اخبار داغ

بزرگترین بازار ماهی فروشان بندرعباس فاقد امکانات رفاهی مناسب!

بزرگترین بازار ماهی فروشان بندرعباس فاقد امکانات رفاهی مناسب!
علی رغم اینکه بندرعباس در ساخت و راه اندازی پاساژهای مختلف پوشاک و رستوران ها پیشرفت های چشم گیری داشته اما در مورد بازار خرید و فروش ماهی ها هیچ گونه پیش رفتی نداشته و تنها دارای یک بازار بزرگ ماهی فروشی مستهلک است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ استان هرمزگان را همگان به دیار دریا و شرجی می شناسند به طوری که با عبور از سواحل این استان مردان سختکوشی را می توان مشاهده کرد که برای کسب رزق و روزی خود دل به دریا زده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

صیادی که جزیی از ارثیه آبا و اجدادی هرمزگانی ها به شمار می رود به روش های مختلف صنعتی و سنتی در این استان وجود دارد؛ گرگور، مشتا و تور از متداول ترین روش های صیادی هرمزگان محسوب می شود که بر اساس اکوسیستم دریا طراحی شده است.

,

هرمزگان با دارابودن بیش از هزار و 100 کیلومتر نوار ساحلی و برخورداری 40 درصد از صید آب های جنوب کشور یکی از مهمترین قطب های صید و صیادی کشور محسوب می شود.

,

اکثر نقاط هرمزگان از جمله بندرعباس، بندرلنگه، کیش، قشم، میناب و جاسک صیادی رونق دارد و دریادلان جنوبی ترین نقطه کشور رزق و روزی حلال خود را از دریا به دست می آوردند؛ کیش ماهی، کفشک ماهی، سنگسر، سرخو و هوور از ماهیهای پرطرفدار در هرمزگان به شمار می رود که دارای طعم های بی نظیر و متفاوت است.

,

شهرستان بندرعباس به عنوان مرکز هرمزگان یکی از بنادر مهم صیادی کشور محسوب می شود و در فصل پاییز که این شهر بندری دارای آب و هوای مطلوب بوده گردشگران زیادی برای خرید ماهی و میگو به این شهر وارد می شوند.

,

, ,

بزرگترین بازار ماهی فروشان بندرعباس فاقد امکانات رفاهی مناسب

, بزرگترین بازار ماهی فروشان بندرعباس فاقد امکانات رفاهی مناسب,

علی رغم اینکه بندرعباس در ساخت و راه اندازی پاساژهای مختلف پوشاک و رستوران ها پیشرفت های چشم گیری داشته اما در مورد بازار خرید و فروش ماهی ها هیچ گونه پیش رفتی نداشته و تنها دارای یک بازار بزرگ ماهی فروشی است.

,

بازار ماهی فروشانی که با ورود به آن هزار و یک مشکل را می توان در آن یافت از نداشتن تهویه مناسب گرفته تا نبود سرویس بهداشتی از بارزترین مشکلات بازار ماهی فروشان بندرعباس است.

,

گردا گرد بازار ماهی فروشان هرمزگان را دست فروشانی قرار گرفته اند که به صورت غیر بهداشتی و بدون هیچ گونه نظارتی به عرضه ماهی مشغول هستند و یا اینکه زنانی را می توان مشاهده کرد که ماهی و میگو ها را بر زمین پهن کرده و مشغول تمیز کردن آن هستند.

,

هرچند که نظافت  درون بازار ماهی فروشان رعایت می شود و اکثر ماهی فروشان از دست کش و روپوش استفاده می کنند اما اطراف بازار بزرگ ماهی فروشان دست فروشانی قرار گرفته اند که هیچ گونه نظارتی بر روی آنها صورت نمی گیرد.

,

ماهی فروشانی که در این بازار مشغول به کار بوده باید همراه خود آب داشته باشند چرا که در این بازار هیچ گونه آب سردکنی وجود نداشته تا ماهی فروشان و شهروندان از آن استفاده کننند.

,

مردمان سخت کوش هرمزگانی با دار بودن مشکلات فراوانی که در این بازار وجود دارد بدون توجه به آنها با صمیمیتشان از خریداران استقبال کرده و به آنها خدمات ارائه می دهند.

,

 

, ,

مسئولان نظارت بیشتری بر روی بازار ماهی فروشان داشته باشند

, مسئولان نظارت بیشتری بر روی بازار ماهی فروشان داشته باشند,

مریم رجبی، شهروند بندرعباسی در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به اینکه تنها بازار بزرگ ماهی فروشان بندرعباس فاقد امکانات اولیه رفاهی است، اظهار کرد: این بازار دارای تهویه مناسب نبوده و تنها چند فن وجود دارد که اکثر اوقات نیز خراب است.

,

این شهروند با بیان اینکه مسئولان باید نظارت بیشتری بر روی بازار ماهی فروشان داشته باشند، گفت: این بازار به عنوان بزرگترین بازار ماهی فروشان بندرعباس آن گونه که باید امکانات داشته باشد نیست و حتی یک آب سردکن برای نوشیدن آب نیز در آن وجود ندارد.

,

رجبی با اشاره به اینکه گردشگران زیادی برای خرید ماهی به این مرکز مراجعه می کنند، تصریح کرد: وجود زباله ها در اطراف آن و حضور دست فروشان که ماهی های موجود در تشک ها را عرضه می کنند چهره نازیبایی به مرکز خرید ماهی بندرعباس داده است.

,

وی خاطر نشان کرد: مسئولان استان باید نظارت بیشتری به تنها بازار ماهی فروشان داشته باشند چرا که نمادی از هویت و فرهنگ شهر به شمار می رود.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه