اخبار داغ

نادیده گرفتن ظرفیت های کلان در پایتخت اقتصادی کشور؛

تور بی مهری بر سر عروس بنادر کشور/ خبری از توسعه پایدار در سواحل بندرلنگه نیست!

تور بی مهری بر سر عروس بنادر کشور/ خبری از توسعه پایدار در سواحل بندرلنگه نیست!
ظرفیت های کلان و توان بالای شهرستان بندرلنگه در امر اقتصاد و ارائه خدمات، آینده روشنی را برای این خطه از جنوب را نوید می داد اما برخوردهای قهری و کم کاری ها موجب شده تا از ضعف های زیرساختی رنج ببرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛شهرستان بندرلنگه یکی از مهم ترین بنادر جنوبی کشور به شمار می رود که با قرار گرفتن در کنار آب های خلیج فارس به کانون تبادلات تجاری غرب هرمزگان مبدل شده است؛ این بندر تاریخی که بیشینه آن به دوران صفوی می رسد در طول تاریخ شاهد فعالیت استعمار اروپاییان بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

بندرلنگه به واسطه نزدیکی به جزایر مهم و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از دیرباز کانون دریابانی و دریانوردی بوده و تردد تجار و بازرگان در این شهر بندری رونق بخش اقتصاد و معیشت ساکنانش بوده از این رو در دوره قاجاریه به عروس بنادر کشور مشهور بوده است.

,

بنا به گواه تاریخ بندرلنگه یکی از بزرگترین و آبادترین بنادر خلیج فارس و دریای عمان بوده است؛ قرار گرفتن در عرض جغرافیایی پایین موجب شده تا این قسمت از هرمزگان دارای رطوبت بالا و بارندگی های بسیار کم است.

,

, ,

 

,

برخورداری از نوار ساحلی گسترده یکی از بارزترین ویژگی های شهرستان بندرلنگه است که جمعیت قابل ملاحضه ای از ساکنان خود را به ملوانی و صیادی مشغول کرده است؛ وجود جزایر مهم استراتژیک همچون ابوموسی، لاوان و کیش در محدوده آب های بندرلنگه موجب شده تاتردد در این محدوده از هرمزگان بیشتر از سایر نقاط استان صورت گیرد.

,

ایجاد خطوط مسافربری دریایی بین المللی در بندرلنگه با کشورهای حاشیه خلیج فارس اعداد و ارقام جدیدی از نرخ سفر را رقم زده که از چهار گوشه کشور را به سمت خود می خواند، راه اندازی سایت های پرورش ماهی به روش های مبین نیز موتوری محرک در رشد و شکوفایی این شهرستان باید برشمرد.

,

, ,

ظرفیت های کلان و توان بالای شهرستان بندرلنگه در امر اقتصاد و ارائه خدمات، آینده روشنی را برای این خطه از جنوب را نوید می داد اما برخوردهای قهری و کم کاری ها موجب شده تا شهری که در طول تاریخ به عروس بنادر کشور شهرت داشته اکنون از ضعف های زیرساختی و محرومیت های فراوان رنج ببرد.

,

نگاه گذرا به نوار ساحلی بندرلنگه حکایت از بی مهری ها در ادوار متمادی دارد چرا که با وجود ظرفیت بی نظیر جذب توریسم و اشتغال زایی همچنان دست نخورده و مجهول باقی مانده است.

,

, ,

تنوع گسترده سواحل شنی، ماسه ای و صخره ای بندرلنگه فرصتی خدادادی برای ایجاد سایت های تفریحی و گردشگری بشمار می رود که به واسطه ضعف زیرساخت ها مغفول مانده این در حالی است که در آن سوی آب ها کشورهای حاشیه خلیج فارس با کمترین داشته های طبیعی بیشترین امکانات را برای توسعه گردشگری و جذب درآمد رقم زده اند.

,

فقدان ابتدایی ترین زیرساخت های آبی و تفریحی در شهرستان تاریخی بندرلنگه را باید مهم ترین نقطه ضعف دولت ها در توسعه پایدار و اشتغال زایی دانست چرا که هزاران نیروی کار جوان و مستعد غرب هرمزگان در فقر زیرساختی به سر می برد و بیکاری در منطقه بیداد می کند.

,

ناصر شریفی، نماینده مردم غرب هرمزگان اظهار کرد: ما در جلسات مختلف در تهران بارها اعلام کرده ایم که چرا نگاه به بندرلنگه یک نگاه خصمانه است ، آیا این نگاه سیستماتیک است یا بدسیلقیگی و بی مدیریتی است.
شریفی اضافه کرد : مدیری که بخواهد برای مردم، فعال اقتصادی ، سرمایه گذار ، صیاد و معیشت مردم ایجاد مزاحمت کند حقوقش حرام است و حضورش در شهرستان بندرلنگه مایه ننگ می باشد.

, اظهار کرد: ما در جلسات مختلف در تهران بارها اعلام کرده ایم که چرا نگاه به بندرلنگه یک نگاه خصمانه است ، آیا این نگاه سیستماتیک است یا بدسیلقیگی و بی مدیریتی است.
شریفی اضافه کرد : مدیری که بخواهد برای مردم، فعال اقتصادی ، سرمایه گذار ، صیاد و معیشت مردم ایجاد مزاحمت کند حقوقش حرام است و حضورش در شهرستان بندرلنگه مایه ننگ می باشد.
,
,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه