اخبار داغ

گوینده آمریکایی، فیلم‌ساز و دلال سهام شرکت ها:

تسریع مسیر مرگ دلار با ممنوعیت سوئیفتِ ایران/ ایران با مشکل کوتاه مدت مواجه است

تسریع مسیر مرگ دلار با ممنوعیت سوئیفتِ ایران/ ایران با مشکل کوتاه مدت مواجه است
سوئیفت، سیستمی که پرداخت های مرزی بین 11000 مؤسسه مالی در بیش از 200 کشور در سراسر جهان را تسهیل می کند، چندین بانک ایرانی از جمله بانک مرکزی این کشور را از خدمات خود محروم می کند. این اقدام موجب تسریع مرگِ دلار خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛  مکس کایزر، گوینده تلویزیونی، فیلم‌ساز آمریکایی و دلال سهام شرکت ها، در گفتگو با راشاتودی با بیان اینکه ممنوعیت سوئیفتِ ایران به ضد دلاریزه شدن جهان سرعت می بخشد، گفت: حذف ایران از سیستم پیام رسانی مالی بین المللی سوئیفت، هشداری برای دشمنان واشنگتن به حساب می آید، اما موجب تسریع مرگِ دلار خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, راشاتودی,
 
,
سوئیفت، سیستمی که پرداخت های مرزی بین 11000 مؤسسه مالی در بیش از 200 کشور در سراسر جهان را تسهیل می کند، چندین بانک ایرانی از جمله بانک مرکزی این کشور را از خدمات خود محروم می کند.
,
 
,
این اقدام ناشی از فشار آمریکا بود و توسط استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا به عنوان تصمیم درست برای حفظ تمامیت سیستم مالی بین المللی توصیف شده بود.
,
 
,
مکس کایزر گفت: "تنها کار آمریکا برای تحت فشار قرار دادن ایران این است که کشورهای دیگر را مجبور می کند تا جایگزین هایی را برای خود فراهم آورند و طلا را برای کاهش وابستگی خود به دلار آمریکا ذخیره کنند."
,
 
,
کایزر افزود: "به نظر می رسد که آمریکا قصد دارد تا با پیشنهاد بیمارگونه ی تسلیح سوئیفت، به ضد دلاریزه شدن جهان سرعت ببخشد."
,
 
,
وی در ادامه گفت: "تأثیر جهانی این امر روشن است. روسیه و چین به توسعه ی جایگزینی برای سوئیفت می پردازند، در حالی که خرید صدها تن طلا به عنوان ابزاری برای فرار از دلار آمریکاست. این امر، به نوبه خود ضددلاریزه شدن جهانی را تسریع خواهد بخشید."
,
 
,
نظر به اینکه روابط بین واشنگتن و مسکو در حال افزایش است، روسیه در سال های اخیر به شدت ذخایر طلای خود را گسترش داده است. همانطور که دولت ترامپ در ماه آگوست سال جاری (2018) تحریم های جدیدی علیه مسکو اعمال کرد، دولت روسیه سهام خود را به بیش از 83 میلیارد دلار افزایش داد، و به طور همزمان بدهی آمریکا را از 96 میلیارد دلار در ماه مارس به 14.9 میلیارد دلار در ماه مه کاهش داد.
,
 
,
مفاهیم درازمدتِ دلار آمریکا هر چه که باشد، ایران با مشکل کوتاه مدت مواجه است. بدون دسترسی به سوئیفت، کشور نمی تواند هزینه های صادرات و واردات را بپردازد. در این اوضاع، تهران به دنبال راه هایی می رود تا بقای اقتصادی خود را تضمین کند.
,
 
,
کایزر اظهار داشت: "ایران اگر می خواهد از بدترین آفات پیشگیری کند، باید هوشمندانه عمل کند. باید طلا و بیت‌کوین ذخیره کند. اکنون، ایران هوشمندانه در جستجوی معاملات انرژی دوجانبه خارج از دلار آمریکا است، اما باید با ذخایر طلا و بیت‌کوین، ارزش پول خود را افزایش دهد."
,
 
,
کایزر گفت: "راه پیش رو برای هژمونی دلار آمریکا، طلا و کریپتوکارنسی است."
,
 
,
در همین اثنا، رهبران اتحادیه اروپا در ماه آگوست برای نجات برجام، قانون مسدود کردن (blocking) را تصویب کردند و براساس آن شرکت های فعال در بلوک را از پذیرش تحریم های آمریکا منع می کنند. سوئیفت در واشنگتن، به خاطر نقض این قانون ممکن است با جریمه ای از سوی بروکسل مواجه شود.
,
 
,
اروپایی ها برای اطمینان از ادامه تجارت با ایران بر روی سیستم پرداخت جایگزین کار می کنند، اما هر سیستم پایدار حداقل ماه ها کار می برد.
,
 
,
کایزر اضافه کرد: "یافتن جایگزین برای سوئیفت نسبتا آسان است. تنها مانع آن، این است که در حال حاضر ساکن است."
,
 
,
 
,
معصومه میرحسینی
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه