اخبار داغ

تهران در حسرت ثبات مدیریتی؛

بلایی که سیاسی کاری اصلاح طلبان بر سر پایتخت آورد/ حناچی می‌تواند تهران را از بی ثباتی نجات دهد؟

بلایی که سیاسی کاری اصلاح طلبان بر سر پایتخت آورد/ حناچی می‌تواند تهران را از بی ثباتی نجات دهد؟
شهرداری تهران در 15 ماه گذشته رنگ ثبات به خود ندیده و این موضوع به تصمیم گیری غلط شورای شهر برای انتخاب شهردار باز می گردد.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شورای شهر پنجم تا به امروز 3 شهردار و 1 سرپرست برای شهرداری طی 15 ماه اخیر به خود دیده است. بی ثباتی مدیریتی حتی داد اصلاح طلبان را در این روند درآورده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

چندی پیش بود که روزنامه اصلاح طلب آرمان در مطلبی با عنوان « در انتظار ثبات مدیریت شهری» از قول «محسن هاشمی» رئیس شورای شهر تهران نوشت: «شهروندان تهرانی، بحق از مدیریت شهری انتظار دارند با توجه به فرصت‌های صرف شده به دلیل تغییر مکرر در شهرداری تهران که خارج از اراده و تمایل شورای اسلامی شهر تهران بوده است، از این زمان محدود باقی مانده جهت عمل کردن وحل مسائل و معضلات استفاده کنند.»

,

, ,

وی افزود: «به نظر نمی‌آید نظر حاکمیت برای افراد انتخابی مشکلی داشته باشد و امیدوارم ثبات مدیریت در شهرداری تهران محقق شود.»

, .,

بی ثباتی مدیریتی در شهر تهران ادامه می یابد؟

, بی ثباتی مدیریتی در شهر تهران ادامه می یابد؟, , بی ثباتی مدیریتی در شهر تهران ادامه می یابد؟,

بسیاری عدم انتخاب صحیح در شورای شهر را علت بروز این مشکل در پایتخت می دانند. شورای شهر بنا را برای اولین بار کج گذاشت تا این دیوار تا به امروز کج بالا بیاید. در ابتدا که «محمد علی نجفی» به عنوان شهردار تهران انتخاب شد، بسیاری از رسانه ها و فعالان مجازی از اینکه فردی به عنوان شهردار انتخاب شده که تزلزل و بی ثباتی مدیریتی جزو ویژگی های مدیریتی اوست، به شدت انتقاد کردند. اما هفت ماه بیشتر به طول نیانجامید که آقای شهردار از پست خود مانند پستهای دیگر استعفا دهد. نجفی که در رسانه‌ها به عنوان «آقای استعفا» معروف شده بود بعد از مدتی اعلام کرد که به علت بیماری و وقتی که برای درمان دارد دیگر نمی تواند وقتی برای شهرداری تهران بگذارد.

,

بعد از وی «محمد علی افشانی» شهرداری تهران را در دست گرفت که وی نیز به علت اینکه جزو بازنشستگان بود، مجبور شد پست خود را ترک کند. البته قانون بازنشستگان قانون جدیدی نبود و اما عدم اجرای درست آن سبب شد تا افشانی شهردار شود. اما بعد از اصلاحیه مجلس که درواقع تاکیدی بر اجرای درست و محکم این قانون بود دیگر افشانی با سودای شهردار بودن خداحافظی کرد.

,

, ,

حالا اینک شهرداری تهران به پیروز حناچی رسیده است. کسی که از نظر اجرایی به علت کار در حوزه شهری با این پست بیگانه نیست؛ هر چند که وی جزو مدیران رده میانی بوده است و حالا در رده بالاتری باید اقدام کند اما در این راستا  آنچه حناچی را در کانون توجه قرار داده شنیده‌هایی که می گوید وی با بیماری سختی دست و پنجه نرم می کند. این موضوع این نگرانی را دامن می زند که آیا حناچی هم مانند دیگر شهرداران اصلاح طلب مهمان چند روزه بهشت است؟

, حالا اینک شهرداری تهران به پیروز حناچی رسیده است. کسی که از نظر اجرایی به علت کار در حوزه شهری با این پست بیگانه نیست؛ هر چند که وی جزو مدیران رده میانی بوده است و حالا در رده بالاتری باید اقدام کند اما در این راستا  آنچه حناچی را در کانون توجه قرار داده شنیده‌هایی که می گوید وی با بیماری سختی دست و پنجه نرم می کند. این موضوع این نگرانی را دامن می زند که آیا حناچی هم مانند دیگر شهرداران اصلاح طلب مهمان چند روزه بهشت است؟, حالا اینک شهرداری تهران به پیروز حناچی رسیده است. کسی که از نظر اجرایی به علت کار در حوزه شهری با این پست بیگانه نیست؛ هر چند که وی جزو مدیران رده میانی بوده است و حالا در رده بالاتری باید اقدام کند اما در این راستا  آنچه حناچی را در کانون توجه قرار داده شنیده‌هایی که می گوید وی با بیماری سختی دست و پنجه نرم می کند. این موضوع این نگرانی را دامن می زند که آیا حناچی هم مانند دیگر شهرداران اصلاح طلب مهمان چند روزه بهشت است؟,

سابقه سیاسی کاری اصلاح طلبان از شورای شهر اول

, سابقه سیاسی کاری اصلاح طلبان از شورای شهر اول ,

اصلاح طلبان در سیاسی کاری در حوزه های غیر سیاسی سابقه دارند. در شورای شهر اول هم همین بساط به راه بود. شورای پنجم از این نظر که مانند شورای اول تماما اصلاح طلب است با هم قرابت زیادی دارند. در شورای شهر اول دو حزب مشارکت و کارگزاران بر سر انتخاب شهردار با هم رقابت سختی داشتند و بعد از مدتی این رقابت سبب شد تا شورا کارش به انحلال بکشد. درواقع دعواهای سیاسی درون جناحی اصلاحات تا جایی بود که در ابتدا برای انتخاب شهردار «عبدالله نوری» رئیس وقت شورای شهر استعفا داد. بعد از آن دو شهردار برای شهر تهران انتخاب شدند که میان شورا و یکی از آنها یعنی «ملک مدنی» به سبب موضوع تراکم فروشی دعوای شدید صورت گرفت و با عدم تشکیل شورای اول وزارت کشور دستور انحلال آنرا صادر کرد.

, بعد از آن دو شهردار برای شهر تهران انتخاب شدند که میان شورا و یکی از آنها یعنی «ملک مدنی» به سبب موضوع تراکم فروشی دعوای شدید صورت گرفت و با عدم تشکیل شورای اول وزارت کشور دستور انحلال آنرا صادر کرد., بعد از آن دو شهردار برای شهر تهران انتخاب شدند که میان شورا و یکی از آنها یعنی «ملک مدنی» به سبب موضوع تراکم فروشی دعوای شدید صورت گرفت و با عدم تشکیل شورای اول وزارت کشور دستور انحلال آنرا صادر کرد.,

, ,

در شورای شهر پنجم هم معضلی به نام انتخاب شهردار وجود دارد. در این حوزه احزاب سیاسی مختلفی ازجمله کارگزاران، اعتماد ملی، اتحاد ملت و ... رقابت دارند. در انتخاب دومین شهردار در شورای شهر پنجم به شدت سیاسی کاری مشهود بود. اعضای حزب اعتماد ملی در این حوزه توانستند هم حزبی خود را بر کرسی شهرداری تهران بنشانند. در انتخاب سومین شهردار نیز دعوای حزبی تا جایی شدت گرفت که روزنامه سازندگی نزدیک به حزب کارگزاران وقتی خود را از گرودنه رقابت بیرون دید در مطلبی با عنوان رقابت لیبرال‌ها به نوعی اعلام کرد که تکنوکرات‌ها در این رقابت جایی ندارند.

,

, ,

اعتراف اصلاح طلبان به سیاسی کاری در انتخاب شهردار  

, اعتراف اصلاح طلبان به سیاسی کاری در انتخاب شهردار  , , اعتراف اصلاح طلبان به سیاسی کاری در انتخاب شهردار  ,

حسین مرعشی از اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی درباره سیاسی کاری در شورای شهر تهران گفت: « وقتی حزب کارگزاران کاندیدایی ندارد، به دروغ نمی‌تواند اعلام کند که کاندیدا دارد چون همه کاندیداهای حزب کارگزاران عمدتاً بازنشسته هستند و فقط آقای محسن هاشمی که رئیس شوراست، بازنشسته نیست؛ برای انتخاب شهردار اعضای شورا باید قانع باشند؛ برای همین، اکثریت شورا باید با بیرون آمدن فردی از شورا موافق باشند.»

اما «محمد علی ابطحی» از فعالان اصلاح طلب مطرح می کند که شورای شهر تهران بایستی ازدرون خود یک نفر را انتخاب کند.» وی در این باره می نویسد: « حالا که شهردار باید عوض شود، شورای شهر تهران، یک نفر از داخل شورا را شهردار کند که در جریان مسایل این یکساله شهر تهران باشد. نباید شهردار تهران برای سومین بار از صفر شروع کند. اگر با نگاه حزبی به تهران نگاه نشود، محسن هاشمی طبیعی ترین شهردار تهران می تواند باشد.» با این اوصاف ابطحی نیز از نگاه حزبی و سیاسی که تا به امروز موجب شده اصلاح طلبان شورای شهر دو شهردار انتخاب کنند که هر دو آنها نتوانستند کاری در این پست مهم انجام دهند، گلایه می‌کند.

, .,
,
, « حالا که شهردار باید عوض شود، شورای شهر تهران، یک نفر از داخل شورا را شهردار کند که در جریان مسایل این یکساله شهر تهران باشد. نباید شهردار تهران برای سومین بار از صفر شروع کند. اگر با نگاه حزبی به تهران نگاه نشود، محسن هاشمی طبیعی ترین شهردار تهران می تواند باشد.», « حالا که شهردار باید عوض شود، شورای شهر تهران، یک نفر از داخل شورا را شهردار کند که در جریان مسایل این یکساله شهر تهران باشد. نباید شهردار تهران برای سومین بار از صفر شروع کند. اگر با نگاه حزبی به تهران نگاه نشود، محسن هاشمی طبیعی ترین شهردار تهران می تواند باشد.», .,

, ,

از همین روست که افرادی چون «آذر منصوری» به شورای شهری‌ها هشدار می دهند که تجربه شورای شهر اول را تکرار نکنند!

این فعال اصلاح طلب بیان می کند: «یک بارتجربه اولین دوره شورای شهر تهران را مرور کنید وببینید شورای پنجم وهر یک از شما درکدام نقطه حساس وتاریخی قرار گرفته اید. مبادکه آن تجربه تلخ دوباره تکرار شود. تک تک شما ۲۱نفر در مقابل امانتی که بر دوشتان گذاشته شده، مسئولید.»

, , !,
,
, «یک بارتجربه اولین دوره شورای شهر تهران را مرور کنید وببینید شورای پنجم وهر یک از شما درکدام نقطه حساس وتاریخی قرار گرفته اید. مبادکه آن تجربه تلخ دوباره تکرار شود. تک تک شما ۲۱نفر در مقابل امانتی که بر دوشتان گذاشته شده، مسئولید.», «یک بارتجربه اولین دوره شورای شهر تهران را مرور کنید وببینید شورای پنجم وهر یک از شما درکدام نقطه حساس وتاریخی قرار گرفته اید. مبادکه آن تجربه تلخ دوباره تکرار شود. تک تک شما ۲۱نفر در مقابل امانتی که بر دوشتان گذاشته شده، مسئولید.», .,

«محمود علیزاده طباطبایی» عضو شورای شهر اول تهران درباره عملکرد شورای پنجم می گوید: «افرادی باید در شورای شهر تهران حضور داشته باشند که به مدیریت شهری و چالش‌های پیش‌روی آن آگاهی داشته باشند. این در حالی است که اصلاح‌طلبان در انتخاب اعضای لیست انتخاباتی خود خاله‌بازی کردند و یک لیست کاملا سیاسی بستند. در نتیجه بحران‌های مدیریتی در شهر تهران نتیجه خاله‌بازی است. اصلاح‌طلبان بسیاری از چهره‌های متخصص و متعهد را تنها به دلیل اینکه سهمیه هیچ حزب و گروهی نبودند در لیست خود قرار ندادند و با سهمیه‌بندی سیاسی لیست انتخاباتی خود را بستند. در شرایط کنونی یک جمع صددرصد اصلاح‌طلب مدیریت شهر تهران را برعهده گرفته‌اند که با هم ناهمگن هستند

وکیل خانواده‌ هاشمی می‌افزاید: «در ماجرای انتخاب آقای افشانی به عنوان شهردار تهران دو جریان داخلی اصلاح‌طلب سر یکدیگر را کلاه گذاشتند. این در حالی بود که نام محسن هاشمی به عنوان شاخص‌ترین فرد برای شهرداری تهران اصلا در بین کاندیداها وجود نداشت. بنده به صراحت عنوان می‌کنم این است که بخش‌هایی از جریان اصلاحات از این مسئله هراس دارند که اگر محسن هاشمی شهردار تهران شود موفقیت های بزرگی به دست بیاورد.»

محسن هاشمی از زمان شورایی شهر پنجم به عنوان کاندیدای همیشگی شهرداری تهران مطرح بوده است اما اصلاح طلبان هر بار با بهانه ای سد راه وی می‌شوند.

, ,
,
, «در ماجرای انتخاب آقای افشانی به عنوان شهردار تهران دو جریان داخلی اصلاح‌طلب سر یکدیگر را کلاه گذاشتند. این در حالی بود که نام محسن هاشمی به عنوان شاخص‌ترین فرد برای شهرداری تهران اصلا در بین کاندیداها وجود نداشت. بنده به صراحت عنوان می‌کنم این است که بخش‌هایی از جریان اصلاحات از این مسئله هراس دارند که اگر محسن هاشمی شهردار تهران شود موفقیت های بزرگی به دست بیاورد.», «در ماجرای انتخاب آقای افشانی به عنوان شهردار تهران دو جریان داخلی اصلاح‌طلب سر یکدیگر را کلاه گذاشتند. این در حالی بود که نام محسن هاشمی به عنوان شاخص‌ترین فرد برای شهرداری تهران اصلا در بین کاندیداها وجود نداشت. بنده به صراحت عنوان می‌کنم این است که بخش‌هایی از جریان اصلاحات از این مسئله هراس دارند که اگر محسن هاشمی شهردار تهران شود موفقیت های بزرگی به دست بیاورد.»,
,
, .,

آسیب شهروندان تهران از رویه سیاسی اصلاح طلبان

, آسیب شهروندان تهران از رویه سیاسی اصلاح طلبان, , آسیب شهروندان تهران از رویه سیاسی اصلاح طلبان,

بی ثباتی مدیریتی در کلانشهری مانند تهران که مدیریت پیچیده و گسترده ای دارد موضوع بسیار مهمی است. این درحالی است که شهروندان تهرانی در دوره 12 ساله قالیباف هم ثبات و هم پیشرفت هدفمند را در شهری که مدیریت آن بسیار مشکل است مشاهده کردند. این موضوع انتظار مردم از مدیران پایتخت را بالا برده است.

,

مرور رویدادهای شهری در 15 ماه گذشته نشان می دهد که تهران وارد مدار بلاتکلیفی و عدم ثبات برای شروع پروژه های جدید و یا اتمام طرح های نیمه تمام گذشته شده است.

,

اصلاح طلبان درحالی که در اوائلی که شهر تهران را تحویل گرفتند اعلام کردند که شهر سوخته تحول گرفته اند اما به نظر می رسد این چند ماه به واسطه کار قالیباف بوده که توانسته اند شهر تهران را اداره کنند وگرنه با این حجم از بی ثباتی مدیریتی در تهران اگر زیرساخت‎های گذشته نبود معلوم نبود چه بلایی سر شهروندان بخصوص در حوزه رفت و آمد شهری می آمد. هر چند که با روی کار آمدن اصلاح طلبان در ابتدا برخی از پروژه هایی که در دوره شهرداری قالیباف ساخته شده بود متوقف و بعد از مدتی باز راه اندازی شد.

, اصلاح طلبان درحالی که در اوائلی که شهر تهران را تحویل گرفتند اعلام کردند که شهر سوخته تحول گرفته اند اما به نظر می رسد این چند ماه به واسطه کار قالیباف بوده که توانسته اند شهر تهران را اداره کنند وگرنه با این حجم از بی ثباتی مدیریتی در تهران اگر زیرساخت‎های گذشته نبود معلوم نبود چه بلایی سر شهروندان بخصوص در حوزه رفت و آمد شهری می آمد, اصلاح طلبان درحالی که در اوائلی که شهر تهران را تحویل گرفتند اعلام کردند که شهر سوخته تحول گرفته اند اما به نظر می رسد این چند ماه به واسطه کار قالیباف بوده که توانسته اند شهر تهران را اداره کنند وگرنه با این حجم از بی ثباتی مدیریتی در تهران اگر زیرساخت‎های گذشته نبود معلوم نبود چه بلایی سر شهروندان بخصوص در حوزه رفت و آمد شهری می آمد]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه