اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی رشتخوار خبر داد؛

کشت خاویار گیاهی برای اولین بار در رشتخوار

کشت خاویار گیاهی برای اولین بار در رشتخوار
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار از کشت گیاه پروتئنی کینوآ یا خاویار گیاهی برای اولین بار در مزارع آستان قدرس رضوی این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حمیدرضا رضایی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان رشتخوار، در رابطه با آمار بخش کشاورزی و دامپروری شهرستان رشتخوار، گفت: شهرستان رشتخوار دارای ۴۱۹ حلقه چاه، ۳۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی که ۱۵ هزار هکتار از آن باغی و ۱۵ هزار هکتار زراعی می‌باشد، همچنین در حوزه دام در این شهرستان  ۱۷۵ هزار راس دام سبک و ۴ هزار راس دام سنگین داریم، که از این  میزان دام روزانه ۴۰ تن شیر تولید می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی همچنین یا اشاره به اینکه برنامه زراعی ما از مهر امسال تا مهر سال بعد ادامه دارد، تصریح کرد: در سال ۹۶ تا ۹۷ بر مبنا کشت، پنبه ۲۳۵۰ هکتار، چغندر ۸ هزار و ۳۰۰ هکتار، زعفران ۶۳۰۰ هکتار، در بحث گندم ۵۴۵۰ هکتار، جو ۳۵۰۰ هکتار و کلزا ۱۶۲ هکتار سطح زیر کشت شهرستان رشتخوار بوده است.

,

 

,

رضایی همچنین از کشت محصول پروتئینی برای اولین بار در سطح 2 هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد و بیان داشت: کشت محصول زراعی کینوار برای اولین بار در رشتخوار انجام شده است، کینوآ یک محصول پروتئینی است، که طی چند روز آینده کار برداشت این محصول در مزرعه آستان قدس آستانه شهرستان رشتخوار انجام خواهد شد.

,

 

,

 

,

وی همچنین از وارد کردن ۹ دستگاه بزرکار در طی سال جاری به شهرستان خبر داد و افزود: با استفاده از دستگاه های بزرکار تاکنون سطح ۴ هزار هکتار از اراضی شهرستان به صورت مکانیزه کشت شده است، که این موضوع علاوه بر بهره وری بیشتر در محصول رضایت کشاورزان را در برداشته است.

,

 

,

وی در بحث تسطیح لیزری مزارع این شهرستان از اجرای ۲ هزار هکتاری سطح کشت به این روش  خبر داد، و یادآور شد: در بحث روش تسطیح لیزری، کار تسطیح مزارع به میزان ۲ هزار هکتار از اراضی بخش جنگل شهرستان رشتخوار صورت گرفته که با استفاده از این روش ۵۰ درصد صرفه جویی در مصرف آب را خواهیم داشت.

,

 

,

رضایی با اشاره به خرید ۷۸۰۰ تن زعفران در طرح خرید توافقی اداره تعاون روستایی این شهرستان در سال گذشته، گفت: هم اکنون قیمت پایه زعفران ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و زعفران نگین ۱۲ میلیون به بالا است، امسال با بحث ورود زعفران به بورس، عدد ۱۹ میلیون تومانی برای زعفران تعریف شده است.

,

 

,

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار همچنین در آخر با اشاره به کمبود علوفه مورد نیاز دامداران در سطح این شهرستان از نماینده مردم شهرستان خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی درخواست رسیدگی به این موضوع را کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه