اخبار داغ

یادداشت؛

مردم همچنان چشم انتظار حل مشکلات اقتصادی!

مردم همچنان چشم انتظار حل مشکلات اقتصادی!
باید بپذیریم بسیاری از مشکلات معیشتی مردم علل درونی دارد و با تلاش و برنامه‌ریزی مسئولان قابل حل است؛ اگر چه توجه و مدیریت صحیح علل بیرونی نیز بر رشد و توسعه اقتصادی تأثیر بسزایی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛موضوع اقتصاد و تأمین معیشت مردم یکی از دغدغه‌های جدی دولت‌ها به شمار می‌آید و همواره مردم در دولت‌های گوناگون از مشکلات معیشتی و شرایط نامناسب اقتصادی و شغلی رنج برده و گلایه داشته‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,


در طول این سال‌ها موضوع اشتغال فرزندان، یکی از دغدغه‌های مهم خانواده‌ها محسوب شده است و با رشد چشم‌گیر جمعیت در دهه 60، دغدغه‌های مردم نیز افزایش چشم‌گیری پیدا کرد چرا که دولت‌ها نتوانستند نسبت به رشد جمعیت، فرصت‌های جدید شغلی ایجاد کنند و به همین خاطر نارضایتی‌های معیشتی هر روز رو به فزونی گذاشت. 

با وجود مشکلات معیشتی و اقتصادی که گریبان اکثر خانوارهای ایرانی را گرفته است، اما مردم در طول 40 سال گذشته به دلایل گوناگون در کنار نظام ایستاده و در روزهای مهم و تاریخ‌ساز کشور نظیر 22 بهمن و انتخابات‌ها از نظام و کشور حمایت کرده‌اند؛ هرچند در کنار آن از خواسته و انتظار قانونی و شرعی خود که همان حل مشکلات اقتصادی و فراهم کردن زمینه‌هایی برای زندگی همراه با کرامت بوده، کوتاه نیامده‌اند و انتظار دارند دولت‌ها آن دسته از مشکلات اقتصادی که عوامل درونی دارد را با سرعت برطرف کنند. 

مشکلات معیشتی مردم را حل کنید
عدم توجه دولت‌ها به خواست مردم و حل مشکلات اقتصادی و ایجاد اشتغال که پایین‌ترین سطح از انتظار مردم و از وظایف قانونی دولت‌ها به شمار می‌آید، نارضایتی‌های بسیاری به همراه داشته است و این نارضایتی‌ها با بروز فسادهای مالی گسترده، نظیر اختلاس 3 هزار میلیاردی و مشکلات برخی از مؤسسات بانکی در بازپرداخت سپرده‌های مردم و عدم رسیدگی سریع دولت‌ها و برخورد دستگاه قضایی، وارد فاز جدیدی شد و شاهد تجمعات مردمی برای احقاق حقشان بودیم. 

حال در شرایط کنونی اقتصاد کشور که مشکلات عدم ثبات نرخ ارز و افزایش سرسام‌آور قیمت برخی از محصولات نظیر قیمت خودرو نیز به آنها اضافه شده است، شاهد دور جدید تحریم‌ها از سوی امریکا هستیم و اگر واقع بینانه بخواهیم به مسأله نگاه کنیم تحریم‌های جدید اقتصاد کشور را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد و اگر فکری برای مقابله با آن صورت نگیرد، باعث افزایش نارضایتی‌های مردمی خواهد شد. 

باید بپذیریم بسیاری از مشکلات معیشتی مردم علل درونی دارد و با تلاش و برنامه‌ریزی مسئولان قابل حل است؛ اگر چه توجه و مدیریت صحیح علل بیرونی نیز بر رشد و توسعه اقتصادی تأثیر بسزایی دارد.

در شرایط کنونی تنها رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم می‌تواند آنها را راضی نگه دارد. حل مشکلات مردم در دریافت اندوخته‌های خود از مؤسسات مالی، سرو سامان دادن به وضع نامناسب معیشتی و اشتغال، جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها و رسیدگی سریع و واقعی به پرونده مفسدان اقتصادی و بازگرداندن حقیقی پول‌های غارت شده به بیت‌المال می‌تواند مرهمی بر آلام مردم باشد و آنها را نسبت به آینده کشور امیدوار کند.

این تنها راهی است که می‌توانیم مردم را با نظام و کشور همراه نگه داریم و در این مسیر مردم باید بهبود شرایط اقتصادی را لمس کنند؛ در غیر این صورت جنگ روانی دشمن تاثیرگذار خواهد بود و استکبار جهانی به یکی از اهداف مهم خود که ایجاد فاصله بین مردم و انقلاب اسلامی است، دست پیدا می‌کند.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
, مشکلات معیشتی مردم را حل کنید,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه