اخبار داغ

شهردار تهران تاکید کرد

نیاز تهران به اورژانس هوایی

نیاز تهران به اورژانس هوایی
شهردار تهران بر لزوم تجهیز شهرداری تهران به اورژانس هوایی برای بهره گیری از امدادرسانی هوایی در هنگام وقوع حوادثی همچون زلزله تاکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی افشانی در آئین اهداء کامیون‌ها به مناطق زلزله زده کرمانشاه که توسط شورا و شهرداری تهران خریداری شده است، گفت: مردم کرمانشاه در حوزه فرهنگی تمدن ساز بودند لذا از کمک اعضای شورای شهر تهران و همکارانم در شهرداری برای کمک به مردم این استان پس از وقوع زلزله قدردانی می‌کنم. کشور ما نه تنها از لحاظ زلزله حادثه خیز است بلکه در حوزه سیل و آتش سوزی نیز در معرض حادثه قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: قطعا حادثه زلزله کرمانشاه برای ما تجربه‌های زیادی را به همراه دارد. لذا باید در بخش مقررات مربوط به ساختمان سازی که حاصل تجربه بشر است مقررات به صورت دقیق رعایت شود که در این صورت در هنگام وقوع زلزله‌های با قدرت هفت ریشتر شاهد آسیب‌های انسانی نخواهیم بود.

,

وی ادامه داد: هنگامی که وزیر کشور به من اعلام کرد که شدت زلزله کرمانشاه ۷.۳ ریشتر بوده و تلفات نداشتیم برای من عجیب بود و فکر کردم که اشتباه نوشته‌اند. در مسیر رفتن به کرمانشاه از استاندار کرمانشاه پرسیدم که چطور ممکن است زلزله‌ای با این قدرت تلفاتی نداشته باشد و آنها هم تایید کردند که تلفاتی نداشته‌اند. ولی از ساعت ۱:۳۰ بامداد به بعد اعلام کردند که تعداد تلفات بسیار بالاست. هنگامی که با وزیر کشور به کرمانشاه رفتیم به ما گفتند ۳۶ هلیکوپتر در هوا و ۵۶ هلیکوپتر دیگر هم وارد کرمانشاه شده‌اند.

,

شهردار تهران ادامه داد: پس از مشاهده شرایط سر پل ذهاب متوجه شدم ما تا امروز تمام مقررات را برای دولت دیدیم و برای مردم مقرراتی نداشته‌ایم. لذا به وزیر کشور پیشنهاد دادم که باید مردم را ساماندهی کنیم. در آنجا و در هنگام زلزله نمی‌دانستیم که چادرها را به چه کسانی می‌دهیم و اگر در تهران زلزله‌ای رخ دهد امکان ندارد بتوان در خیابان‌ها تردد کرد.

,

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه اولین نیاز شهرداری تهران اورژانس هوایی برای امدادرسانی هوایی است افزود: اگر در تهران زلزله‌ای با همان قدرتی که در کرمانشاه رخ داد به وقوع بپیوندد به غیر از امداد هوایی امکان امداد و نجات وجود ندارد. پادگان‌ها بهترین مکان برای امداد و نجات قلمداد می‌شوند. متاسفم که عده‌ای می‌خواهند پادگان‌ها را به خارج از شهر منتقل کنند. چرا که این پادگان‌ها جنگی نبوده و آموزشی هستند. لذا اگر قرار است به بیرون شهر منتقل شوند باید از فضای آنها استفاده کرد.

,

وی تاکید کرد: اولین درسی که از حادثه زلزله کرمانشاه باید بگیریم این است که کارها باید توسط مجریان و طراحان به درستی انجام شود تا در هنگام وقوع حوادثی همچون زلزله شاهد تلفات انسانی نباشیم.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه