اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

شهدا بهترین الگو برای اعتلای کشور هستند/ ترس از خدا ریشه درمان تمام بزه‎ها است

شهدا بهترین الگو برای اعتلای کشور هستند/ ترس از خدا ریشه درمان تمام بزه‎ها است
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: زنده نگه داشتن اثار شهدا و دفاع مقدس یک افتخار ابدی برای کشور است چرا که شهدای ما بزرگترین و بهترین الگو برای اعتلای کشور هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، صبح امروز چهارمین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه محقق همراه با جلسه درس اخلاق دانشگاهیان با ایت الله دکتر سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با حضور پرشور دانشگاهیان اردبیل در مسجد این دانشگاه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

دراین مراسم آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در ابتدای سخنان خود یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت و گفت: شهدا در برابر لشگر اهریمی ایستادند تا ملتی را که در نهایت حصار قرار گرفته بودند را در کمال شرف نجات دهند.

,

وی با بیان اینکه ما امروز بیش از هر زمان دیگری در عصر شبهه قرار گرفته ایم، گفت: امروز دشمنان اسلام همه تلاش خود را به کار گرفته اند تا با وارد کردن شبهه ای خطرناک در ذهن جوانان آنها را نسبت به جهاد و شهادت بی تفاوت کنند غافل از اینکه  هنوز معنی جهاد و شهادت را درک نکرده اند.

,

عاملی به قسمتی از شبهه های دشمنان در این خصوص اشاره کرد و گفت: موزه جنگ روسیه بزرگترین موزه دنیا در این خصوص است و مردم بسیاری از اقصی نقاط جهان تنها به خاطر دیدن این موزه  و عبرت از جنگ به این کشور سفر می کنند که این خود اهمیت زنده نگه داشتن آثار جنگ در ملت های دنیا را خاطر نشان می کند.

,

وی با بیان اینکه در موزه جنگ روسیه سالنی به نام اشک وجود دارد، گفت: به تعداد کشته شدگان روسی در جنگ ها اشک های مصنوعی درست و از سقف ها آویزان شده است و این خود اهمیت زنده نگه داشتن رشادت ها و دلیری های رزمندگان در روسیه را نشان می دهد.

,

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: زنده نگه داشتن اثار شهدا و دفاع مقدس یک افتخار ابدی برای کشور است چرا که شهدای ما بزرگترین و بهترین الگو برای اعتلای کشور است.

,

وی از 8 سال دفاع مقدس به عنوان نبوغ نسل بزرگ ایران اسلامی نام برد و گفت: ما نیازمند حراست از حماسه ها و رشادت های جوانان مان هستیم تا نسل جوان با تدبیرهای هم نسلان خود در دوران سخت کشور بیشتر آشنا شده و قدردان امنیت، و آسایش امروزی شوند

,

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به ماه ربیع الاول اشاره کرد و گفت:ربیع الاول ماه ولادت عصاره کائنات و بزرگترین انسانی است که خداوند متعال خلق کرده است.

,

وی به تبیین مراحل زندگانی پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و از معراج به عنوان بزرگترین مدرسه برای پیامبر اسلام نام برد و گفت: سیر در آسمان ها و کهکشان ها توسط پیامبر با براق، برپایه معرفت و عبادت استوار است.

,

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه طبق روایات در پیامبر اکرم(ص) بعد از معراج، حالات روحی خاص پدیدار شد، گفت: اهمیت معراج را تنها کسانی می توانند درک کنند که نماز شبشان ترک نمی شود.

,

وی با انتقاد از مومنین گفت: چرا ما در عرصه عبودیت در شأن خداوند متعال ظاهر نمی شویم؟

,

عاملی تصریح کرد: مدرسه معراج از چنان جایگاه بالایی برخوردار است که عارف بعد از کشف لایه های عظمت در خلقت الهی، به دنبال هیچ چیز دیگری نمی رود.

,

وی به اهمیت عبادت در شب نیز اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم شب تا صبح مشغول عبادت برای خداوند متعال بود بطوریکه مومنین را نیز به این امر مهم سفارش کرده است.

,

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه شهدا عند ربهم یرزقون هستند، به نماز ها و عبادت های شبانه عارفان و سالکان اشاره کرد و گفت: در جهان آخرت حورالعین ها از شدت تابش نور بندگان الهی که شب زنده دار هستند نزد خداوند متعال شکایت می کنند.

,

وی در ادامه سخنان خود به مقایسه دیدگاه تفکرات اسلامی با تفکرات غربی در مورد آزادی پرداخت و گفت: نوع تفکر و دیدگاه این دو مکتب در مورد واژگانی چون زهد و معانی خوب و بد از زمین تا اسمان است و این دیدگاه باعث شده که در آخرالزمان امر به به معروف و نهی از منکر جای خود را عوض کنند.

,

عاملی به روایات در این خصوص اشاره کرد و گفت: طبق روایات روزگاری در عالم ظاهر می شود که مردم سر راهشان مرتکب آلودگی اخلاقی می شوند بطوریکه صبح با ایمان بیرون می آیند و شب بی ایمان به خانه برمی گردند که امیدواریم خداوند متعال ما را از این بلایا حفظ کند.

,

وی در بخش پایانی سخنان خود به عناصر کمال در انسان اشاره کرد و گفت: اگر انسان این موارد را رعایت کند در روز قیامت در دریایی از ای کاش ها گرفتار نخواهد شد.

,

نماینده ولی فقیه در استان از قدم نهادن در مرتبه انسان کامل، سیر نشدن از عبادت با معرفت،طهارت باطن، رویت قصور در عبودیت بعنوان بخشی از مراحل کمال انسانی نام برد و گفت: توحید بزرگترین نشانه کمال است.

,

وی با بیان اینکه ریشه درمان تمام بِزه ها، ترس است گفت: فرار از تَشخص و تَعین که در اصطلاح به مَنیّت موسوم است، انجام وظیفه و نظم در کارها، بی قراری،اصلاح خُلقیات بَد به به انسان سازی موسوم است بعنوان مراحل دیگر انسان برای رسیدن به کمال نام برد و گفت: انسان کامل یه خوار نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه