اخبار داغ

بهره مندی معلولان از امکانات و مساکن مددجویی

بهره مندی معلولان از امکانات و مساکن مددجویی
خانواده های دارای ۲ معلول و بیشتر، خانواده های بدون مسکن و مددجویانی که مسکن نامناسبی دارند از مساکن مددجویی بهره مند شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، با توجه به این که بهزیستی از جمله نهادهای متولی و حمایت کننده معلولان است، بنابراین نیاز است به عنوان متولی معلولان حمایت بیشتری از آن ها داشته و مشکلات معیشتی و درمانی آن ها را رفع کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

به طور مسلم باید نسبت به احقاق حقوق جامعه معلولی مانند دیگر شهروندان توجه کرد؛ نیاز است مدیریت شهری و دیگر دستگاه ها به مناسب سازی فضاهای شهری را در دستور کار قرار دهند.

,

در بیشتر مناطق آذربایجان غربی، به مناسب سازی پیاده روها، فضاهای شهری و حمل ونقل عمومی برای سهولت در تردد معلولان کم توجهی شده و این موضوع  قشر معلول را با مشکلاتی مواجه کرده است، این در حالی است که این امکانات باید از قبل پیش بینی شود.

,

معاون توانبخشی بهزیستی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به تعداد معلولین استان اظهار می کند: بیش از ۴۸ هزار معلول در آذربایجان غربی تحت پوشش حمایتی بهزیستی استان هستند که بیش از ۲۲ هزار و ۶۵۰ معلول جسمی و حرکتی و ۱۴ هزار و ۲۱۰ معلول ذهنی هستند.

,

* فعالیت ۲۷ مرکز نگهداری شبانه روزی معلولان در آذربایجان غربی

, * فعالیت ۲۷ مرکز نگهداری شبانه روزی معلولان در آذربایجان غربی,

«ایرج عبدالله پور» در ادامه سخنان خود تاکید می کند: در حال حاضر ۲۷ مرکز نگهداری معلولین در استان به صورت شبانه روزی فعالیت دارند که ۱ مرکز ویژه معلولان جسمی – حرکتی بوده و ۸ مرکز ویژه نگهداری از معلولان ذهنی است.

,

وی با تاکید بر حمایت های اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی از معلولان اذعان می کند: بهزیستی استان با طرق مختلف و متفاوتی از معلولان حمایت می کند که از جمله آن ها می توان اعطای یارانه به معلولان مراکز نگهداری روزانه و شبانه روزی، برگزاری کارگاه، ویزیت در منزل معلولان، مراقبت و نگهداری در منزل، توانبخشی، ایاب و ذهاب، تامین تجهیزات و وسایل کمک توانبخشی، وسایل بهداشتی، اعضای مصنوعی، کمک به کاشت حلزون، کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان، مناسب سازی خودرو و منزل معلولان، توانمند سازی ضایعه نخاعی، کمک هزینه های موردی، کمک هزینه درمانی و هنر درمانی معلولان در مراکز روزانه اشاره کرد.

,

معاون توانبخشی بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به مهم ترین مشکلات معلولان، ابراز می کند: می توان گفت از جمله مهم ترین مشکلات معلولان چگونگی تامین معاش و درآمد، دسترسی نداشتن به اماکن و امکانات عمومی شهری برای معلولان از مهم ترین دغدغه های این قشر است.

,

عبدالله پور درباره خدماتی که بهزیستی استان برای کودکان معلول انجام می دهد تاکید می کند: استفاده از خدمات مراکز شبانه روزی و روزانه، پرداخت کمک هزینه درمان و توانبخشی، تامین وسایل توانبخشی از قبیل ویلچر و سمعک، تامین هزینه کاشت حلزون، پرداخت مستمری، پرداخت کمک هزینه نگهداری در منزل و در صورت حضور ۲ معلول در خانواده استفاده از خدمات معافیت سربازی از جمله خدمات مهم بهزیستی استان به افراد معلول است.

,

معاون اشتغال و مشارکتهای مردمی بهزیستی آذربایجان غربی به اقدامات بهزیستی، جهت اشتغال معلولین اشاره کرده و ابراز می کند: اشتغال زایی به صورت کارفرمایی و مشاغل خانگی، اشتغال زایی از طریق هدفمندی یارانه ها، اشتغال زایی از طریق ۵ درصد مشارکت مردمی، اشتغال زایی از طریق ایجاد کارگاه های تولیدی و پرداخت حق بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی از جمله اقدامات مهم بهزیستی آذربایجان غربی در جهت اشتغال این افراد است.

,

* تحویل ۵۶ واحد مسکن مددجویی بهزیستی در آذربایجان غربی با اولویت معلولان

, * تحویل ۵۶ واحد مسکن مددجویی بهزیستی در آذربایجان غربی با اولویت معلولان,

معاون اشتغال و مشارکت های مردمی بهزیستی آذربایجان غربی می گوید: ۵۶ واحد مسکن مددجویی با اولویت معلولان در استان احداث و از ابتدای امسال به مددجویان تحویل شده است.

,

«سیامک نبی زاده» بیان می کند: خانواده های دارای ۲ معلول و بیشتر، خانواده های بدون مسکن و مددجویانی که مسکن نامناسبی دارند از این مساکن مددجویی بهره مند شدند.

,

وی ابراز می کند: امسال نیز ۴۸ واحد مسکن مددجویی دیگر در اختیار مددجویان قرار می گیرد.

,

معاون اشتغال و مشارکت های مردمی بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به این که نیمی از این تعداد در منطقه آزاد ماکو و به اهتمام این سازمان احداث شده است، می گوید: دیگر مساکن مددجویی ساخته شده نیز در همه شهرستان های استان احداث و به خانواده های واجد شرایط تحویل می شود.

,

وی درباره تعداد افراد معلول جویای کار استان می افزاید: تعداد افراد معلول جویای کار در آذربایجان غربی ۲ هزار و ۸۰۰ نفر بوده که بهزیستی با تخصیص اعتبار اشتغال ۴درصد در سال جاری به مبلغ ۱۷ میلیارد تومان اقداماتی را برای اشتغال این افراد در سال جاری انجام داده است.

,

نبی زاده اذعان می کند: دولت و سازمان بهزیستی اهتمام ویژه ای برای خانه دار شدن جامعه هدف  و معلولان دارد و با برنامه ریزی انجام شده، همه معلولان واجد شرایط در استان صاحب خانه می شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه