اخبار داغ

وزیر آموزش و پرورش:

امکان حذف کامل کنکور وجود ندارد/ پذیرش ۸۵ درصد دانشگاه ها بدون کنکور

امکان حذف کامل کنکور وجود ندارد/ پذیرش ۸۵ درصد دانشگاه ها بدون کنکور
وزیر آموزش و پرورش گفت: نمی‌توان در مورد حذف کامل کنکور سخن گفت اما امکان کاهش سهم آن وجود دارد و امروز در ۸۵ درصد دانشگاه و نظام آموزش عالی کشور نیاز به کنکور وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشهدپیام، سید‌محمد بطحایی در دوازدهمین نشست سالانه ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش که ظهر امروز در مجتمع نیایش مشهد برگزار شد، با اشاره به تلاش نظام آموزش و پرورش برای رسیدن به تحول مد نظر خود در نظام آموزشی، گفت: با این وجود این نظام هنوز به میزان توقع و مطلوبیت مورد نظر نرسیده و در این زمینه انتقاداتی نیز وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشهدپیام,

وزیر آموزش و پرورش افزود: البته اعتقاد نداریم که همه نقص‌ها متوجه نظام آموزش و پرورش است زیرا برخی عوامل دخیل در آن، تحت مدیریت این نظام نیستند، اما این‌که حداقل بخشی از نقص مربوط به نظام آموزش و پرورش است را باید صادقانه قبول کنیم.

,

وی با اشاره به تسلط دانش‌آموزان به حافظه کوتاه‌مدت، اظهار کرد: توسعه مهارت‌‌آموزی به نفع اهداف شناختی از پایه یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه آغاز شد و کم‌کم این مصیبت به سایر پایه‌ها رسید و در حال حاضر بر دوره ابتدایی هم حکمفرما شده و حتی سایه شوم خود را بر دوره پیش‌دبستانی گسترانده است.

,

بطحایی یکی از مهم‌ترین عوامل آن را کنکور دانست و بیان کرد: کنکور و شبه‌کنکور منجر به این شد که همه تمرکز بر روی مفاهیم قرار گیرد بنابراین یکی از برنامه‌های مهم ما حذف عوامل مسبب این وضعیت از سیستم آموزشی بوده که مورد تایید سند تحول بنیادین است.

,

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: البته به علت فرایند پیچیده آن فعلا نمی‌توان در مورد حذف کامل کنکور سخن گفت اما امکان کاهش سهم آن وجود دارد و امروز در ۸۵ درصد دانشگاه و نظام آموزش عالی کشور نیاز به کنکور وجود ندارد و دانش آموزان می‌توانند براساس سوابق تحصیلی خود جایابی شوند.

,

وی با اشاره به بازتعریف مدرسه به‌عنوان یک کانون اجتماعی، تشریح کرد: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مدرسه به‌عنوان کانون فرهنگی تربیتی محله معرفی شده بنابراین باید آن را به محیطی بانشاط تبدیل کرد.

,

بطحایی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری، ادامه داد: ایشان به شکل نگرفتن آموزش و پرورش‌های جایگزین در کنار آموزش و پرورش رسمی تأکید کردند در حالیکه در مشاهده می‌شود در بعضی از مساجد بچه‌ها را با نیت خیر از آموزش و پرورش رسمی دور می‌کنند بنابراین سبب این می‌شود که آن کودک در نظام تعلیم و تربیت تحصیل کند.

,

وزیر آموزش و پرورش متذکر شد: این موضوع باعث بی‌اعتمادی مردم به نهاد آموزشی رسمی کشورشان می‌شود و در نتیجه این بی‌اعتمادی، به ارکان دیگر نظام نیز آسیب وارد می‌شود.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه