اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل:

کاهش 30 درصدی رواناب های اردبیل/ 60 آبگرم در استان اردبیل قابلیت سرمایه گذاری دارند

کاهش 30 درصدی رواناب های اردبیل/ 60 آبگرم در استان اردبیل قابلیت سرمایه گذاری دارند
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به کاهش 30 الی 40 درصدی در استان گفت: علی رغم بارش های بالاتر از میانگین کشوری در سطح استان، متاسفانه با مشکلات و چالش های کمبود آب در برخی مناطق استان روبرو هستیم .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما،اصغر سلیمان زاده عصر امروز در نشست شورای هماهنگی حقوقی صنعت آب و برق منطقه سه کشور در اردبیل اظهار داشت:مطمئنا برگزاری اینگونه نشست ها در جهت بالا بردن تفاهم و تبادل نظر در زمینه ملاحث حقوقی شرکت های زیرمجموعه با مخاطبین تاثیرگذار خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت بخش آب استان و پروژه های در دست اجرا تصریح کرد: هم اکنون استان اردبیل بعنوان استان پیشتاز در استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی در بخش آب کشور مطرح است.

,

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه با عنایت مقام معظم رهبری و تخصیص اعتبار از صندوق توسعه ملی پیشرفت فیزیکی سدهای استان چشمگیر بوده است تصریح کرد:پایاب خدا آفرین باپیشرفت 78 درصدی، پیشرفت بالای 96 درصدی سد های تازه کند و احمدبیگلو و همچنین سد عمارت با پیشرفت  85 درصدی در حال اجرا است.

,

سلیمان زاده همچنین به اجرای مراحل پایانی و تکمیلی پروژه سد بفراجرد در جنوب استان اشاره کرد و گفت: اجرای خط انتقال آب از سد بفراجرد به تصفیه خانه آب خلخال و همچنین احداث تصفیه خانه آب خلخال به روش BOT از پروژه های در دست اجرای شرکت آب منطقه ای اردبیل می باشد.

,

این مسئول با اشاره به کاهش 30 الی 40 درصدی رواناب ها در سال زراعی سالجاری در استان بیان داشت: علی رغم بارش های بالاتر از میانگین کشوری در سطح استان، متاسفانه با مشکلات و چالش های کمبود آب در برخی مناطق استان روبرو هستیم که با برنامه ریزی مناسب سعی در حل این مشکلات هستیم و این هشداری است تا از منابع آبی استان به شیوه های مناسب استفاده نماییم.

,

 سلیمان زاده همچنین به وجود 110 دهنه چشمه آب معدنی در سطح استان اشاره کرد و گفت: 75 دهنه از این چشمه ها آبگرم است که در 60 مورد آنها قابلیت سرمایه گذاری وجود دارد و تا بحال 11 مجتمع توسط شرکت آب منطقه ای و 22 مجتمع توسط بخش خصوصی احداث شده است و 11 مجتمع دیگر نیز توسط بخش خصوصی در دست احداث است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه