اخبار داغ

به مناسبت هفته دیابت؛

دیابت؛ قند تلخ/ بیش از ۵۰۰۰ بروجردی دیابت دارند

دیابت؛ قند تلخ/ بیش از ۵۰۰۰ بروجردی دیابت دارند
در شهرستان بروجرد پنج هزار و 49 نفر بیماری دیابت دارند که این بیماران شناسایی شده اند و به نظر می رسد تعاد بیماران دیابتی در بروجرد حدود هشت هزار نفر است که سه هزار نفر هنوز شناسایی نشده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از سفیر افلاک  دیابت بیماری است که طی این سالها از روند رو به رشدی برخوردار بوده و بسیاری از افراد در سنین مختلف به این بیماری مبتلا شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک ,  دیابت بیماری است که طی این سالها از روند رو به رشدی برخوردار بوده و بسیاری از افراد در سنین مختلف به این بیماری مبتلا شده اند.,  ,

 

,

بیماری دیابت از مهمترین بیماری های غیر واگیر است که شیوع زیادی پیدا کرده و عوامل مختلفی از جمله تغذیه، عدم تحرک، اضافه وزن و چاقی، ژنتیک در شکل گیری این بیماری نقش مهمی دارند.

,

 

,

دیابت سبب می شود تا سلول‌های بدن به خوبی نتواند از کربوهیدرات‌ها به‌عنوان ماده غذایی اساسی استفاده کند و درنتیجه میزان قند خون در بدن افزایش خواهد یافت و از همین رو مشکلات زیادی را برای بیمار به وجود می آورد.

,

 

,

طبق آمارها بیش از پنج میلیون نفر در کشور مبتلا به این بیماری هستند و در این میان عده ای از بیماران از بیماری دیابت خود اطلاع دارند و تعداد زیادی از بیماران هنوز به دیابت خود پی نبرده اند و این بیماری به صورت مخفی در بدن آنها وجود دارد.

,

Image result for ‫دیابت‬‎

, Image result for ‫دیابت‬‎,

افزایش قند خون ممکن است تا سالها بدون علامت باشد اما طبق توصیه و نظر پزشکان ضروری است تا هر 6 ماه یا یک سال یکبار افراد مورد معاینه قرار گیرند و آزمایش های لازم را انجام دهند تا در صورت مشخص شدن بیماری بتوان اقدامات مورد نیاز را برای کاهش و رفع بیماری از همان ابتدا انجام داد.

,

 

,

از 19 تا 26 آبان هفته دیابت نامگذاری شده و فرصتی است تا کمی بیشتر از این بیماری مطلع شویم تا بتوانیم از بیماری پیشگیری کنیم.

,

 

,

"مژگان نوابی" مدیر گروه مبارزه با بیماریها در شبکه بهداشت و درمان بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: دیابت و فشار خون از مهمترین بیماری های غیر واگیر شناخته شدند و پنج درصد افراد بالای 30 سال دیابت دارند.

,

 

,

وی اضافه کرد: در شهرستان بروجرد تا کنون 5049 نفر بیمار دیابتی شناخته شده اند که از این تعداد 410 نفر کودکان و سایر افرادی هستند که دیابت نوع یک دارند، 4469 نفر دیابت نوع 2 دارند که افرادی هستند که رفتار نامناسب تغذیه ای و ژنتیک در این بیماری موثر بوده است.

,

Image result for ‫بیماران قند‬‎

, Image result for ‫بیماران قند‬‎,

نوابی اظهار داشت: با توجه به این که تا کنون 5049 بیمار دیابتی در بروجرد شناسایی شده اما به نظر می رسد تعداد بیماران دیابتی در بروجرد هشت هزار نفر هستند که حدود سه هزار نفر هنوز از بیماری خود مطلع نشده اند اما حدود 70 درصد دیابتی ها در بروجرد شناسایی شده اند.

,

 

,

به گفته وی بیش از 40 درصد مردم بروجرد اضافه وزن دارند که حدود 36 درصد هستند و نیاز است که حداقل یکسال یکبار برای معاینه و آزمایش به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

,

 

,

نوابی عطش را از مهمترین علائم بیماری دیابت دانست و افزود: در مرحله اول فرد دیابتی دچار عطش می شود و علاوه بر این تکرر ادرار هم دار که از مهمترین علائم این بیماری است و ضروری است تا فرد با دیدن این نشانه ها سریعا برای کنترل و درمان بیماری اقدام کند.

,

 

,

به گفته وی شعار امسال هفته دیابت " دیابت و خانواده" است و برنامه هایی در بروجرد نیز برکزار می شود که بیمار یابی و آموزش از برنامه هایی هستند که اجرا می شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه