اخبار داغ

مدیر تبلیغات اسلامی نکا عنوان کرد؛

اقامه عزای بیش از ۴۰۰۰ نکایی در مشهد مقدس

اقامه عزای بیش از ۴۰۰۰ نکایی در مشهد مقدس
مدیر تبلیغات اسلامی نکا گفت: تعداد بیش از چهار هزار نفر در قالب بیش از 50 هیئت مذهبی از اواخر ماه محرم تا آخر ماه صفر از شهرستان نکا خود را به مشهد مقدس رسانده و به اقامه عزا می‌پردازند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اهتمام جدی هیئت‌های عزاداری شهرستان نکا نسبت به برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم سوگواری ایام محرم و صفر، اظهار کرد: همانطور که امام راحل(ره) پیش از این فرمود و امروز تمام تئوریسین‌های برجسته دنیا نیز به آن اقرار دارند، زنده بودن اسلام را مدیون محرم و صفر هستیم.

وی افزود: برهمین اساس همچون تمام شیعیان جهان، مردم ولایتمدار نکا نیز در برگزاری هرچه باشکوه‌تر عزاداری دو ماه محرم و صفر سنگ تمام می‌گذارند که نمود ویژه آن در سه بازه زمانی مربوط به دهه اول محرم، 10 روز منتهی به ایام اربعین سرور و سالار شهیدان و دهه آخر ماه صفر به خوبی قابل مشاهده است.

مدیر تبلیغات اسلامی نکا با بیان حضور چند هزار نفره مردم این شهرستان در روزهای منتهی به پایان ماه صفر در مشهد مقدس، خاطرنشان کرد: تعداد بیش از چهار هزار نفر در قالب بیش از 50 هیئت مذهبی از اواخر ماه محرم تا آخر صفر از شهرستان نکا خود را به مشهد مقدس می‌رسانند.

این مسئول اضافه کرد: بیشترین اعزام در روزهای پایانی ماه صفر با حضور بیش از 30 هیئت در ایام شهادت پیامبر گرامی اسلام(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) در مشهد مقدس روی می‌دهد.

وی گفت: باتوجه به مشکلات اقتصادی برای اعزام و حضور هیئت‌ها در چنین مراسم باشکوهی نه‌تنها از میزان آن کاسته نشده بلکه شاهد رشد چشمگیری نیز بوده‌است تا جایی که برآورد هزینه اعزام‌ها شامل ایاب و ذهاب، اسکان، تغذیه و سایر هزینه‌های جانبی در مجموع به حدود دو میلیارد تومان می‌رسد که کاملاً مردمی بوده و بیشتر اقشار شرکت کننده نیز از طبقه متوسط به پایین جامعه تشکیل دهنده آن به شمار می‌آیند.

سهرابی در ادامه با اشاره به برنامه‌های اجرایی هیئت‌ها در این ایام در مشهد مقدس، تصریح کرد: برگزاری مراسم دسته‌روی از مقابل مکان اسکان هیئت تا حرم مطهر رضوی همراه با مراسم عزاداری در محل اسکان هیئت‌ها، برگزاری نماز جماعت، زیارت عاشورا و سخنرانی ازجمله برنامه‌هایی است که هیئت‌ها در این ایام در مشهد مقدس تدارک می‌بینند.

وی افزود: همچنین گردهمایی مسئولان دست‌اندرکار هیئت‌های مذهبی شهرستان نکا با عنوان گردهمایی رهروان ولایت از برنامه‌های ویژه این ایام در مشهد مقدس به شمار می‌آید که همه ساله برگزار می‌شود و امسال نیز در مسجد محراب‌خان مشهد برگزار شد.

مدیر تبلیغات اسلامی نکا با تأکید بر برگزاری سالانه این مراسم از سوی هیئت‌های این شهرستان در مشهد مقدس، بیان کرد: نماینده ولی فقیه، استاندار، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، روسای شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان و شعرای آیئینی استان در کنار روسای شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان و شعرای آیئینی نکا و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی ازجمله مهمانان سالانه این مراسم به شمار می‌آیند.

این مسئول اضافه کرد: سخنران مراسم امسال نیز مدیرکل سیاسی و امنیتی استانداری مازندارن بوده‌اند و مداحان اهل بیت نیز در آن به مداحی پرداختند، همچنین یکی از مسئولان هیئت‌ها به نمایندگی از جمع شرکت‌کننده در مراسم نیز به بیان مشکلات و موانع برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های هیئت‌ها در مشهد مقدس می‌پردازد.

وی گفت: عمده مشکلات مربوط به هزینه‌ها به خصوص در بخش مربوط به ایاب و ذهاب است که در این ایام باید دوبرابر مبالغ عادی را به اتوبوس‌ها پرداخت کنند که امید است با تدابیر مسئولان در سال‌های آینده شاهد حل چنین مشکلاتی باشیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نقل از بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه