اخبار داغ

حاشیه‌های سفر وزیر جهادکشاورزی به خراسان جنوبی؛

سخنان صریح کشاورز طبسی به وزیر جهادکشاورزی/ برخورد نامناسب با خبرنگاران توسط روابط عمومی

سخنان صریح کشاورز طبسی به وزیر جهادکشاورزی/ برخورد نامناسب با خبرنگاران توسط روابط عمومی
وزیر جهادکشاورزی 18 تا 20 آبان‌ماه‌جاری به خراسان جنوبی سفر کرد که این سفر حاشیه‌هایی داشت که سخنان صریح کشاورز طبسی خطاب به وزیر، از آن جمله است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی ظهر روز جمعه ۱۸ آبان‌ماه با هیئت همراه وارد خراسان جنوبی شد و تا ظهر روز یکشنبه ۲۰ آبان‌ماه طی سفر سه روزه خود به خراسان جنوبی از مجتمع و کارخانه‌های زیادی بازدید و چندین پروژه را افتتاح کرد. طبق برنامه‌ای که از قبل برای سفر وزیر تعریف شده بود، در ابتدا، حجتی از گلخانه‌ای در بیرجند بازدید سپس برای ادامه بازدیدهای خود و افتتاح پروژه‌های کشاورزی به شهرستان‌های سربیشه و نهبندان سفر کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
 
,
وزیر جهاد کشاورزی در این دو شهرستان از مجتمع کشت و صنعت بیدمشک بازدید و یک پروژه آبیاری زیرسطحی در روستای اسلام‌آباد نهبندان را افتتاح کرد. وزیر جهاد کشاورزی در روز دوم سفر خود به شهرستان قاین رفت و از مزرعه کشت خارشتر در این شهرستان و کارخانه تروند زعفران قاین بازدید کرد و بعد از آن برای کلنگ‌زنی مجتمع گلخانه‌ای به سرایان رفت.
,
 
,
وزیر جهاد کشاورزی در خراسان جنوبی
, وزیر جهاد کشاورزی در خراسان جنوبی,
 
,
وزیر جهاد کشاورزی در پایان روز دوم به شهرستان بشرویه رفت و پروژه آبخیزداری در این شهرستان را افتتاح کرده است. در سومین روز، وزیر جهاد کشاورزی مهمان شهرستان طبس شد و در این شهرستان دو پروژه را افتتاح و از دو کارخانه بازدید کرد.
,
 
,
عمده برنامه سفر وزیر جهاد کشاورزی به بازدید و افتتاحیه‌ها گذشت و فقط در شهرستان‌های قاین و فردوس در حد چند دقیقه بسیار کوتاه، فرصتی را جهت شنیدن مشکلات و درخواست‌های کشاورزان در اختیار آن‌ها قرار داد. کشاورزی که دست‌های پر از آبله و ترک‌خورده خود را نشان وزیر می‌داد، از مشکلاتش گفت. کشاورز دیگری که می‌گفت آقای وزیر؛ دست ما به دامن شما؛ همه درآمد ما از کشاورزی است که در این سال‌ها نابود شده است. کشاورز دیگری، انارهای آسیب دیده‌اش را به وزیر جهادکشاورزی نشان می‌داد. به دلیل برنامه‌های در نظر گرفته شده شامل بازدیدها و افتتاحیه‌ها، زمان اندک بود.
,
 
,
وزیر جهاد کشاورزی در این سفر سه روزه که از ۱۱ شهرستان در خراسان جنوبی، فقط به ۸ شهرستان سفر کرد و شهرستان‌های درمیان، خوسف و زیرکوه از این سفر وزیر سهمی نداشتند، با کمتر از ۵ کشاورز صحبت کرد و درددلشان را شنید. به نظر می‌رسید سایر پروژه‌ها و دیدار با مهندسان و سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی استان، مهم‌تر است.
,
 
,
وزیر جهاد کشاورزی در خراسان جنوبی
, وزیر جهاد کشاورزی در خراسان جنوبی,
 
,
البته نباید از انصاف گذشت و نقش بسیار پررنگ سرمایه‌گذران و کارخانه‌داران حوزه کشاورزی که با کشاورزان استان در ارتباط هستند را نادیده گرفت. همچنین برنامه و زمان پیش‌بینی شده برای وزیر که به نظر می‌رسید زمان‌بندی از طرف وزارت‌خانه بود، دست وزیر جهاد کشاورزی را برای در اختیارگذاشتن فرصت بیشتر به کشاورزان محدود کرده بود.
,
 
,
کمبود زمان و افزایش بازدیدها فرصتی برای مصاحبه خبرنگاران با وزیر نمی‌گذاشت و فقط در هر شهرستان، وزیر جهادکشاورزی گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار صدا و سیما استان داشت و بس در صورتی که از خبرنگاران زیادی از مطبوعات و خبرگزاری‌های استان دعوت شده بود در این سفر وزیر را همراهی کنند و خبرنگاران لحظه‌به‌لحظه از بدو ورود وزیر جهاد کشاورزی به فرودگاه بیرجند کار خود را آغاز کرده و تا آخرین برنامه در نظر گرفته شده برای وزیر اخبار را منعکس کردند.
,
 
,
اما در حین انعکاس اخبار وزیر جهاد کشاورزی، دو خبرگزاری استان با توجه به پاسخ وزیر به سوال خبرنگار صدا و سیما در شهرستان قاین، همان مطالبی که وزیر بیان کرد منتشر کردند که این اقدام مورد اعتراض مسئول روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت و به مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی منتقل شد.
,
 
, , صوت پاسخ وزیر جهاد کشاورزی به سوال خبرنگار,
 
,
, ,
مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از این‌که خبرنگاران، دقیقا همان مطالب وزیر جهاد کشاورزی را منتشر کردند، ناراحت شده و در برخوردی بسیار نامناسب با خبرنگاران، به دو رسانه‌ای که صحبت وزیر را منعکس کرده بودند گفت: "من ماشین دولت برای شما نگرفته‌ام که بیاید و دولت را تخریب کنید. با این شرایط ما نمی‌توانیم با هم همکاری کرده و تعامل داشته باشیم. اگر نمی‌توانید ادامه دهید ماشین گرفته و برگردید". این برخورد در شأن خبرنگاران و مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نبود.
,
 
,
اگر مسئولان دولتی و مسئول روابط عمومی جهاد کشاورزی می‌خواهد مشکلات مردم بیان نشود یا سخنان وزیر همان‌طور که آن‌ها می‌خواهند منتشر شود، چه نیازی به حضور خبرنگاران؟ خودشان هر چه دوست دارند، منتشر کنند. به هرحال خبرنگارانی که در جلسات و برنامه‌ها حضور دارند، مطالب را دقیق و صحیح منتشر می‌کنند تا مردم در جریان اخبار قرار گیرند.
,
 
,
البته سفر وزیر جهاد کشاورزی به خراسان جنوبی دارای حاشیه دیگری نیز بود و آن، گفت‌وگوی کشاورز طبسی در محل کارخانه اکسیر طبس با وزیر بود. کشاورز طبسی روبروی حجتی وزیر جهاد کشاورزی ایستاد و با لهجه طبسی خطاب به وزیر گفت: "یک گوجه‌فرنگی در مملکت شما 700 تومان شده است. آیا گوش می‌دهی؟" وزیر نیز می‌گفت: "خب". این کشاورز در ادامه، این دو بیت شعر را خواند: "روزگار را هر روز بدتر می‌بینم    این جهان را پر از خوف و خطر می‌بینم/ دختران را همه جنگ است با مادر    پسران را همه بدخواه پدر می‌بینم" وزیر می‌گفت: "خب". در انتها این کشاورز طبسی گفت: "خودتان می‌دانید و مملکتتان. خداحافظ".
, گفت‌وگوی کشاورز طبسی,
,
, ,
 
,
, ,
این گفت‌وگوی کوتاه و صریح که از دل یک کشاورز بیان شد، حرف دل بسیاری از مردم است که به مسئولان دولتی می‌گوید آیا وضعیت اقتصادی جامعه و مردم را می‌دانید؟ آیا درد مردم را متوجه می‌شوید؟
,
 
,
بهتر بود تعداد بیشتری از کشاورزان می‌توانستند با وزیرجهاد کشاورزی صحبت و مشکلاتشان را بیان کنند. مردم منتظر بهبود وضعیت اقتصادی هستند و کشاورزان انتظار دارند دست دلالان از بازار قطع شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه