اخبار داغ

در پی کاهش قدرت خرید مردم؛

جیب خالی مردم و بازار گرم سمساری ها و خرید وسایلات دست دوم

جیب خالی مردم و بازار گرم سمساری ها و خرید وسایلات دست دوم
در پی بروز نوسانات ارزی و کاهش قدرت خرید، مردم مایحتاج غیر غذایی خود را از مغازه های سمساری و استوک فروشی تهیه می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس ؛ چند ماهی است که قیمت اکثر کالاها روند صعودی به‌ خود گرفته و دیگر با جیب مردم همخوانی ندارد. به قول خریداران قیمت‌ ها بسرعت از دخل و خرج آنها جلو زده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس ,

به نقل از شهروندان بوشهری، حالا در شرایطی که بسیاری از تولیدکنندگان و واردکنندگان لوازم خانگی، اجناسشان را در انبار احتکار کرده‌اند و قیمت‌ها در بازار بین ٣٠ تا ١٠٠ درصد افزایش داشته است.

,

در این روزها به علت افزایش قیمت ها تعداد زیادی از همشهریان برای خرید لوازم خانگی مورد نیازشان به سمسماری ها سرازیر شده‌اند.

,

از سوی دیگر تعمیرکاران لوازم خانگی دربوشهر می‌گویند که بعد از نابسامانی‌های بازار لوازم خانگی میزان مراجعات مردم برای تعمیر وسایلشان حدود ٢ تا ٣ برابر شده است. سمساری‌ها هم می‌گویند که مردم بیشتر از گذشته به خرید لوازم خانگی دست دوم روی آورده‌اند و این مسأله حاکی از کاهش قدرت خرید آنهاست.

,

, ,

اکنون سه اتفاق در بازار کالاهای مختلف اتفاق افتاده است که میتوان اینگونه بیان کرد اول آنکه بخشی از مردم دست از خرید کالا کشیدند و سعی می‌کنند با لوازم خانگی و خودروی خود کنار بیایند. دومین موضوعی که در حال فراگیر شدن است، تعمیرات است. افرادی که توان تغییر کالای خود را ندارند سراغ تعمیرات رفتند. گروه سوم از سایت‌ها، فضای مجازی و سمساری‌ ها خرید می‌کنند و این امر به خرید جهیزیه هم رسیده است.

,

در حالی که به دلیل افزایش چشمگیر هزینه های ساخت، قیمت کالاهایی مثل پوشاک، مبلمان، فرش و... افزایش سرسام آوری یافته و مردم توان خرید خود را از دست داده اند، از این رو خرید و فروش کالاهای نو در بازار کاهش یافته است.

,

از آن سو سمساری‌های بوشهری می‌گویند که این روزها بساط فروش لوازم دست دوم داغ شده است و مشتریان بیشتری برای خرید مراجعه می‌کنند اما گرفتاری آنجاست که مردم هم کمتر لوازم خانه‌شان را به سمساری‌ها می‌فروشند و همین باعث می‌شود که مشتریان گاهی نتوانند نتیجه مطلوب را بگیرند.

,

لازم به ذکر است که در نگاهی دیگر نیز میتوان اینگونه بیان کرد که بعد از خرید لوازم منزل از سوی سمسارها با تعمیر و نو کردن آنها، اجناس را با قیمت‌های بالاتر به افرادی که خواهان آن جنس یا کالا بودند، فروخته و از این طریق کسب درآمد می‌کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه