اخبار داغ

مطالبات شهری و سازمانی که بدون مدیر مانده است/ حرکت لاک پشتی سازمان فاوای شهرداری اصفهان در عصر ارتباطات

مطالبات شهری و سازمانی که بدون مدیر مانده است/ حرکت لاک پشتی سازمان فاوای شهرداری اصفهان در عصر ارتباطات
سازمان فاوای شهرداری اصفهان از بدو تأسیس، ارائه خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات در شهرداری را به صورت مکانیزه و برخط برعهده گرفت، اما اکنون کهاستارت آپ ها و اپلیکیشن ها بیش از هر زمانی در زندگی مردم نقش ایفا می کنند، این قسمت از مدیریت شهری اصفهان بدون مدیر به حرکت آهسته خود ادامه می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صاحب نیوز؛سازمان فاوای شهرداری از بدو تأسیس، ارائه خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات در شهرداری  را به صورت مکانیزه و برخط برعهده گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
 
,
این سازمان در سال های اخیر توجه بسیار زیادی به استانداردسازی فرایندها و استفاده از روش های علمی در ارائه خدمات و تحقق اهداف سازمانی کرده است که نتیجه آن تدوین و اجرای برنامه اول و دوم فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان بوده و در حال حاضر تدوین برنامه سوم نیز انجام و در قالب برنامه اصفهان 1400 ارائه شده است.
,
 
,
فعالیت سازمان فاوا شهردرای اصفهان آنقدر در هم پیچیده شده و این آش آنقدر شور بود که فریاد وحید حیدریان مدیر وقت این سازمان را در آورد وی اذعان می کند: هزینه‌های پرسنلی این سازمان با افزایشی روبرو نبوده اما قراردادهای پیمانکارها محقق نشده است و با کمبود نقدینگی روبه‌رو هستیم.
,
 
,
وی ادامه می دهد: ساختار سازمانی که از سال 69 برای خدمات دهی به شهرداری اصفهان شکل گرفته را نمی‌توان یک شبه تغییر داد و به سمت درآمدزایی حرکت کرد و از طرفی مدیرعامل این سازمان اختیارات لازم را برای اداره آن ندارد.
,
 
,
مدیرعامل سابق سازمان فاوا شهرداری اصفهان می گوید: موازی کاری‌های سازمانی در حوزه شهر هوشمند باید کنار گذاشته شود در حالی که در چارت جدید تحت عنوان یک اداره در معاونت برنامه‌ریزی شهرداری اصفهان در نظرگرفته شده است و این در حالی است که  شاخص های شهر هوشمند را سازمان فاوای شهرداری اصفهان برای دولت تدوین کرد.
,
 
,
پس از همین صحبت ها بود که زمزمه رفتن حیدریان از این سازمان شنیده شد و دیری نپایید که بهروز ارباب شیرانی با حفظ سمت به عنوان معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار، سرپرستی این سازمان را هم بر عهده بگیرد.
,
 
,
ارباب شیرانی در همین رابطه می گوبد: سازمان فاوا شهرداری اصفهان به عنوان یک سازمان دانش محور، پایه و اساس تحقق مدیریت هماهنگ شهری است.
,
 
,
وی می افزاید: این سازمان درصدد است با تکیه بر دانایی و توسعه فراگیر فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطاتی بازوی توانمندی برای شهرداری اصفهان باشد و با ایجاد زیرساخت های مناسب از قبیل زیرساخت های ارتباطی، مرکز داده، تشکیلات راهبری مناسب فاوا و آموزش و فرهنگ سازی کارکنان، مدیران شهرداری و شهروندان و خودکارسازی فرآیندهای کسب و کار شهرداری در قالب سیستم های اطلاعاتی مکانمند یکپارچه، باعث «نظام مند کردن امور داخلی شهرداری» و « ارائه خدمات شایسته و مناسب به شهروندان» شود.
,
 
,
بر هیچ کس پوشیده نیست که سازمان فاوا یک سازمان استراتژیک است و با ناکارآمدی آن بخش بزرگی از شهر فشل خواهد شد و بی دلیل نیست  امیراحمدزندآورعضو شورا، خطاب به شهردار اصفهان می گوید: مدت 14 ماه است که سازمان فاوای شهرداری اصفهان بدون مدیریت اداره می شود و مدیری برای آن مشخص نشده و این امر باعث سردرگمی کارمندان شده است.
,
 
,
مهدی مقدری، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ارتباط با وضعیت فعلی سازمان فاوا شهرداری، تاکید می کند: مگر می شود سازمانی که هزینه پرسنلی آن ۶ میلیارد تومان است، تنها 100 میلیون تومان درآمد عملیاتی داشته باشد و خلاقیتی از خود بروز ندهد؟ سازمان مشابه فاوا در دنیا یک سازمان پول ساز محسوب می شود، اما تاکنون هیچ پنل عملیاتی از سوی مسئولان فاوای شهرداری اصفهان به شواری شهر برای فعالیت های موثر ارائه نشده است.
,
 
,
وی با اشاره به انتقاد شهردار اصفهان از عملکرد فاوا ادامه داد: بودجه این سازمان در دی ماه سال گذشته به صورت کارشناسی و با حضور اساتید دانشگاه صنعتی و اصفهان بررسی شد.
,
 
,
برخی در مدیریت شهری سرمایه فناوری اطلاعات و ارتباطات را مانند یک کالای لوکس در نظرگرفته و ندانستند که با این موضوع چگونه برخورد کنند و هیچگاه سند چشم اندازی برای کلانشهر اصفهان برای این موضوع تدوین نکردند.
,
 
,
عدم وجود مدیریت واحد شهری منجر به شکست طرح‌های فاوا شده است، اگر مدیریت واحد شهری وجود داشت، می‌توانست فعالیت‌های موازی را یکپارچه کرده و بهره گیران خدمات که همان شهروندان هستند را کمتر دچار سردرگمی کند.
,
 
,
فاوا می توانست با اقدامات لازم برای استفاده از فناوری اطلاعات، بالاترین دستاوردها و کمترین هزینه‌ها را در مراوده با کسب و کارها و نام‌های تجاری بزرگ داشته باشد و به محوری برای حمایت از استارتاپ‌ها و کسب وکارهای نوپا تبدیل شود. سازمان فاوای شهرداری اصفهان در حال حاضر بدون در نظر گرفتن کسب و کارهای پرچم دار در شهر  مثل یک آموزشگاه محلی به ارائه دوره‌های متداول و مهارت‌های غیر زنجیره‌ای  می‌پردازد و هیچ نوآوری در حوزه آموزش و جذب استعدادهای یادگیرنده به کار نمی‌بندد؛ امیدواریم تذکرات اعضای شورای شهر به بازنگری در این سازمان بینجامد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه