اخبار داغ

با غیبت سه نفر از اعضا؛

جلسه فوق‌العاده شورای اسلامی شهر نکا لغو شد

جلسه فوق‌العاده شورای اسلامی شهر نکا لغو شد
رئیس شورای اسلامی شهر نکا از لغو دومین جلسه این شورا در هفته جاری با موضوع بررسی استعفای شهردار نکا خبر داد و گفت: به علت غیبت سه نفر از اعضای شورا این جلسه لغو شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، غلام آرست در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به لغو دومین جلسه شورای اسلامی شهر نکا در هفته جاری با موضوع بررس استعفای شهردار نکا، اظهار کرد: به علت غیبت سه نفر از اعضای شورای شهر نکا جلسه لغو و به زمان دیگری موکول شد.

وی افزود: این درحالی است که تشکیل این جلسه از سوی چهار نفر از اعضای شورای شهر در نامه‌ای به رئیس این شورا در قالب تشکیل جلسه فوق‌العاده تقدیم و زمان، نوع و دستور جلسه نیز طبق قانون از سوی ریاست شورای شهر نکا تعیین و در بازه زمانی قانونی به همه اعضا اطلاع‌رسانی شده بود.

رئیس شورای شهر نکا با رد ادعای اعضای غایب در جلسه، خاطرنشان کرد: این اعضا در قالب نامه‌ای نیز دلایل عدم وجاهت قانونی و چرایی عدم حضور خود را اعلام داشته‌اند که طبق بند دو ماده 6 قانون شوراها تعیین زمان، دستور و نوع جلسه مبنی بر عادی و یا فوق‌العاده بودن بر عهده رئیس شورا است و منشی تنها وظیفهه تهیه و تنظیم دستور جلسات براساس پیشنهادهای واصله و پیشنهاد آن به ریاست شورا برای تعیین وقت و دستور جلسات را بر عهده دارد که عدم انجام وظیفه از سوی منشی خللی در تشکیل جلسات ایجاد نمی‌کند.

این مسئول اضافه کرد: غیبت منشی شورای اسلامی شهر نکا به همراه دو عضو دیگر در جلسه اول یعنی در روز یکشنبه 20 آبان ماه که سبب لغو آن جلسه نیز شد و همین عدم حضور نیز سبب شد تا ابلاغ جلسه فوق‌العاده تعیین شده حاصل از درخواست چهار نفر از اعضا در همان روز یکشنبه به ناچار از سوی شخص ریاست شورا به اعضا اطلاع‌رسانی شود.

وی گفت: نمی‌شود که غیبت و عدم انجام مسئولیت از سوی اعضا به دلایل موجه و غیرموجه سبب کندی و ایجاد خلل در روند انجام وظایف نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر شود که با مراجعه به قانون نیز عدم انجام وظیفه از سوی یکی از اعضا الزامی بر لغو جلسه دیده نشده است.

آرست تأکید کرد: برهمین اساس جلسه روز دوشنبه شورای شهر نکا کاملاً قانونی و اقدام به غیبت در این جلسه از سوی سه نفر از اعضا کاملاً غیرقانونی بوده است، البته دلایل دیگری که از سوی اعضای غیاب ذکر شده نیز وجاهت قانونی ندارد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه