اخبار داغ

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی عنوان کرد:

اجرای آزمایشی طرح تغییر ساعت شروع به کار مدارس در استان/ هماهنگی بین ارگان‌ها لازمه تقویت مهارت‌آموزی

اجرای آزمایشی طرح تغییر ساعت شروع به کار مدارس در استان/ هماهنگی بین ارگان‌ها لازمه تقویت مهارت‌آموزی
مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان مرکزی گفت: با توجه به پژوهش‌های انجام‌شده در راستای افزایش گیرایی دانش آموزان و وجود آلاینده‌های ابتدای صبح تغییر ساعت شروع به کار مدارس می‌تواند به‌طور محدود در برخی از مدارس استان اجرا شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ شهریار فولادوند مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مرکزی عصر روز سه‌شنبه در دویست و چهلمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان ضمن تأکید بر مهارت‌آموزی با رویکرد تربیت گفت: تحقق مهارت‌آموزی با محوریت تربیت مستلزم مشارکت استانی و کشوری است و این مهم هماهنگی و همکاری همه ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط با بحث مهارت‌آموزی را می‌طلبد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

فولادوند، آموزش همراه با تولید با محوریت هنرستان‌ها، تالار علوم یا مرکز فن‌آور در راستای تکمیل اوقات فراغت دانش آموزان، طرح‌های آموزشی در حوزه‌های کاشت و داشت گیاهان دارویی، طرح ملی کاشف ، طرح خوداتکایی در مدارس شبانه‌روزی ، ایران مهارت و فعالیت‌های فرهنگی و هنری را از مجموعه فعالیت‌های آموزش‌وپرورش استان مرکزی عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه این فعالیت‌ها در راستای رسالت برخی از سازمان‌ها است می‌توان با تشکیل کارگروهی با ترکیبی از سازمان‌های مرتبط با بحث مهارت‌آموزی از موازی کاری در این حوزه جلوگیری کرد .

وی ادامه داد: ایجاد دفتر مهارت‌آموزی دریکی از سازمان‌های مربوطه، ایجاد بانک اطلاعاتی مهارت‌آموزی، اختصاص بخشی از اعتبارات شهرداری‌ها به مهارت‌آموزی‌های فرهنگی، ایجاد فن آموز، اهدای اموال مازاد و اسقاطی دیگر ارگان‌ها به آموزش‌وپرورش و تهیه پیوست‌های فرهنگی و فعالیت‌های دقیق رسانه‌های ارتباطی مجموعاً می‌تواند کمک شایان توجهی به بحث مهارت‌آموزی با محوریت تربیت کند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش با اشاره به ارائه بسته‌های مهارتی برای دوره‌های مختلف تحصیلی و با تمرکز بر مهارت‌های حرفه‌ای و شغلی در متوسطه دوم و هنرستان‌ها اذعان داشت: برای هم‌افزایی و جلوگیری از کارهای پراکنده در سطح استان من‌بعد در این حوزه شورای مهارت تشکیل شود که بتوانیم به‌صورت هماهنگ و منسجم حرکت کنیم.

فولادوند در بخش دیگری از جلسه به ارائه دو طرح برای اجرای محدود و آزمایشی در مدارس پرداخت و عنوان کرد: با توجه به پژوهش‌های انجام‌شده در راستای افزایش گیرایی دانش آموزان و وجود آلاینده‌های ابتدای صبح تغییر ساعت شروع به کار مدارس می‌تواند به‌طور محدود در برخی از مدارس استان اجرا شود.

وی با تأکید بر اینکه این طرح به‌صورت محدود و آزمایشی در چند مدرسه برگزار می‌شود ادامه داد: مدارسی که در آن‌ها اولیا دانش آموزان کارمند نیستند ، دانش آموزان از سرویس استفاده نمی‌کنند و ثابت صبح هستند در اولویت اجرای این طرح خواهند بود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مرکزی ضمن بیان اینکه باید دانش‌آموزانی مسئولیت‌پذیر تربیت کنیم تشریح کرد: در راستای مسئولیت‌پذیر کردن دانش آموزان طرحی با محوریت واگذاری بخشی از تکالیف در مدرسه به دانش آموزان در چند مدرسه به‌صورت محدود اجرا خواهد شد که تحت عنوان مدرسه خود پاکیزه یا دانش آموزان مسئولیت‌پذیر پیاده‌سازی می‌شود.

وی افزود: هر دو طرح پس از گذران دوران آزمایشی موردبررسی و ارزیابی قرار می‌گیرند و نتایج بررسی‌ها به شورای آموزش‌وپرورش برای تصمیم‌گیری در جهت استمرار و یا پایان طرح‌ها ارسال خواهد شد.

همچنین در این جلسه در راستای تجاری‌سازی فضاهای آموزش‌وپرورش توضیحاتی از طرف آموزش‌وپرورش ارائه شد و پس از بررسی مشکلات، بنا شد که جلسه‌ای با حضور معاون عمرانی استاندار، شهردار شهرهای مرتبط و نماینده راه و شهرسازی تشکیل شود و مشکلات آن بخش حل‌وفصل گردد .

انتهای پیام/

,

فولادوند، آموزش همراه با تولید با محوریت هنرستان‌ها، تالار علوم یا مرکز فن‌آور در راستای تکمیل اوقات فراغت دانش آموزان، طرح‌های آموزشی در حوزه‌های کاشت و داشت گیاهان دارویی، طرح ملی کاشف ، طرح خوداتکایی در مدارس شبانه‌روزی ، ایران مهارت و فعالیت‌های فرهنگی و هنری را از مجموعه فعالیت‌های آموزش‌وپرورش استان مرکزی عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه این فعالیت‌ها در راستای رسالت برخی از سازمان‌ها است می‌توان با تشکیل کارگروهی با ترکیبی از سازمان‌های مرتبط با بحث مهارت‌آموزی از موازی کاری در این حوزه جلوگیری کرد .

,

وی ادامه داد: ایجاد دفتر مهارت‌آموزی دریکی از سازمان‌های مربوطه، ایجاد بانک اطلاعاتی مهارت‌آموزی، اختصاص بخشی از اعتبارات شهرداری‌ها به مهارت‌آموزی‌های فرهنگی، ایجاد فن آموز، اهدای اموال مازاد و اسقاطی دیگر ارگان‌ها به آموزش‌وپرورش و تهیه پیوست‌های فرهنگی و فعالیت‌های دقیق رسانه‌های ارتباطی مجموعاً می‌تواند کمک شایان توجهی به بحث مهارت‌آموزی با محوریت تربیت کند.

,

مدیرکل آموزش‌وپرورش با اشاره به ارائه بسته‌های مهارتی برای دوره‌های مختلف تحصیلی و با تمرکز بر مهارت‌های حرفه‌ای و شغلی در متوسطه دوم و هنرستان‌ها اذعان داشت: برای هم‌افزایی و جلوگیری از کارهای پراکنده در سطح استان من‌بعد در این حوزه شورای مهارت تشکیل شود که بتوانیم به‌صورت هماهنگ و منسجم حرکت کنیم.

,

فولادوند در بخش دیگری از جلسه به ارائه دو طرح برای اجرای محدود و آزمایشی در مدارس پرداخت و عنوان کرد: با توجه به پژوهش‌های انجام‌شده در راستای افزایش گیرایی دانش آموزان و وجود آلاینده‌های ابتدای صبح تغییر ساعت شروع به کار مدارس می‌تواند به‌طور محدود در برخی از مدارس استان اجرا شود.

,

وی با تأکید بر اینکه این طرح به‌صورت محدود و آزمایشی در چند مدرسه برگزار می‌شود ادامه داد: مدارسی که در آن‌ها اولیا دانش آموزان کارمند نیستند ، دانش آموزان از سرویس استفاده نمی‌کنند و ثابت صبح هستند در اولویت اجرای این طرح خواهند بود.

,

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مرکزی ضمن بیان اینکه باید دانش‌آموزانی مسئولیت‌پذیر تربیت کنیم تشریح کرد: در راستای مسئولیت‌پذیر کردن دانش آموزان طرحی با محوریت واگذاری بخشی از تکالیف در مدرسه به دانش آموزان در چند مدرسه به‌صورت محدود اجرا خواهد شد که تحت عنوان مدرسه خود پاکیزه یا دانش آموزان مسئولیت‌پذیر پیاده‌سازی می‌شود.

,

وی افزود: هر دو طرح پس از گذران دوران آزمایشی موردبررسی و ارزیابی قرار می‌گیرند و نتایج بررسی‌ها به شورای آموزش‌وپرورش برای تصمیم‌گیری در جهت استمرار و یا پایان طرح‌ها ارسال خواهد شد.

,

همچنین در این جلسه در راستای تجاری‌سازی فضاهای آموزش‌وپرورش توضیحاتی از طرف آموزش‌وپرورش ارائه شد و پس از بررسی مشکلات، بنا شد که جلسه‌ای با حضور معاون عمرانی استاندار، شهردار شهرهای مرتبط و نماینده راه و شهرسازی تشکیل شود و مشکلات آن بخش حل‌وفصل گردد .

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه