اخبار داغ

نشست گفت‌وگوی ادیان با موضوع خدامحوری در قم برگزار می‌شود

نشست گفت‌وگوی ادیان با موضوع خدامحوری در قم برگزار می‌شود
پیش نشست همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان چهارشنبه هفته جاری در دانشگاه ادیان و مذاهب استان قم با موضوع خدامحوری برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدباقر تکیه‌ای عصر امروز در کنفرانس خبری همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان با موضوع خدامحوری که در دانشگاه ادیان و مذاهب استان قم برگزار شد، با اشاره به تاریخچه‌ای از کنگره جهانی امام رضا (ع) اظهار داشت: این کنگره امام رضا(ع) در دهه 60 توسط آستان قدس رضوی شروع به فعالیت کرده که پس از برگزاری چهار دوره این کنگره دیگر برگزار نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  , پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا,

وی با اشاره به همایش امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان افزود: این همایش در بهمن‌ماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار می‌شود که پیش نشست آن فردا در دانشگاه ادیان و مذاهب استان قم با موضوع خدامحوری به انجام می‌رسد.

,

نماینده آستان قدس رضوی در استان قم گفت: بسیاری از نهادها در برگزاری این نشست همکاری داشته‌اند و سعی در این است که از علوم عالم آل محمد(ص) با حداکثر توان بهره برد.

,

مدیر اطلاع‌رسانی، ارتباطات و انتشار همایش گفت‌وگوی ادیان نیز ابراز کرد: در این کنگره آثار مهمی در باب ادیان ارائه‌شده بود و با آغاز مسئولیت تولیت جدید آستان قدس رضوی احیای این کنگره بزرگ و ارزشمند در دستور کار قرار گرفت.

,

سید محمد امیر طباطبایی توجه به نیازهای روز را در این همایش‌های گفت‌وگوی ادیان ضروری دانست و گفت: مناظره با ادیان مختلف سیره امام رضا(ع) بوده و با تأسی به این سیره سعی در این است که در این مسیر گام برداشته شود.

,

معرفی مشهد به عنوان قطب علمی کشور

, معرفی مشهد به عنوان قطب علمی کشور,

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اصلی برگزاری همایش امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان معرفی مشهد مقدس به‌عنوان قطب علمی کشور بوده و هدف دیگر این همایش کاستن از افراط‌گرایی دینی در منطقه است و سعی دارد تا از بدنام شدن مسلمانان بکاهد.

,

طباطبایی کشورهای رقیب را در برگزاری این همایش‌ها پویاتر از ایران دانست و تصریح کرد: کشور قطر و ترکیه در این زمینه از پیشگامان بوده‌اند و علاوه بر آن عربستان سعودی در پایتخت‌های کشورهای اروپایی دست به تأسیس مراکز گفت‌وگوی ادیان زده است.

,

مدیر اطلاع‌رسانی، ارتباطات و انتشار همایش گفت‌وگوی ادیان توجه به جنبه‌های کار نشده در کشورهای رقیب را ضروری دانست و ابراز کرد: جمهوری اسلامی در این 40 سال باوجود سختی‌های موجود، دستاوردهای بزرگی درباره زندگی مردم ادیان مختلف در کنار هم دارد که باید این دستاوردها به جهانیان ارائه شود.

,

همچنین در این کنفرانس احمدرضا مفتاح اهداف عالی دانشگاه ادیان و مذاهب را موردتوجه قرار داد و اظهار داشت: این دانشگاه تقریب بین مذاهب مختلف را از اهداف اصلی خود دانسته و صرفاً به فعالیت‌های آکادمیک بسنده نکرده است.

,

وی برگزاری همایش‌های این‌چنینی را بسیار ضروری دانست و افزود: همایش گفت‌وگوی ادیان و مذاهب قلوب افراد دیگر ادیان را به هم نزدیک کرده و از اعمال خشونت باری که رنگ و بوی دینی دارند می‌کاهد.

,

مشهد میزبان همایش بزرگ امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان است

, مشهد میزبان همایش بزرگ امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان است,

رئیس دانشکده ادیان نشست خدامحوری که در قم برگزار می‌شود را از پیش نشست‌های همایش اصلی دانست و گفت:مشهد مقدس میزبان همایش بزرگ امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان است.

,

مفتاح تأکید کرد: نشست گفت‌وگوی ادیان با موضوع خدامحوری در دانشگاه ادیان و مذاهب استان قم به انجام می‌رسد و 10 مقاله برای آن پیش‌بینی‌شده است.

,

 وی ادامه داد: این برنامه با چهار سخنرانی آغازین شروع می‌شود و اساتید برجسته در موضوعات مختلف به ایراد سخن می‌پردازند.

,

رئیس دانشکده ادیان، مشهد مقدس را مرکز گفت‌وگوی ادیان در جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: مشهد مقدس در عرصه بین‌المللی به‌عنوان محور این بخش در ایران مطرح بوده و تمامی تلاش‌ها در جهت ایجاد و حفظ چنین پایگاهی باید انجام شود.

,

وی با تأکید بر لزوم ایجاد فضای باز فکری در این‌گونه نشست‌ها خاطرنشان کرد: لازم است محدودیت‌های موجود کنار گذاشته شود و با ایجاد فضای دوستانه به سمت پیشرفت در سطح بین‌المللی حرکت کنیم.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه