اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

شهدا از مسئولان سوال می‌کنند، برای بقای دین چه کردید؟/ اقتصاد مقاومتی تنها راه مقابله با جنگ اقتصادی

شهدا از مسئولان سوال می‌کنند، برای بقای دین چه کردید؟/ اقتصاد مقاومتی تنها راه مقابله با جنگ اقتصادی
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در برابر تحریم‌های کنونی توسط استکبار جهانی گفت: وظیفه مسئولان آن است که اقتصاد مقاومتی که تنها راه مقابله در برابر جنگ اقتصادی است را جدی بگیرند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در حاشیه برگزاری کنگره سه هزار شهید استان قزوین در گفت‌وگو با صبح قزوین؛ اظهار می‌کند: شهدای ترور و دفاع مقدس پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زدند و این شهیدان حقی را برگردن تمامی مسئولان دارند زیرا آنها برای حفظ اقتدار و عزت، فرهنگ و سعادت، دین و آبروی کشور به شهادت رسیدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,


وی با اشاره به وظیفه سنگین مسئولان در مقابل شهدا عنوان می‌کند: تمامی اقشار جامعه باید حق شهدا را به جای آورند و مسئولان در این زمینه بیشترین مسئولیت را بر عهده دارند. 

امام جمعه قزوین ادامه میدهد: مدیران ما مسئولیت پذیرفته و وظیفه آنها بسیار سنگین است و شهید از آنها سوال خواهد کرد که من برای اقامه دین به شهادت رسیده‌ام و شما برای بقای دین چه کرده‌اید؟

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه می‌گوید: شهید عنوان می‌کند که من برای اقامه عدالت همه‌ی منافع خود را کنار گذاشته و جان و مالم را به خدا تقدیم کردم و شما مسئولان چه قدمی در این راه برداشته‌اید؟

این مسئول با بیان اینکه اگر مسئولان در انجام وظایف خود کوتاهی کنند به شدت مواخذه خواهند شد؛ ابراز می‌کند: مسئولان اگر در انجام رسالت و وظیفه خود کوتاهی کنند مورد مواخذه قرار می‌گیرند؛ زیرا در قرآن نیز آیات بسیاری در زمینه این تهدیدها وجود دارد و فردی که مسئولیتی را می‌پذیرد بدان معناست که توانایی انجام آن کار را دارد و مردم نیز از او انتظار خواهند داشت.

وی در ادامه می‌افزاید: هنگامی که فردی مسئولیتی را می‌پذیرد باید بار مسئولیت را صادقانه بر عهده بگیرد و وجود بیش از 3هزار شهید در استان، صدهاهزار شهید در مجموع کشور و میلیون‌ها شهید در سراسر دنیا را احساس و درک کند و بداند که این شهیدان خون خود را در راه اسلام هدیه کرده‌اند و هر مسئولی باید پاسخگوی خون این شهیدان باشد و وظیفه خود را به درستی انجام دهد.

عابدینی با اشاره به وظیفه مردم و مسئولان در برابر تحریم‌های کنونی توسط استکبار جهانی اینگونه اذعان می‌کند: وظیفه مسئولان آن است که اقتصاد مقاومتی که تنها راه مقابله در برابر جنگ اقتصادی است را جدی بگیرند و وظیفه مردم در این زمینه شکیبایی،صبوری، قناعت، پای کار بودن، حمایت از اقتصاد مقاومتی، کار صادقانه و تلاش خستگی ناپذیر است. 

وی با اشاره به تاثیر برگزاری کنگره ملی 3هزار شهید استان قزوین بر آشنایی نسل جوان با شهیدان ابراز می‌کند: برگزاری این کنگره بیشترین تاثیر را در آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت دارد؛ همانگونه که مقام معظم رهبری درباره کنگره شهدای قزوین بیان کردند، باید کلام شهدا را بشنویم و ببینیم که تا چه میزان بر فرهنگ و زندگی ما تاثیر دارد و هر کلامی که از شهید عنوان می‌شود نمی‌توان به راحتی از کنار آن گذشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان می‌کند: معمولا زندگی، خاطره، منش و مظلومیت شهید دل ما را منقلب و اشک را بر گونه‌های ما جاری می‌سازد که این امر نشان دهنده‌ی تاثیرگذاری شهدا در فرهنگ و سبک زندگی ما است. 

این مسئول با بیان اینکه فردی در بین این ملت خودی شناخته می‌شود که راه و رسم شهدا در سرلوحه افکار و اندیشه‌هایش باشد؛ عنوان می‌کند: اگر هر مسئولی صادقانه تصمیم داشته باشد که راه شهیدان را ادامه دهد مورد احترام مردم قرار می‌گیرد و احساس و عواطف او با مردم گره می‌خورد و اگر مسئولی راهی غیر از شهدا را در پیش بگیرد، به دنیا و منافع خود می‌پردازد و نگاه حزبی و جناحی چشم او را نسبت به منافع مردم و دین کور می‌کند و مردم احساس می‌کنند که این شخص نفوذی بوده و در دل‌ها رخنه کرده است.

امام‌جمعه قزوین در پایان با اشاره به مهم‌ترین رسالت مسئولان در بحث پیوند شهدا با نسل جوان می‌گوید: مسئولان باید در بحث ارتباط نسل جوان با شهیدان مانند پلی باشند که جوانان از روش، منش، زندگی، صداقت، روحیه انقلابی، بصیرت دینی وسیاسی آنها استفاده کنند و نیز پلی برای عبور نسل جوان به فرهنگ غنی و سرشار از حماسه، دانش و بصیرت شهیدان باشند. 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه