اخبار داغ

همایش وقف در خوی برگزار شد

همایش وقف در خوی برگزار شد
همایش وقف با حضور مدیرکل اداره اوقاف و امورخیریه آذربایجان غربی، مسئولین شهری و اقشار مختلف مردم در خوی برگزارشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، حجت الاسلام و المسلمین ناصر جوانبخت امروز با تشریح عملکرد این سازمان در همایش وقف، اظهار داشت: اداره اوقاف و امور خیریه بازوی توانمند اقتصاد مقاومتی در کنار دولت می باشد که با درآمدهای حاصل از امورات وقف در زمینه های تولیدات فرهنگی، ساخت مساجد و تکایا، مراکز درمانی و آموزشی و همچنین پرداختن به امورات مستمندان گامهای اساسی برداشته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی گفت: در زمینه فرهنگ سازی و تبلیغ سنت حسنه وقف در کشور ضعیف هستیم به طوری که باید اقدامات انجام شده توسط این سازمان به اطلاع عموم مردم برسد تا مردم نیز علاقمند به شرکت در این امر خیر ماندگار باشند. اما باید گفت جای امیدواری است که طی سال های اخیر درآمد سالیانه امور اوقاف از ۸۹‌ میلیارد تومان به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش داشته و همچنین از ابتدای امسال ۸۰ وقف جدید صورت گرفته که با تبلیغات صحیح نیز خواهیم توانست رشد چشمگیری در این امر را شاهد باشیم.

,

جوانبخت با تاکید بر اینکه باید براساس نیاز روز جامعه به انر وقف پرداخت تصریح کرد: در جامعه امروز ما باید نیازسنجی شود و هر منطقه ای در هر امری کمبود و نیازمندکمک و هزینه بود به آن امر پرداخت شود، بنابراین باید درآمدها ساماندهی شده و به نحو احسن با برنامه ریزی ومدیریت منابع در جهت توسعه و پیشرفت کشور گام برداشت.

,

مدیرکل اوقاف و خیریه آذربایجان غربی افزود: یکی از مهمترین زمینه ای که باید به آن پرداخت حمایت از علم وفن آوری است به طوری که با حمایت از پایان نامه های دانشجویان و ایجاد شرکتهای دانش بنیان در دانشگاهها می توان در این حوزه نیزبا همت خود دانشجویان کمک شایانی در راستای پیشرفت علمی در کشور انجام داد.

,

در خاتمه این برنامه از یاوران وقف خوی نیز با اهدای هدایایی تجلیل و همچنین چندین مغازه از موقوفه های شیخ نوایی نیز افتتاح شد.

,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه