران آشنا خواهند شد.

,

 

,

فتحی مکان برگزاری همایش را دانشگاه تربت حیدریه به آدرس: تربت حیدریه - کیلومتر 7 جاده مشهد - دانشگاه تربت حیدریه اعلام کرد.

,

 

,

رییس دانشگاه تربت حیدریه در خصوص سابقه برگزاری همایش نیز گفت: نخستین دوره همایش را سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران مرکز خراسان در تاریخ 17 و 18 آبان ماه سال 67 و در مرکز آموزش اسلام آباد قائن با همکاری جهاد کشاورزی استان خراسان برگزار کرد.

,

 

,

وی افزود: دومین دوره همایش را نیز سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران مرکز خراسان با همکاری جهاد کشاورزی استان در تاریخ 17 و 18 آذر سال 73 و در گناباد برگزار کرد.

,

 

,

فتحی همچنین گفت: سومین دوره همایش توسط پارک علم و فناوری خراسان، پژوهشکده علوم و صنایع غذایی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تاریخ 23 و 24آذر سال 82 در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و چهارمین همایش ملی زعفران نیز در تاریخ 13 و 14 آبان سال 94 و توسط دانشگاه بزرگمهر قاینات در شهر قاین برگزار شد.

,

 

,

از جمله فعالیت های علمی و پژوهشی دانشگاه تربت حیدریه که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به موضوع زعفران ارتباط دارد می توان به شرکت 6 تن از محققان این دانشگاه برای شرکت در پنجمین همایش بین المللی زعفران به میزبانی کشور مراکش در سال 95، اشاره داشت.

,

 

,

همچنین این دانشگاه تا سال 95 سه دوره همایش چشم انداز توسعه منطقه تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در افق 1404 را، برگزار کرده است.

,

 

,

دانشگاه تربت حیدریه دارای دو هزار و 500 نفر دانشجو، 34 استاد ثابت و 180 نفر استاد مدعو است که دانشجویان در 27 رشته مشغول تحصیل هستند.

,

 

,

در سطح شهرستان تربت حیدریه هفت واحد دانشگاهی شامل دانشگاه عالی تربت حیدریه، آزاد اسلامی، پیام نور، علوم پزشکی، علمی کاربردی، فرهنگیان و نیز فنی و مهندسی به استعداد 10 هزار دانشجو فعال هستند.

,

 

,

در این دانشگاه ها 300 نفر استاد اعم از دایمی و مدعو حضور دارند که 90 درصدشان عضو جامعه بسیج اساتید هستند و در این دانشگاه ها 150 رشته تحصیلی تدریس می شود که عمده ترین آن ها علوم انسانی، کشاورزی و فنی و مهندسی است.

,

 

,

انتهای پیام/  

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه