اخبار داغ

مدیر کل بنادر هرمزگان خبر داد؛

صادرات ۴٫۷ میلیون تن فرآورده نفتی/ ۲۲۰۰ شناور در بندرشهید رجایی پهلو گرفتند

صادرات ۴٫۷ میلیون تن فرآورده نفتی/ ۲۲۰۰ شناور در بندرشهید رجایی پهلو گرفتند
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به صادرات ۴٫۷ میلیون تن فرآورده نفتی گفت:در سال جاری ۲۲۰۰ شناور در بندرشهید رجایی پهلو گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ اله مراد عفیفی پور،مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به عملیات جابجایی کالا در بندر شهید رجایی، اظهار کرد: در هفت ماه نخست سال بیش از ۴۳ میلیون و ۸۰۹ هزار و ۱۷۹ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی افزود: از این رقم، ۲۸ میلیون و ۷۸۷ هزار و ۹۵۰ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۱۵ میلیون و ۲۱ هزار و ۲۲۹ تن نیز به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

,

عفیفی پور با اشاره به اینکه از آغاز امسال تا ابتدای آبان ماه جاری، حجم صادرات غیرنفتی به رقم ۱۹ میلیون و ۷۸۷ هزار و ۳۸۷ تن رسید،گفت: دو میلیون و ۸۹۶ هزار و ۸۸۳ تن کالا نیز ترانزیت شده است.

,

وی اضافه کرد: در این دوره زمانی، یک میلیون و ۶۲۱ هزار و ۴۴ تن کالای غیرنفتی از بندر شهید رجایی به بنادر دیگر منطقه ترانشیپ و ۲۲ هزار و ۱۴۳ تن نیز کابوتاژ(حمل و نقل ساحلی) شد.

,

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به آمار عملیات نفتی هفت ماه اخیر که در بندر خلیج فارس به عنوان زون نفتی این منطقه ویژه بندری انجام شد، گفت: ۹ میلیون و ۳۸۶ هزار تن فرآورده نفتی در این دوره زمانی، کابوتاژ و ۲۶ هزار و ۹۰۱ تن نیز ترانزیت شد.

,

عفیفی پور حجم صادرات اینگونه کالاها را چهار میلیون و ۷۰۸ هزار و ۴۶۳ تن اعلام کرد و گفت: ۸۹۹ هزار و ۷۹۵ تن فرآورده نفتی وارد این بندر شد که در مقایسه با سال گذشته، کاهش ۵۱ درصدی داشته است.

,

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرذ: از ابتدای سال جاری تاکنون، دو هزار و ۲۲۹ فروند شناور در اسکله های چهل گانه دروازه طلایی اقتصاد ایران پهلو گرفته که از این تعداد، یک هزار و ۸۸۷ فروند مربوط به کشتی های دارای تناژ بالای هزار تن بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه